Nieuw Massimo zadel.....grijze vlekken zweetblad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:40

Ik heb ook net een nieuw zadel gekocht (weliswaar geen massimo) maar bij de verkoop gaven ze al aan dat de zweetbladen waarschijnlijk snel grijs zouden worden, maar dat ik het zadel gewoon moest blijven invetten en dat het dan vanzelf weer minder werd. Misschien heb je hier iets aan.

AndiraStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:43

Hier hetzelfde probleem, mijn Dressuur II zag er na een paar weken gebruiken uit als een zadel van een paar jaar oud (beugels hangen onder het zweetblad). Grote grijze plekken op de zweetbladen. Maar ik heb zowat alles op mijn paard gehad en altijd problemen met schuiven, te lang, enorme drukplekken,... Sinds ik de dressuur II extra korte versie heb geen enkel probleem meer gehad en hier gaat het mij toch ook wel om. Mijn paard heeft geen last van de grijze plekken ;)

gr Janna

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 11:44

@Malibu, het was ook meer sarcastisch bedoeld ;)
Nou de exclusieve was ook eeen boommaat te klein, en boven mijn budget, dus kwam het eigenlijk 'goed' uit dat het niet lag, wss als de maat goed was dan was het wel passend??!!
Overigens zijn de zweetbladen wel anders gevormd, en dat was bij Wodan ook niet optimaal kwa ligging, ze waren wat langer zeg maar en hij is vrij klein en rond.

@Jibbel, ja ik denk ook wel dat het klopt, heb nu die Effax poets en Balsem gehaald en het is al niet meer te zien eigenlijk, en het leer is super soepel geworden, fijn spul dus.
Bedankt voor je reactie!

@Andirstud, probeer anders ook eens wat met die Effax leerverzorging.
Je hebt ook wel gelijk, paard ziet er niets van en als je zelf in het zadel zit ook niet ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:32

Loes'sCorner schreef:
@Malibu, het was ook meer sarcastisch bedoeld ;)
Nou de exclusieve was ook eeen boommaat te klein, en boven mijn budget, dus kwam het eigenlijk 'goed' uit dat het niet lag, wss als de maat goed was dan was het wel passend??!!
Overigens zijn de zweetbladen wel anders gevormd, en dat was bij Wodan ook niet optimaal kwa ligging, ze waren wat langer zeg maar en hij is vrij klein en rond.

Ja sorry, zag later pas de knipoog smiley :+ mijn computer is nogal langzaam met laden van de smileys :D

Ok, dan is het idd niet zo vreemd dat ie niet lekker lag met een boommaat te klein. Mijn pony is ook vrij kort, dus daar zal ik ook naar moeten kijken dat de zweetbladen niet te lang zijn.

Wat voor stokmaat heeft jouw pony?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 15:47

@MAlibu, hihi nee het was ook echt lollig bedoeld!!
Wodan is een haflinger, hij is 1.50 m hoog.....( gaat even een foto voor je zoeken met het nieuwe zadel )

Afbeelding

Hier kun je de andere vorm toch goed op vergeljken hoop ik??!

Afbeelding

en dus zoals je ziet mega kort......en ik een d#kke kont ;)

Afbeelding

Afbeelding

even door eht stof heen kijken :+

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet deze zweetbladen zijn echt rond, die nieuwe exclusive heeft daarin en andere vorm, en door zijn bolligheid en combi met erg kort lag dit geewoon niet zo mooi als dit zadel, ik heb ook nog een korte benen wat alles niet makkelijker maakt ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:05

Oh, die heeft idd een hele korte rug! (zal vast wel lekker zitten zonder zadel :D )
Wel een leukerd hoor :j

Thanks voorbeelden zijn idd goed duidelijk zo :)

Hoop alleen wel dat ik straks nog een nieuw zadel nodig heb, veearts komt vandaag foto's maken van haar achterbenen om te kijken wat er mis is. Ze loopt vreselijk stijf en buig/kreupelheidstesten laten niets zien ;(

Woody2015

Re: Nieuw Massimo zadel.....grijze vlekken zweetblad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 09:10

@MAlibu, owjee......ik duim heel hard voor je, laat je het even weten!
Wat schrikken zeg dat het toch zo erg is dat het onderzocht word....succes!!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:53

Nou, goed bericht... Gewrichten zijn allemaal spatzuiver :)

Ligt meer aan de bovenkant rond het bekken, waarschijnlijk is het de hechting van de banden (wat strak) iets wat met fysio verholpen kan worden.

Ik ben weer blij :) moet alleen nu wel iets langer sparen voor m'n zadel :+ eerst pony goedkrijgen natuurlijk :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:05

Poeh, wat een opluchting!!

Wss is het ook niet verstandig nu voor een ander zadel te kijken als d fysio er nog het een en ander aan moet doen ivm bespiering die dn ook weer verandert ;)