barefoot glijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: barefoot glijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:03

Ik hoop dat het helpt !

Had het vandaag ook , heb zelf een Budget Arizona ingepikt (de laatste maat 1 die er nog was :P ) en ik heb daar maar een 2-3 uurtjes ofzo op gereden , rij helaas maar heel weinig i.v.m. te weinig tijd. De vorige ritjes was ik nog niet bijster enthousiast , maar nu vandaag heb ik weer even wat secuurder opgezadeld en lag hij eigenlijk als een huis gelukkig :j

Ik zag het ook echt al zitten om op te stijgen vanaf de grond nadat we door een erg smal hekje moesten en we er even af gingen voor de zekerheid. Vrijwel nieuw zadel , zucht dat wordt natuurlijk helemaal niks , pony met dikke pens , ik die al niet dun was en nog eens 10 kg aangekomen ben....dat wordt natuurlijk lopen :P

Maar het zadel verschoof geen cm en ik hing er echt aan mezelf omhoog te hijsen , heel charmant :o

Dus dat viel me weer reuze mee gelukkig !

Met het VPS zijn ze op zich sowieso wel wat langer "nieuw" , maar toch hoor ik gelukkig ook nog steeds zat mensen die geen lange "inrijtijd" nodig hebben , dus het kàn wel gewoon gaan zoals het moet.

Maar soms zie je foto's langskomen van zo'n nog erg hoog liggend nieuw zadel dat nog maar niet wil zakken , dat ziet er echt niet uit :o

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:43

Ik heb hem eigenlijk nooit echt moeten inrijden! :) (Cheyenne drytex)
Stap altijd op met krukje, maar gaat ook prima zonder! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:05

Ja dat hoor ik gelukkig nog vrij vaak :j

Maar bij sommige mensen (nouja , paarden :P ) hebben ze toch echt wel een 10-20 pittige rij-uren nodig voordat ze echt lekker soepel gaan "liggen" zeg maar , en als je daar doorheen moet is dat niet altijd zo tof , ik heb er ook altijd een schurfthekel aan dus was aangenaam verrast vandaag dat deze Arizona nu al zo goed lag ineens , echt een opluchting :)

Het is een vrijwel nieuwe , met VPS , en dan ook nog eens kunstleder....dus redenen genoeg om nog niet helemaal gladjes en soepeltjes om het paard heen te liggen. Maar hij doet het dus wel , echt fijn.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:01

haha ooh ik krijg al weer hoop! Het enige jammere vind ik aan dit zadel is dat er geen ringetjes voor zitten!
Kan een zadelmaker dat er gewoon aanmaken weet iemand dat?

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:02

beetje offtopic :o

xMakitax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:14

Nog nooit problemen mee gehad.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:58

Mijn zadel schoof opzij, mijn shet is erg rond gebouwd namelijk. Nu heb ik een elastische singel van fra en is het probleem uit de wereld.