Welk merk zadel voor een zachte zit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeevtb

Re: Welk merk zadel voor een zachte zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:11

ik heb een JC zadel... hij zit echt super lekker en is echt heel makkelijk te onderhouden.. we hebben dit zadel nu zo'n 4 jaar en we vetten misschien maar 1 keer per jaar. toch kreeg ik laatst de vraag of ik een nieuw zadel had omdat hij er zo ontzettend goed uitzag..

knight rider heeft ook een heeeeeeeele zachte zit weet ik.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:17

blackstar schreef:
Wow
Zit echt super zacht

Is inderdaad een heerlijk zadel voor veeleisende billetjes.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:21

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:21

Ik rij met een Stubben Maestoso, vind dit ook een heerlijk zadel.
Ik heb nog niet zo veel zadels geprobeert, dus om te zeggen of deze hard/zacht zit...
Voor mij zit het prima, ik heb nergens last van na het rijden.
Hopelijk vind je snel een heerlijk zadel!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:22

Reneetjuh85 schreef:
Daar heb ik ook aan gedacht en ik rijd nu een half jaar met een lamsvel bontje op mijn zadel. Helaas heeft dat ook niet geholpen. Ik heb er niet aan gedacht dit in de OP te zetten. Bedankt voor het meedenken.

Mijn ervaring is dat het vooral ligt aan beweging van het paard/hoe je zit. Ik reed op mijn zachte Hulsebos met lamsvel me nog door en op mijn harde ainsley/passier op een ander paard niet...

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:26

Ik vind JC dressuurzadels erg lekker zitten. En vind Kentaur dressuurzadels ook erg lekker zitten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:30

Euroriding, Kentaur, Zaldi vindt ik erg fijne comfortabele zadels en een fijne prijsklasse met goede kwaliteit

Denk alleen dat ze alledrie niet echt lekker op friese paarden liggen?

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:34

Marjoman Valencia! (Te koop bij Divoza)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:48

Mijn rossner heeft een hele zachte zitting met wat gel eronder ofzo, heerlijk!

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:53

waar rijd je je door? voor of achter?
ik heb namelijk ook een passier gg en dit is het enige zadel waar ik me niet op doorrijd (van voor) omdat de takken van een passierboom 'hol' zijn ipv recht, waardoor hij bovenop (voor de ruiter) smal is (vertelde mijn zadelmaker). zodra ik op een ander zadel zit met een bredere boom rijd ik mij door.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:55

MSCF :)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:00

Wij hebben op onze friezen dame nu een saint lourdes liggen. Zowel voor haar als voor ons superzacht! Ik vindt het en heerlijk zadel en nieuw maar €1200,00. Plus speciaal onderhoudsvrij leer.

Reneetjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 17:14

@lail van voor. Ik heb me er wat in verdiept en volgens mij kom ik op mijn schaambeen uit. Ik heb het juist bij dit zadel. Ik heb hiervoor bijvoorbeeld een tijdje met een wintec gereden. Ik vond het voor geen meter rijden maar ik reed me daar niet mee open of het deed daar niet pijn. Ik rijd met dit zadel nog een ander paard maar daar heb ik er net zoveel last mee. Daarom heb ik echt het idee dat het door het zadel komt.

Bedankt voor alle reacties! Het wordt nog wat, iets zoeker wat haar past en wat mij past maar ik ga mijn best doen. Mijn instructrice raadt mij een Stubben aan. Wel duur natuurlijk maar misschien tweedehands wel te doen. Ik neem zeker alle reacties mee en als je nog iets hebt toe te voegen dan hoor ik dat graag!
Ik vind het wel opvallend dat er meer mensen met dit probleem zijn. Vaak hoor je dat het aan de zit, een bepaalde rijbroek of aan bepaald ondergoed ligt. Toch zijn er, net als ik straks, meer hierdoor van zadel gewisseld.

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:31

ja dan komt het idd door het zadel! bij mij ligt het echt aan een hoge/brede boom, de boom van mijn zadel is maandag verbreed en ik merk nu dat ik ook wat meer ga voelen, goed oppassen dus! zodra ik op iemand anders' paard ga rijden weet ik al wat er gaat gebeuren, en inderdaad... iedereen is natuurlijk anders gebouwd, dus iedereen heeft ook van andere dingen last. ik moet binnenkort uitkijken naar een ander zadel omdat mijn paard uit dit zadel begint te groeien, en mede door dit probleem raadde mijn zadelmaker bij een albion aan, omdat daarvan de boom voor de ruiter smal gemaakt kan worden, terwijl hij voor het paard juist breed kan zijn. dit zadel werd hierboven ook al genoemd, dus misschien dat dat een uitkomst kan zijn. maarja... die prijs... :o

cashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:39

Ik heb een euroriding titan II
Het heeft een super zachte zit, en ook de kussens zijn heel zacht dus voor het paard ook erg comfortabel.
het zadel heeft dikke kniewrongen en een diepe zit.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:03

Ik raad je aan om een goede zadelmaker te laten komen met veel verschillende zadels.

Een zadel moet van 2 kanten passen, zowel het paard, als de ruiter.
Ikzelf heb sinds kort een Massimo Trail met heerlijk zachte zitting.
Maar als het je schaambeen is, denk ik eerder dat je het echt in het model van het zadel moet zoeken, niet de hoge voorkant oid.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:06

Ik heb een Fryso zadel op maat gemaakt voor mn fries!
ligt super en rijdt heeeeerlijk! ben er helemaal gek op.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:22

NatasjavE schreef:
blackstar schreef:
Wow
Zit echt super zacht

Is inderdaad een heerlijk zadel voor veeleisende billetjes.

Ik vond dat zadel juist verschrikkelijk zitten. Het deed zeer bij de binnenkant van mn dijen daar waar normaal gesproken het zadelrokje zou zitten.

Ik heb na mijn lange zadel zoektocht uiteindelijk een Albion uitgezocht. Dat zadel zit echt heerlijk zacht.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:27

Ik heb voor mijn friese ruin een Bates Innova. Helaas is hij eruit gegroeid |( Dit zadel zat heerlijk.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:26

Prestige vind ik ook altijd wel heel prettig zitten qui zitvlak :j
Mooie zachte zit en erg goede kwaliteit leer, maar ook WOW heeft bij mij punten gescoord qua zachtheid!
MFSC prof. is ook mooi zacht trouwens.
Maar en daar komt ie dan, de MFSC en de Prestige zitten verder niet(de WOW heb ik nog geen half uur/uur geprobeerd, dan gaat het spelen namelijk), ik trek mijn rug zo hol(athans die houding wordt ik opgedrongen door de zadels) dat ik daar echt heel veel last van krijg, geen pijn bij mijn "onderkantje" maar wel verschrikkelijke pijn in mijn rug....
Ga niet lachen maar vandaag zonder pijn aan mijn billen, doos en rug heerlijk gereden op mijn wintec pro dressuur, voor vele nou niet het meest comfortabele zadel maar voor mij dus hemels :j

Heb dus maar eigenlijk 1 tip voor je, ga kijken welke combi het prettigste is, die wintec van mij is nou niet bepaald zacht maar de combi bekkenpositie/houding etc zorgt ervoor dat dit zadel bij mij wel werkt terwijl het bij een stalgenoot een nachtmerrie is :j (terwijl ik juist weer absoluut niet op haar zadel kan rijden terwijl zij erbij zweert, die heeft trouwens een euroriding)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 05:26

Ik heb een Henri de Rivel zadel en die vind ik heeerlijk zitten!
Ik ben dan ook niet zo verwend hoor, ik reed wel altijd met harde zadels :=
Dit zadel heeft wel een hoge schoft en brede boom, dus weet niet of het geschikt is..

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 05:33

Fryso :-)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:53

Ik heb een Albion zadel, alleen zijn die niet heel erg zacht, en ook aan de hele prijzige kant. :')

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:02

mijn vriendin heeft een wow met een speciale lady`s seat, extra zacht van voren.
ik als man heb ook een wow, maar een men`s seat hebben ze dan weer niet, met een uitsparing of zo :+

groetjes martijn

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:13