Vraagjes zadel (spoed!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 23:40

Nou, de beloofde update:

De zadelmaker is geweest en ik ben heel correct behandeld :). Hij erkende dat het op die plek niet optimaal lag en nu is er iets aan gedaan :)

Ben helemaal blij nu :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 07:24

Wat is er precies aan gedaan? Extra vulling? Of is de boom aangepast?

Sheran

Re: Vraagjes zadel (spoed!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 09:18

Er is wat extra vulling aangebracht zodat het zadel iets hoger kwam te liggen op dat punt. Het was ook maar heel iets.
:)

IMJ

Re: Vraagjes zadel (spoed!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:50

Fijn! Leuk ook dat je nog even iets laat horen! :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:07

Katyatje schreef:
idefix4 schreef:
Een aantal zadelverkopers verkopen een zadel met het oog op de ontwikkeling van je paard. Zo op het eerste gezicht te lezen doet deze dat ook. Als je paard zich gaat ontwikkelen zul je zien dat je zadel er ook mooier op gaat liggen. Tot die tijd, zou je het gat kunnen opvullen met een bontje. Zo lang je weet waar je het voor doet, is daar helemaal niets mis mee. Overleg het idd even met hem.

Dat kan best zijn, maar als ze er nu amper haar vingers ertussen krijgt zal het paard wel heel veel bespiering moeten krijgen om het zadel op normale hoogte te krijgen. Zadel met oog op ontwikkeling, oké, maar dit lijkt mij hier toch niet het geval. Dan zou de zadelpasser dat zéker ook vermeld moeten hebben.

Je zal me wel niet geloven, maar dat kán wel! Ik heb het zelfs met eigen ogen gezien. Maar daarom zeg ik ook al: "pleeg overleg." Mijn eigen paard is zo'n voorbeeld. Mijn zadel is verstelbaar. Als ik die passend leg op hem, dan gaat ie knijpen. Nu ligt het iets te dicht op de wervelkolom en ik leg er nu dus een kavalkade onder en mijn paard werk liever voor me. Hij knijpt niet meer. Terwijl elke nitwit me zou vertellen dat hij te breed ligt. Toch ervaart mijn paard het als fijner. Dan toch maar een beetje vulling er onder en zo rijden. Als de spieren er op komen, kan de vulling weg. Zo simpel kan het zijn. En ja, ik zou ook het zadel wat kunnen opvullen, maar voorlopig vind ik het zo ook prima opgelost.

Ja, haha, extra wol ín je zadel... Dus een bontje was afdoende geweest... :+ Fijn dat je je goed behandeld voelt! Dat is het belangrijkste.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:01

Kavalkade pads zijn heel fijn en niet zo dik.