Ik heb ook een tijdje met een merano zadel gereden, niet intensief. Maar ik vind dat het zadel past belangrijker dan de kwaliteit! En zo heel vreselijk vond ik het nog niet eens zitten hoor. Het lag destijds mooi op mijn pony. Maar je kan niet verwachten dat dit zadel langer dan 2/3 jaar mee gaat.
ik heb er 2 gehad om te passen, erg stug leer, net karton d zadelmaakster zei dat ze in kwaliteit vooruit waren gegaan, maar de kussens waren gewoon escheef en bij 1 kant van de stijgbeugelophanging stak gewoon een stuk ijzer uit wat naar binnen drukte
zien er leuk uit, maar als je goed kijkt mankeren ze allemaal iets, en zo heel goedkoop zijn ze niet voor hetzelfde geld kun je een ander 2ehandsje kopen wat wel langer meegaat
Het leer en de 'bouw' zijn natuurlijk niet echt van de beste kwaliteit, maar mijn Merano zat wel heerlijk om te gaan wandelen. Dat was overigens ook het enige dat ik ermee deed. Want toen ik intensiever ging rijden, heb ik toch besloten om een ander zadel te kopen.
maar ook met wandelen/buitenrijden heb je een goed passend zadel nodig als kussens scheef zijn, en er ijzers uitsteken, is het voor geen enkel doel goe,d behalve als decoratie
Heb je gelijk in Lynn_Nikita, maar in die tijd was ik echt totaal onervaren met paardenmateriaal. Ik heb het zadel gewoon gratis gekregen van iemand, zegt al genoeg over de kwaliteit denk ik...