KBTP schreef:af en toe ging 't gewoon niet, eerlijk is eerlijk.
En dan, als het af en toe echt niet ging of gaat zoals je zegt, moet je het er maar gewoon bij laten en af en toe hem niet te kunnen houden op een "gewoon" bit?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KBTP schreef:Ik raad je aan als je beslist een zwaarder bit erin te hangen zoals hier boven genoemd een pessoabit met dubbele teugel, in geval van nood pakt ze teugel twee. Maar als ik jou was zou ik kijken of je niet iemand anders kunt laten rijden,
linda_arnold schreef:wereld schreef:Hmm ik weet niet. Het meisje is 14. Ik weet niet of een dubbele teugel een succes is..
Hoe werkt dat? Je laat de teugel die op het lagere gat zit los hangen, en die kan je er dan bij pakken als extra rem bedoel je?
Je hebt teugels in die aan het einde splitsen in twee sluitingen, maar kan zo gauw even geen plaatje vinden
wereld schreef:Zo'n meisje zeg je, het meisje kan prima rijden voor een 14 jarig meisje hoor, dat is het probleem niet.
Het probleem is dat het paard pittig is en te graag wil..
Horse321 schreef:Meer begeleiding betekent voor mij niet alleen les krijgen in een bak, maar ook over de weg.
wereld schreef:KBTP schreef:af en toe ging 't gewoon niet, eerlijk is eerlijk.
En dan, als het af en toe echt niet ging of gaat zoals je zegt, moet je het er maar gewoon bij laten en af en toe hem niet te kunnen houden op een "gewoon" bit?
Of ervoor kiezen hem niet meer te rijden en alleen nog maar te mennen. Sommige paarden zijn gewoon menpaarden
Als dat zonder problemen verloopt, dat ie ja net zo leuk!
wereld schreef:Stef, je moet wel goed lezen, ik ben hoogzwanger... Dat heb ik hier al eerder verteld.. Dus als Sander er vandoor gaat kan ik hem op het moment niet vangen...
Zulk commentaart heb ik niks aan, en het is ook behoorlijk offtopic. Het topic heb ik geopend om te vragen wat het verschil in werking is tussen de 2 genoemde bitten. Zulke opmerkingen heb ik niet zo veel aan..