Dilemma: Transportbeschermers!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

l0esjj

Re: Dilemma: Transportbeschermers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:17

Gebruikte eerder ook altijd hoge transportbeschermers, maar paard wist die prima alsnog af te krijgen. Vind dat toch wel link met uitladen met halve transportbeschermers om etc.
Gebruik nu altijd van dikke grote onderlappen, die kunnen mooi tot de knie en dan met bandages erom heen, knie en hakbeschermers erboven, springschoenen eronder. Blijft gegarandeerd zitten. Die onderlappen verkopen ze volgens mij wel bij Agradi, zijn 50x80 cm.
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4001236/85
Misschien is dat wat voor je TS.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:28

MelanieB schreef:
Voor mijn vorige paard had ik ze van Weatherbeta volgens mij, dure, en zakten constant af... -O- nu heb ik hele goedkope van harry's horse voor mn huidige paard en die zijn nog nooit afgezakt, hoge versie ook. :j zijn erg fijn en goed klitteband.
http://www.hejagarderen.nl/upload/HH_transport_lang.jpg
Deze ^^ Goedkoop, maar wel sterk, en mooi dikke voering. :j En je kunt m goed aantrekken omdat ie zoveel klittebandjes heeft (en na verloop van tijd kun je dit ook zeer snel los en vast maken :)) ). :j vaak ga ik naar les en heeft ie zn peesjes dus al om en deze doe ik er dan overheen :Y)
Gebruik alleen de achterbenen, tenzij het een langere reis word.

Deze heb ik nog te koop, mocht iemand interesse hebben :Y)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:36

mijn paard vind de trailer al vrij eng. en de transportbeschermers maakte het alleen maar veel erger.
Toen overgegaan op springschoenen en bangades met dikke onderlappen maar daar sta je op wedstrijd
veel te lang mee te kl*te. Nu heb ik deze http://www.ej.nl/SupplyImages/WF00006/3 ... _boots.jpg . Ideaal lappen kun jr eruit halen en wassen, blijven prima op zijn plek zetten ook bij een wat drukker paard :). En ze zijn zo aan en uit.

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:16

CalvinenGino schreef:
Als je transportbeschermers wilt die niet afzakken moet je al niet de keuzen maken voor dat soort beschermers.

Ik heb Stable Boots,
deze op precies te zien
Afbeelding

Ik doe er wel springschoenen onder! Echt super bescherming!
Zelf heb ik ervaring met hoge en lage beschermers en die zakte ook alleen maar af, en waren vervelend voor het paard.
De stable boots vind ik de beste uitvinding!

edit: oh ja voordeel, het oranje (de pads) kan je eruit halen en wassen indien nodig (zit met klittenband vast)

Deze zien er idd ideaal uit. Als ik ooit nog eens nieuwe beschermers wil, zal ik deze zeker overwegen!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:17

niet gezien dat al iemand voor mij had gepost :D maar bovenstaande heb ik dus ook . Ideaal.
Overigens heb ik ze in het zwart grijs. OOk gekocht bij EJ. Daar kun je ze per 2 kopen en geloof
dat HH ze ook heeft.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:22

Afbeelding
Vind deze erg mooi maar de hak is niet beschermt achter, dus dat hield mij beetje tegen..
Voor voorbenen wel mooi :j

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:27

Dat de hak niet beschermd is zou ik niet zo erg vinden, tenzij je paard veel trapt op de trailer of erg onrustig is. Ik vind de beschermers vooral belangrijk tijdens het in en uitladen, mochten ze naast de klep lopen dan zijn de benen in ieder geval goed beschermd.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 16:21

popcornlover schreef:
CalvinenGino schreef:
Als je transportbeschermers wilt die niet afzakken moet je al niet de keuzen maken voor dat soort beschermers.

Ik heb Stable Boots,
deze op precies te zien
Afbeelding

Ik doe er wel springschoenen onder! Echt super bescherming!
Zelf heb ik ervaring met hoge en lage beschermers en die zakte ook alleen maar af, en waren vervelend voor het paard.
De stable boots vind ik de beste uitvinding!

edit: oh ja voordeel, het oranje (de pads) kan je eruit halen en wassen indien nodig (zit met klittenband vast)

Deze zien er idd ideaal uit. Als ik ooit nog eens nieuwe beschermers wil, zal ik deze zeker overwegen!

Ik denk dat ik inderdaad deze ga nemen, maar ik zit nog een beetje te twijfelen welke het gaan worden dan...

De opties;
- Die van epplejeck
-deze :http://www.ooteman.nl/media/p_full_81901_BRJosLansinkStableBoots.jpg
-Of zie zwarte van HH
- Weet iemand nog andere goede?

edit: Ik heb ze ook van sectolin gevonden! : http://www.paardendrogist.nl/product/156/170/sectoprene_beenbeschermer/119711/

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:13

Ik denk dat ik voor de BR Jos Lansink stable boots ga :j
Wat zouden jullie dan voor 'extra' bescherming doen? Wel met knie/hak beschermer of juist niet, en wel/niet met springschoenen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:36

Waarom niet gewoon de Eskadron transportbeschermers?
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... rmers?N=15
Springschoenen erbij en klaar is kees. Goede pasvorm, goede kwaliteit, bescherming van voorknie en spronggewricht, makkelijk te bevestigen. Menig toppaard dat hiermee op transport gaat.

Anders een combinatie van springschoenen en Equiline stalbandage-onderlappen en stalbandages.
Kost wel wat meer tijd en vergt wat handigheid met bandageren.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:38

Omdat ik in dit topic ben overgehaald om stable boots te nemen in plaats van transportbeschermers :Y)
Bij gewone transportbeschermers heb je snel kans op afzakken, en hiermee niet :j

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:49

Ik heb ongeveer dezelfde als CalvinenGino, maar dan van het merk Kerbl. Die waren ongeveer 50 euro voor 4. Mijn paard vindt transportbeschermers erg en krijgt het altijd voor elkaar door haar drukke gedoe om ze te laten draaien en/of afzakken. Dus voor had ze gewone hoge transportbeschermers en heel lang had ze achter geen. nadat ze een paar keer bij het uitstappen of onderweg zichzelf achter had geraakt zijn we overgegaan op bandages en onderlappen achter. werkte goed, zolang je thuis was. dan had ze het geduld om te blijven staan. was je op wedstrijd en moesten we naar huis, ging ze lopen draaien en drammen en kreeg ik ze bijna niet om. heel vaak zaten de bandages dan ook niet strak genoeg en waren ze afgezakt. Dus die set van kerbl gekocht. Laatst een ritje gemaakt in de trailer van 15 minuten en toen we aankwamen had ze zo op die onderlappen staan stampen dat de onderranden helemaal kapot waren (Ja ze is erg onrustig). De vulling kwam er uit. Dus op een zondagmorgen maar een lapje stof opgezocht en alle onderlappen onderaan verstevigd. Maar goed, nu waren de onderlappen kapot, anders had ze op haar eigen voeten staan stampen en waren haar benen kapot. Ik vind die beschermers van kerbl heel praktisch omdat ze niet zo hoog zitten, maar wel goed om de bovenrand van de hoef en ze zijn snel om te doen met 4 stroken klittenband. (ja dat klittenband hebben de andere beschermers ook, maar das toch anders).

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:57

Oké, ook goede ervaringen bij jou dus :) En gebruik jij dan ook nog iets van springschoenen of iets anders hierbij?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:11

fempsie schreef:
Omdat ik in dit topic ben overgehaald om stable boots te nemen in plaats van transportbeschermers :Y)
Bij gewone transportbeschermers heb je snel kans op afzakken, en hiermee niet :j

:?
Heel apart. Mijn ervaring met van die stableboots is juist dat ze vreselijk afzakken, ook niet makkelijk mooi zonder plooien te bevestigen zijn. En die transportbeschermers van Eskadron heb ik nog nooit af zien zakken. Ja, als je ze veel te los vast maakt, maar da's niet zo raar.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:42

MelanieB schreef:
Voor mijn vorige paard had ik ze van Weatherbeta volgens mij, dure, en zakten constant af... -O- nu heb ik hele goedkope van harry's horse voor mn huidige paard en die zijn nog nooit afgezakt, hoge versie ook. :j zijn erg fijn en goed klitteband.
Afbeelding
Deze ^^ Goedkoop, maar wel sterk, en mooi dikke voering. :j En je kunt m goed aantrekken omdat ie zoveel klittebandjes heeft (en na verloop van tijd kun je dit ook zeer snel los en vast maken :)) ). :j vaak ga ik naar les en heeft ie zn peesjes dus al om en deze doe ik er dan overheen :Y)
Gebruik alleen de achterbenen, tenzij het een langere reis word.

Deze beschermers heb ik ook en ben ik super tevreden van!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 20:47

Ik gebruik er geen springschoenen bij, omdat ik vind dat ze de bovenrand van de hoef redelijk beschermen. (hoewel ik er wel stiekem over zit te denken om er eventueel springschoenen bij onder te doen).

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 21:35

Oh mensen, nu weet ik het al helemaal niet meer :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:08

Ik doe niks om, word alleen maar warm eronder :)

Edit: die van mij staat min. 2x per week op de trailer (ponyclub lessen) en dan nog 1x voor wedstrijd, als het op een zaterdag is dan staat hij 3x per week op de trailer, heb ik op zondag wedstrijd (ponyclub is op woensdag en zondag) dan staat hij 2x per week op de trailer :)
nooit geen problemen mee gehat, ook niet toen we hem gingen halen toen we hem kochten.. (+/- 2 uur rijden)
Als je voorzichtig rijd dan vind ik dat je ze niet nodig hebt, mits je een paard hebt die zelf veel beweegt/onstabiel is, maar dan zal ik nog niks omdoen, behalve als hij er echt wondjes/dikke benen van krijgt ;)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:13

Ik weet niet waar je woont, anders mag je ze wel eens lenen dan weet je zo dat de stableboods de besten zijn! :p
Oh ja ik doe wel de springschoenen eronder.. Je weet maar nooit je!! ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:25

bij mij was het heel simpel met hoge beschermers schuiven en paniek in de tent. stable boots niet, en ik krijg ze prima zonder kreukels en vouwen aan? moet zeggen de onderlappen zijn doorgestikt dus misschien scheelt dat. voordeel van stable boots is dat je ze heel makkelijk kunt wassen. die grote zijn volgens mijn moeder een hel :D.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 07:41

Ik blijf transportbeschermers enge dingen vinden, ben altijd bang dat ze afzakken. Zelf gebruik ik altijd 3 in 1 beschermers (voor en achter) met springschoenen( alleen voor). Maar als je ook de hak en knie beschermd wil hebben dan werkt dat natuurlijk niet voor jou... :)

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 08:33

CalvinenGino schreef:
Ik weet niet waar je woont, anders mag je ze wel eens lenen dan weet je zo dat de stableboods de besten zijn! :p
Oh ja ik doe wel de springschoenen eronder.. Je weet maar nooit je!! ;)

Haha, moet helaas je aanbod toch afslaan, want ik woon een behoorlijk eind van je weg (Laren NH) :+ :P
Maar wel bedankt :o
Ik denk dat ik toch echt ga voor de stableboots met springschoenen! Iemand ervaring met die van BR Jos Lansink ?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:48

Ik had ook altijd problemen met transportbeschermers. Ze vormden nooit mooi om het been en mede daardoor zijn er nog wel wat gesneuveld. Paard is 1.72 hoog en niet ontzettend braaf met op-en-afladen.
Toen heb ik deze van een vriendin gekregen om te proberen. (bucas transportgeschermers)
*voorbeeld foto*
Afbeelding

Ze zijn misschien niet zo dik als die dingen zoals bijvoorbeeld die van HH met veel voering erin. Maar de pasvorm was voor mijn paard uitstekend. Zo werd toch ook zijn spronggewricht beschermd tot aan het uiteinde van zijn hoeven.

zal ff een foto zoeken waarop een paard ze aan heeft.
Afbeelding
Geeft beetje een idee hoe ze zitten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:42

Die zijn idd wel erg mooi hierboven, beschermt ook mooi de hoefballen :j

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 10:10

miss_lizje schreef:
Ik had ook altijd problemen met transportbeschermers. Ze vormden nooit mooi om het been en mede daardoor zijn er nog wel wat gesneuveld. Paard is 1.72 hoog en niet ontzettend braaf met op-en-afladen.
Toen heb ik deze van een vriendin gekregen om te proberen. (bucas transportgeschermers)
*voorbeeld foto*
Afbeelding

Ze zijn misschien niet zo dik als die dingen zoals bijvoorbeeld die van HH met veel voering erin. Maar de pasvorm was voor mijn paard uitstekend. Zo werd toch ook zijn spronggewricht beschermd tot aan het uiteinde van zijn hoeven.

zal ff een foto zoeken waarop een paard ze aan heeft.
Afbeelding
Geeft beetje een idee hoe ze zitten.

En deze zakken niet af?