ik zou middel doen , ik heb ook 2 van die dekjes maar ik heb een dikke breede pony van 1.43
Floid
Geplaatst: 02-07-11 13:13
inmiddels heb ik al aardig rondgelezen op internet maar voor priscilla ben ik op zoek naar een nieuwe sjabrak/zadeldek Zij is zelf 1m70 schofthoogte en ik heb een dressuurzadel maar welke maat is dan ideaal? ik zie op haar oude sjabrak full staan maar ik vind ze dan op internet een stuk kleiner lijken...
akp
Geplaatst: 03-07-11 17:12
je moet gewoon even passen wat het beste zit/staat denk ik. ik denk dat je middel moet hebben.
of je middel of groot moet nemen hangt ervanaf wat voor inch zadel je hebt. als je een 16 inch hebt kan je wel een middel nemen, maar als je een 17/18 inch hebt kan je beter een groot nemen.
Ik vind de BR event dekjes ook vrij klein vallen Heb op beide pony's ook maat paard liggen.
R00s
Geplaatst: 04-08-11 16:32
Ik heb ook een pony van 1.44 voor hem heb ik altijd full zadeldekken omdat ik een zadel heb waar geen cob onder past, niet dat ik een hele dik kont heb maar dit zadel is van de vorige eigenaar en die was wat voller dan ik zeg maar en ik heb momenteel nog geen nieuwe. Mara qua maat zou mijn pony best een cob passen