welke merken dressuurzadels voldoen aan mijn verlanglijstje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:07

Sharkj schreef:
dat komt omdat TS een paar post geleden al had verteld dat de Rossner ook te breed zat ;)

Er zijn verschillende Rossners en die van mij zit zeker niet breed. Heb alleen voor mijn paard een ander zadel moeten aanschaffen omdat deze een hoge schoft heeft, die lang doorloopt.
Tussen de verschillende Rossners zit heel veel verschil in breedte.

Mijn Prestige Top Dressage zit breder dan mijn Rossner.

Tendance

Re: welke merken dressuurzadels voldoen aan mijn verlanglijstje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:10

Verder vind ik zelf de Top Dressage geweldig van Prestige, maar dat is geen B merk en een mooie 2e handse kost ook behoorlijk wat geld!!!
Nieuw zijn ze bijna 2000 euro.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:29

Een tweedehands wow?
Of een fryso profile

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:32

Tendance schreef:
Verder vind ik zelf de Top Dressage geweldig van Prestige, maar dat is geen B merk en een mooie 2e handse kost ook behoorlijk wat geld!!!
Nieuw zijn ze bijna 2000 euro.

wou ik ook zeggen! superfijne wrongen, ik heb een extra verlengd zweetblad en is ook geschikt voor langere benen! maar, 2dehands kosten ze idd aardig wat.. ik weet niet waar je woont ts, maar als je wil mag je mijn zadel wel eens uitproberen ! anders een tweedehands hulsebosch? die hebben vaak wel halve kniewrongen ook, anders stubben, die is vaak ook geschikt voor de langere ruiters.
Misschien een stomme vraag maar wát is je bugdet? voor een 2dehands prestige betaal je zon 600 tot 800 euro, maar dan heb je wel een ouder model.
Of heeel goed zoeken( met de mijn heb ik echt geluk gehad ;) )
mss is zoiets voor je ts?http://link.marktplaats.nl/451079395 kan je ook de wrongen duidelijk zien!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:36

De ts zal geen drol hebben aan verlengde zweetbladen als haar knieen erover komen en ze dus langere bovenbenen heeft.

Idd hulsebosch heeft ook halve wrong, dus misschien wel fijn? Laat m wel ff door je eigen zadelmaker nakijken want hulsebosch is niet zo netjes met zadels aanpassen :Y)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 17:49

Bedankt voor de vele nuttige reacties. Heb ik zeker wat aan! Hulsebos ben ik niet weg van (heb 1 nieuwe gehad die binnen de kortste keren mankementen had zoals een schuivend bovenste zweetblad). Ze zitten heerlijk, maar ik vind de kwaliteit tegenvallen voor de prijs die je ervoor betaalt.

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:17

Ik heb het zelfde probleem qua smalle zit en erg lange benen ( mijn paard heeft wel schoft)

Merken waar ik tot nu toe wel en niet bij uit kom

Wel:
Anatomica octant ( speciaal voor lange benen)
Passier (smalle zit)
Anky (nieuwe model)
Rossner Montreal ( niet de andere types)
Kentaur Electra ( niet de andere modellen)
Lieffer Lusitano (erg fijn bij lange benen)

NIet:
KN
Rossner ( behalve die Montral dan)
Wintec
Tekna
JC

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:34

Kijk eens bij de massimo dressuur. Ik heb deze op mijn brede tinker liggen die echt geen schoft heeft! Het heeft een niet zo diepe zit en geen overdreven kniewrongen, heerlijk leer en veel ruimte tussen de kussens voor de ruggegraat. Ik ben er zeer tevreden over! Ik weet niet hoe groot je achterste is geworden maar ik heb een 19 inch dus die heb je ook.

http://www.bluebalance.nl/index.php?id=8

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:37

Misschien thorrowgood? Is wel kunststof maar lijkt erg op leer (ik krijg vaak verschrikte blikken als ik m'n zadel met water schoonmaak), zit erg zacht, veel ruggegraat vrijheid, de zit is niet erg diep en de wrongen kun je verplaatsen en dus altijd naar je zin maken :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 17:18

Nee, kunststof wil ik echt niet. Ik heb een wintec geprobeerd, maar die zat superbreed en ik ben gewoon echt van de leren zadels.

annelot ik heb maat 44, maar 19 inch gaat op mijn paard sowieso niet passen.

Denk dat ik gewoon 18 inch moet hebben maar niet met zo'n hele diepe zit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 19:04

Kan iemand me zeggen wat van euroriding "boommaat 2" betekent? Is dat een 31 of een 32 boom?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:20

Leorah schreef:
Kan iemand me zeggen wat van euroriding "boommaat 2" betekent? Is dat een 31 of een 32 boom?

dat is een medium, zegmaar 32 voor het gemak! En, een verlengd zweetblad is echt wel voor langere benen hoor! vriendin met 1,80 en lange stengels zit perfect in dit zadel! komt niet met dr knie eroverheen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 19:25

Medium is 31 of 32, maat 31 is te smal voor mijn paard en ik moet uitdrukkelijk een maat 32 hebben, vandaar de vraag. Weet je heel zeker dat het 32 is of zou het ook 31 kunnen zijn? Anders zit ik straks weer met een verkeerd zadel :P

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:31

Leorah schreef:
Medium is 31 of 32, maat 31 is te smal voor mijn paard en ik moet uitdrukkelijk een maat 32 hebben, vandaar de vraag. Weet je heel zeker dat het 32 is of zou het ook 31 kunnen zijn? Anders zit ik straks weer met een verkeerd zadel :P

je kan de boommaat ook aanpassen bij euroriding! Ik ervaar fit 2 als een 32, 33 is mijn merrie namelijk te breed en geloof niet dat ze 31 heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:32

Oke :)
Ik zeg er nog wel even bij dat Thorrowgood (in mijn ogen althans) echt een stúk beter is dan Wintec. Niet alleen hoe het er uit ziet, maar ook goed het zit :j

Margreet_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:36

Ik rij al jaren heel fijn op Sommer. Er zijn verschillende modellen en zijn verstelbaar in de kamerbreedte.
Ze zijn verkrijgbaar bij Equipas Zadelservice (www.equipaszadelservice.nl)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:38

Blijheid schreef:
Oke :)
Ik zeg er nog wel even bij dat Thorrowgood (in mijn ogen althans) echt een stúk beter is dan Wintec. Niet alleen hoe het er uit ziet, maar ook goed het zit :j

ik vond TW al rot zitten! ( de t6) maar mn iw zat ook niet fijn.. moest ik kiezen.. dan werd t toch weer de iw! maarja ik ben verwend met zacht zadeltje

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 11:32

Heeft iemand wel eens van de Rossner Nevada gehoord? Deze kreeg ik aangeboden en lijkt een stuk minder diepe zit te hebben dan de amerika, dus beter voor mij. Ik weet dat ze niet meer worden gemaakt maar verder kan ik er weinig over vinden of deze dus eventueel geschikt voor mij zou zijn.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:38

Misschien past een ANKY classic, heeft niet zo heel veel wrong. Ondanks dat ik een KN fan ben zit het zadel prima.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 13:13

Nou KN symphonie hebben we geprobeerd en dat ligt niet goed op haar rug potver3 ;). Voorboom perfect, maar de achterkussens zijn te hoog en lopen op naar achteren waardoor de achterkant toch gaat zweven. Jammer, maar op naar het volgende type. Ik vond hem trouwens ook niet heel fijn rijden, als ik mn knie aanleg steekt mn onderbeen af en als ik mn onderbeen aanleg steekt mn knie af (vreeeeeeeeeemd!!)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:18

jc zou denk ik wel aan je eisen kunnen voldoen, of misschien is eventueel knight rider een optie? ik heb op dit moment een knight rider colonel, en ben er heel tevreden over, en heeft niet zoveel wrong.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:24

Dniekje schreef:
jc zou denk ik wel aan je eisen kunnen voldoen, of misschien is eventueel knight rider een optie? ik heb op dit moment een knight rider colonel, en ben er heel tevreden over, en heeft niet zoveel wrong.

sorry dat ik het zeg maar dat is IMO bagger kwaliteit..
@ ts ik ga nog eens nadenken, wat was je budget?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:26

van welke vind je het bagger kwaliteit? mag gerust gezegd worden, ieder zn andere ervaring natuurlijk :j.
het JC zadel hebben we inmiddels al 5 jaar, ziet er nog net zo uit als 5 jaar terug (ook van binnen nog helemaal goed) en de knight rider heb ik nu een jaar, en bevalt tot nu toe prima. ook aantal mensen in mijn omgeving zijn erg tevreden over dit zadel!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:31

Dniekje schreef:
van welke vind je het bagger kwaliteit? mag gerust gezegd worden, ieder zn andere ervaring natuurlijk :j.
het JC zadel hebben we inmiddels al 5 jaar, ziet er nog net zo uit als 5 jaar terug (ook van binnen nog helemaal goed) en de knight rider heb ik nu een jaar, en bevalt tot nu toe prima. ook aantal mensen in mijn omgeving zijn erg tevreden over dit zadel!

oeps, las JC helemaal niet :+ de KR, boom ziet er vaak van binnen niet uit.. leuk leer en zit wel prima maar vaak voor peerd wat minder geschikt, scheve kussens raar afgevuld boom breekt snel. Heb een aantal keer de Spy in mijn handen gehad vanwege zijn gunstige prijsklasse.. maar heb hem altijd weer snel teruggelegt..

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:34

hmm oke dat zou kunnen :j. ik heb het zadel ook nog maar een jaar dus. verder geen slechte ervaringen over gehoord. heb wel op het begin gehad dat idd de kussens scheef waren, na een half jaar en dat is gewoon weer opgevuld, en het ligt prima.