Paard met een weke rug, wat voor een zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Re: Paard met een weke rug, wat voor een zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:37

Misschien een Kieffer zadel? Deze heeft altijd een wat meer terug gesneden kamer, waardoor er voor de schoft voldoende ruimte is.

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:38

Bedankt voor je reactie Wedgie! Ik heb altijd het idee dat hulsebos heel erg op AB lijkt (weet natuurlijk niet of dat zo is). Kun je dat zadel ook helemaal zelf samenstellen? Het AB vind ik een vrij zwaar zadel, hoe is dat bij hulsebos?
KN heb ik laatst ook iemand gehoord die dat had voor een weke rug, weet je misschien welk model je had?

De rest: ik heb al een aantal keer gezegd het is niet trainingstechnisch of medisch gezien. Ik ben gewoon opzoek naar een nieuw zadel en wil graag tips daarover, tips zoals Wedgie geeft!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:43

Bij mij lag mijn Prestige zadel echt geweldig op paarden met een weke rug. Dat is ook de reden dat ik nu geen Prestige zadel meer heb, want mijn paarden hebben juist een zeer rechte, strakke rug. Jammer voor mij, want ik was heel gek met de zadels.

Dit paard had een weke rug met een hoge schoft en het Prestige zadel was het enige zadel dat echt goed lag: http://img3.imageshack.us/img3/7536/82269146.jpg

Zijn rug is overigens nog wel een stuk bijgetrokken. Bij zijn huidige eigenaresse wordt hij gereden met een KN.

Thirza

Re: Paard met een weke rug, wat voor een zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:04

Heb er niet veel verstand van maar je zat toch wel fijn op m'n kieffer is dat dan niet iets om te proberen?

joelleo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:32

Een vriendin van mij heeft een zadel dat je zo op ieder paard kan leggen, de kussens passen zich iedere keer aan aan de vorm van de rug van het paard.
In het begin is het van suede maar als je het met speciaal spul poetst wordt het leer,
Lijkt heel raar maar ik heb het met eigen ogen zien gebeuren.
Het zadel ziet er ook heel fijn uit, en zit ook erg lekker.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:36

begin niet aan een hulsebos zadel.
wij hebben er 3 in ons bezit gehad ze zijn allemaal scheef en te lang voor het paard.
zadelmakers bij ons zijn er niet over te spreken en willen ze niet eens hebben als wij ze willen inruilen.
zadel is fijn voor de ruiter maar niet voor het paard.
bij ons aan de club zijn er ook heel veel met dit zadel en hebben allemaal problemen en er is er 1 aan de manege die er bij zweert.
maar de meeste verhalen zijn niet goed over dit merk.

wij zelf hebben ook ooit een keer een paard gehad met een weke rug en daar kan henri de rivel uit en equestor hoor ik goeie verhalen over de levering schijnt lang te duren.
maar het zadel op zich moet super zijn word bij ons veel aan bevolen door fysio enz.