Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Amigo schreef:Dan kun je beter met slof gaan rijden (uiteraart wél onder goede begeleiding!)

MiniBoots schreef:_Amigo schreef:Dan kun je beter met slof gaan rijden (uiteraart wél onder goede begeleiding!)
Ja breng haar op nog meer ideeën, juist in haar handen is een slof het slechtste idee wat je je kan bedenken!
Als ze goede begeleiding heeft dan had hij haar allang kunnen helpen met haar probleem.
Ts ik hoop dat je hulp zoekt bij een goede instructrice..

en vraagt om een hulpteugel?Citaat:mijn pony drukt verschrikkelijk zijn rug weg

birken187 schreef:Ik zou nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar je kunt hier prima mee rijden.
Ik woon in Duitsland en hier worden de pony's wel meer zo gereden. Ook met de 'duitse bixie' worden hulpteugels gebruikt.
Waarom?
Omdat een paard/pony dan nageeflijk over de rug loopt en de ruiter dus eerst kan leren zitten.
Voordeel:
De ruiter hoeft zich niet aan de teugels in evenwicht te houden waardoor hij stiller is in zijn hand.
Ben het er wel mee eens dat dit geen langdurige oplossing moet zijn.
MiniBoots schreef:Lijkt mij duidelijk, anders had de ts wel een hulpmiddel gevraagt om zijn kop naar beneden te trekken.![]()
Niet iets om zijn rug meer te gebruikenGa ik dan als goedgelovige maar van uit.
En aangezien de ts nu ook het géén ruggebruik ziet, kan ze vast ook wel zien dat hij het wel doet
MiniBoots schreef:Probleem is niet dat het paard het hoofd ''extreem'' omhoog gooit. Een paard hoeft dat niet persee te doen wil het zijn rug weg drukken en dat is hier enkel het probleem.
Buiten het probleem om van de evt. onkunde van de ruiter zelf die eigenlijk gewoon goed les moet nemen
uvando schreef:mijn pony drukt verschrikkelijk zijn rug weg en heb al van alles geprobeerd.nu hoorde
ik dus van iemand data als ik hier twee of drie mee rijdt dit is een stoot teugel toch?
dat dit dan helpt om hem laag te houden en mij beter te verdragen....
ik was erg benieuwd voordat ik m aan ging kopen
ga daar eerst mee aan het werk. voordat je hulp middelen gaat gebruiken.
Een paard wat zijn hoofd omhoog gooit kan zich ontzettend sterk maken. Als je het omhoog gooien dan beperkt, kan je makkelijker aan de rest werken stef schreef:Dat ligt er maar net aan hoe je de HULP teugel gebruikt. Nee, je moet m niet met de kin op de borst knopen, maar ze dusdanig afstellen dat je er nog steeds zelf aan kan rijden zie ik het probleem niet van in, echt niet

stef schreef:nan: Oh, dus ik ben ook heel erg fout bezig dat ik een oud manege paard in de les met kleine guppies aan het elastiek zet ter behoudt van zijn eigen rug? Hoe kan ik van een klein guppie verwachten dat ie een paard nageeflijk rijdt? En aan t elastiek loopt ie dat wel, dus tja....
dus je hoeft je noet aangesproken te voelen.