Quur zadels van EJ

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:09

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
Het springzadel vind ik echt prachtig.. En de prijs is ook gunstig. Alleen ben ik nogal bang dat de pas service van ej niet geweldig is. Aangezien ik EJ erg commercieel vind, En dus bang ben dat ze je een niet passend zadel verkopen. Maargoed ik heb er geen ervaring mee, maar dat is mijn gevoel! Aangezien divoza ook niet echt bekend staat om een goede passervice en EJ en divoza wel iets met elkaar te maken hebben geloof ik?

De zadelmaker/passer van de EJ in Drachten heeft er 1 die ook altijd bij de Divoza heeft gewerkt dacht ik zo.

En dat is dus ook waar ik bang voor ben.. dat de EJ net zo beroerd is al Divoza (daar heb ik namelijk heel veel slechte dingen van gelezen)[/quote]

daarom

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 15:10

Dat is fijn om te horen :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:10

:j ik heb uiteindelijk 1 van de zadels gekocht.

Zal eens kijken of ik zijn naam nog kan terug vinden.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 15:10

Wat bedoel je precies ? Thehorseinn??

_Jessie

Re: Quur zadels van EJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:12

Waarschijnlijk bedoeld ze dat ze geen van beide zou kiezen ;)

Graag Silence!

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:13

Marlou89 schreef:
hmm oke dat is niet goed natuurlijk! :( Is het nog wel opgelost? Of werd het nog erger?

Ik heb het zadel niet meer, ben nu over gestapt naar de thorowgood T6, beter en fijnere kwaliteit zadel voor de zelfde prijs!
De slijtage werg zo erg dat het gewoon niet meer mooi was, heb hem vcerkocht aan iemand die zijn paard ermee wou inrijden, daar is dar zadel natuurlijk perfecht voor!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:54

Die slijtplekken zijn wel jammer ja...

arosier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:21

Voor de liefhebbers, ik heb nog een quur Berlin te koop, 18 inch met een medium boom er in is 7 maanden oud en ziet er nog erg mooi en netjes uit! Pb voor meer info

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:26

Ik sluit me bij jou aan!
Ik had ook een zadel van de ej.
Na 2 weken? Al grote slijtageplekken en onder een proef was 1 singelstoot afgeknapt, heb hem in die weken 3 keer gevet geloof ik?
Zadel naar de ej gebracht, zeiden ze dat ze aan die singelstoot niks konden doen dat kon es gebeuren en de slijtage was mijn eigen schuld moest ik maar beter vetten.
Ik kreeg een dekje met grote reclame erop voor de schrik.
Ik ben dus op gebied van de zadels niet tevreden over de zadels van hun eigen merken en de service.

Totje5mei schreef:
Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over de quur beril, ik heb hem gehad maar ik had na een maand al enorm grote slijtage plekkn aan het zweetblad (beugelriemen). Het kan natuurlijk ook aan mijn beugelriemen liggen...;)
Kwa service, tjaa, Ze zijn wel bereid om dingen optelossen, maar ze doen er niet veel aan. Ik had dus mijn zadel naar EJ gebracht om te vragen hoe het komt dat er nu al zulke grote slijtage plekken zijn, nou het antwoord was dat ze er niet zo veel aan kunnen doen, en dat ik gewoon goed moest invetten en het maar aanzien... :(

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:29

Ik ben erg tevreden over mijn Quur luna, het is alleen een beetje jammer dat de singelsoten zo snel slijten. Dus ga er van de week even mee terug naar de EJ (heb hem sinds april).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:34

Mijn ervaringen met de zadelpasservice van EJ is niet al te best. Voor zover ik weet komen ze niet aan huis om te passen. En het vullen wordt ook niet op locatie gedaan. Ze noteren wat er waar bijgevuld moet worden, en dan kan je je zadel na het vullen weer ophalen. Op die manier kan je natuurlijk geen zadel op maat maken.
Zeker niet als er gezegd wordt dat er achter bv twee vingers bijgevuld moet worden. Hoeveel is 1 vinger? En tot waar dan precies? De persoon die de vulling aanpast, ziet het paard niet in combinatie met het zadel, dus dat werkt gewoon niet.
Misschien hebben ze dit inmiddels veranderd, maar ik hoor veel negatieve verhalen over de kwaliteit van de passervice van EJ.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:14

Wow ik vind het inderdaad ook best nette zadels voor die prijs. Ik blijf dit even volgen.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:29

eilleen333 schreef:
Mijn ervaringen met de zadelpasservice van EJ is niet al te best. Voor zover ik weet komen ze niet aan huis om te passen. En het vullen wordt ook niet op locatie gedaan. Ze noteren wat er waar bijgevuld moet worden, en dan kan je je zadel na het vullen weer ophalen. Op die manier kan je natuurlijk geen zadel op maat maken.
Zeker niet als er gezegd wordt dat er achter bv twee vingers bijgevuld moet worden. Hoeveel is 1 vinger? En tot waar dan precies? De persoon die de vulling aanpast, ziet het paard niet in combinatie met het zadel, dus dat werkt gewoon niet.
Misschien hebben ze dit inmiddels veranderd, maar ik hoor veel negatieve verhalen over de kwaliteit van de passervice van EJ.

Ze komen het zadel nu wel aan huis aanmeten.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:41

Volgens mij verschilt het nogal wèlke ej je je hebt.Heb nl hele goede verhalen gehoord over Groningen _/-\o_
Ik heb er geen ervaring mee dus is van horen zeggen :x

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:48

Ik heb mijn zadel (overigens een KN, omdat een quur die ik toen wel als kanshebber had toch niet mooi lag) daar ook gekocht (Eindhoven). Ze kwamen aan huis, hebben er zeer ruim de tijd voor genomen. Ik vond dat erg netjes. Echter, het aanmeten an sich was toch niet helemaal goed gegaan, want mijn paard kreeg drukplekken. Ik heb direct gebeld, toen zijn ze binnen 2 dagen weer geweest, hebben foto's gemaakt van de plekken, van het zadel, meetlintjes erbij enzo, en alles en hebben het meegenomen (ik had ook liever gehad dat ze het ter plekke hadden gedaan), maar nu past het prima, althans, hij loopt er super onder, geen drukplekken meer... Dus wat dat betreft was de service dan wel weer snel en goed. Maar of het optimaal is om het aanpassen van een zadel zo te laten doen... tja dat vraag ik me af...
Plus de zadelpasser die ik toen had was 2 maanden later daar weg, hij is ergens anders gaan werken maar ik weet niet waar :)

Ik heb hele goede verhalen gehoord over Ingrid van Berlo uit Lierop (heeft ook een ruitersportzaak). Zij heeft blijkbaar veel verstand van zaken, komt ter plekke vullen en is er ook nog niet eens duur mee.
Maar, dat is geen ervaring uit eigen hand, dat zeg ik erbij, dat is hoe stalgenoten het ervaren hebben.
En dat is voor de TS ook wel erg ver weg.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:03

Citaat:
De zadelmaker/passer van de EJ in Drachten heeft er 1 die ook altijd bij de Divoza heeft gewerkt dacht ik zo.

En dus is dit negatief? Als bijvoorbeeld een schoenmaker bij bedrijf A door verhuizing gaat werken bij bedrijf B, dan ga je dus niet naar bedrijf B omdat je slechte ervaringen hebt gehoord over bedrijf A? Eerst zelf oordelen en niet zelf iets innemen.

Zadelpassen is een lastig vak, niet elk paard is gelijk en er kunnen onderling verschillen zijn tussen zadels. Ook paarden veranderen qua bespiering.

Citaat:
Aangezien divoza ook niet echt bekend staat om een goede passervice en EJ en divoza wel iets met elkaar te maken hebben geloof ik?

Divoza en EJ hebben niks met elkaar te maken, beide hoofdvestigingen liggen in het noorden dus in die branche zal het best voorkomen dat personeel van bedrijf A naar bedrijf B gaan te werken en andersom. Het is niet zoiets als Saturn en Mediamarkt die dezelfde investeerder hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:01

Als ik slechte ervaringen heb met piet die bij bedrijf A werkt en vervolgens gaat piet naar bedrijf B. En kom ik voor de speciefieke dienst waar piet de leiding over heeft. Hoef ik idd geen zaken meer te doen met Piet, of die nou bij bedrijf A of B werkt. (piet is een fictieve naam)

Dus ja als er een slechte zadelmaker was bij divoza, en vervolgens gaat die zadelmaker naar EJ. Dan hoef ik idd geen zadel meer van die EJ...

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:12

De 'oprichter' van EJ heeft ook Divoza opgezet. Hij heeft alleen Divoza achter zich gelaten en iets nieuws begonnen. (in principe dus wel dezelfde investeerder ;-) alleen geheel onafhankelijk van elkaar). Als je zo'n zadel van EJ wil vraag dan gewoon een eigen onafhankelijk zadelmaker, die wel goed geschoold is om zijn mening.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:17

Odetje92 schreef:
Citaat:

En dus is dit negatief? Als bijvoorbeeld een schoenmaker bij bedrijf A door verhuizing gaat werken bij bedrijf B, dan ga je dus niet naar bedrijf B omdat je slechte ervaringen hebt gehoord over bedrijf A? Eerst zelf oordelen en niet zelf iets innemen.

Zadelpassen is een lastig vak, niet elk paard is gelijk en er kunnen onderling verschillen zijn tussen zadels. Ook paarden veranderen qua bespiering.

Citaat:
Aangezien divoza ook niet echt bekend staat om een goede passervice en EJ en divoza wel iets met elkaar te maken hebben geloof ik?

Divoza en EJ hebben niks met elkaar te maken, beide hoofdvestigingen liggen in het noorden dus in die branche zal het best voorkomen dat personeel van bedrijf A naar bedrijf B gaan te werken en andersom. Het is niet zoiets als Saturn en Mediamarkt die dezelfde investeerder hebben.

Maar de zadels van Divoze eigen merk (rossner) en die van de EJ & Quur worden allemaal in dezelfde engelse fabriek van het zelfde leer en zelfde productielijn gemaakt! Dus ze hebben wel iets met elkaar gemeen de EJ en Divoza. Dit heb ik uit betrouwbare bron, namelijk de zadelmaker(ster) van EJ. Overigens heeft deze dame in mijn ogen veel kennis van zadels, neemt uitgebreid de tijd voor je en is eerlijk. Ik nam een duurder zadel en ze heeft een paar keer gezegd dat voor mijn paard een veel goedkopere ook prima lag dus dat de keuze om een veel duurder zadel te nemen echt puur voor mijn ''gemak'' is en dat moest overwegen.

lauraplusZin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 00:50

Ik heb nu mijn zadel van ej net iets meer dan 2 en half jaar.
Mij singel stoten waren binnen een half jaar al versleten en moesten er nieuwe op.
Nu kraakt mij zadel heel erg zijn er weer singelstoten versleten ook gaan mijn Zweedbladen los.
Dus heb ik het vandaag terug gebracht.
Ik ben echt niet tevreden en ook tegen mij word er nu gezegd dat ik maar beter in moet vetten, de singelstoten zijn van nijlon?
En de zweet bladen zijn niet goed gestikt

Het zadel van mijn pony die ik al 16 jaar heb behandel ik het zelfde daar is nog nooit iets stuk aan gegaan en ziet er nog top uit.

Ook heb ik laatst mij zadel laten op vullen .
Binnen 4 weken was het effect weg.

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:00

ik heb ook Quur dressuurzadel, vondt het wel goede man die langs kwam was ook niet 1,2,3 weer weg.
en me dressuurzadel is goed zadel, en ik heb beugels onder de flap, dus geen slijtage

flr_fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:02

ik heb een jaar gelden een zadel gekocht bij ej en bendaar super blij mee! het is een quur zadel en die zadel zijn echt heeeeeeel erg fijn. lekker zacht voor paard en ruiter! de service van ej beviel mij ook erg goed mijn pony (tinker) is niet een van de makkelijkste qua zadels en heb een zadel gekregen voor een leuke prijs en niet die heel duur was. mijn eigen zadel maker heeft hem een tijdje geleden nog een gecheckt maar alles lag nogsteeds super dus ik raad het merk quur en ej je echt heel sterk aan!