Juiste (bitloze???) hoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:49

Lastig om er een advies in te geven, want er zijn meerdere systemen en je weet niet welke het beste bij jou en je paard past.
F.R.A. Anka 1 druk op de hals.
F.R.A. Triston 2 druk op de neus, heeft een directe teugelvoering
F.R.A. Pardoes 3 druk op de neus & wangen, directe teugelvoering
F.R.A. Igor, Nanouk, 4 druk op neus & wangen, kingekruiste teugelvoering
Janosch en Meroth
F.R.A. Palona, 5 druk op neus & wangen, nek/kingekruiste
Marscha en Indy teugelvoering.

De cijfers geven een indruk van de systeembeschrijving, op onderstaande site zijn meer bitloze hoofdstellen te vinden, zelf vind ik de Tinver bij een Tinker erg mooi. Eigenlijk zou je 'bokker Kim' eens moeten bezoeken, een Bels die bitloos wordt gereden met een Tinver hoofdstel.
Veel succes met je zoektocht en keuze!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:50

De igor heb ik gehad, wat een kwalitatief slecht iets zeg. :o
Daarom schaf ik de halsring van fra dus ook niet aan..

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Re: Juiste (bitloze???) hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 00:27

@moonfish

Ja, verschrikkelijk lastig!!! Ik wordt er een beetje scheel van...

Mijn plan is nu als volgt: eerst met dat zachtje ongebroken trensje en een hoop grondwerk en dan bitloos.
Heb vanavond weer gereden op de stal waar ze nu nOg staat, ze probeert nog steeds bit uit te spugen,'ziet er veschrikkelijk uit... Maar ik weet nu ook even geen betere oplossing....

Zit te twijfelen over glucksrad (vind de prijs echt belacheliijk, trouwens), of een marylot bloem, Of misschien toch een hack, maar ik weet t nog niet zo. Heb zachte hand dus durf hack wel aan wat dat betreft, maar t schijnt voor pony niet zo heel duidelijk te zijn of je nu wilt sturen of stoppen. En dan moet ze wel eerst zeker genoeg van zichzelf zijn om met een los teugeltje te durven lopen....