Teugelbontjes????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Re: Teugelbontjes????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:06

Je kunt toch beter een fleece-bont rantje aan je teugels naaien dan dit? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:38

unamie schreef:
secricible schreef:
ben erg benieuwd wat je in jou ogen anders zou moeten doen? Juist bij een losse meeverende hand krijg je snel schuurplekken, omdat de teugels niet strak tegen de hals aanliggen.

Een losse teugel geeft geen schuurplekken
Teugels die strak tegen de hals aan liggen wel dus daar zit het probleem..

Ik denk dat voor veel mensen met losse teugel rijden niet echt een optie is ;) Lijkt me ook niet altijd verstandig, aangezien een correcte aanleuning wel fijn is.
Inderdaad het meeveren (bijv. als je veel galopwerk doet) langs een gevoelige of geschoren huid kan schuren. Ik heb ook altijd dat het op die plekken meer bezweet is dan ergens anders. Maar schuurplekken gelukkig niet.

Die bontjes aan de teugel vind ik ook afzichtelijk, maar als het echt niet anders kan..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:46

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal oneliners verwijderd, posts met alleen een smilie of reclame. Mensen als je het niet mooi vind mag je dat best zeggen maar roep dan niet alleen dat het afschuwelijk is maar leg uit waarom je dat vind. Alleen roepen "belachelijk" prima, maar laat daarop volgen wáárom het belachelijk is in jouw ogen

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 03:21

Ze vinden vanalles uit tegenwoordig. Zolang het maar geld opbrengt :+

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 06:37

Zwartsnoepje schreef:
Ik denk dat voor veel mensen met losse teugel rijden niet echt een optie is ;) Lijkt me ook niet altijd verstandig, aangezien een correcte aanleuning wel fijn is.
Inderdaad het meeveren (bijv. als je veel galopwerk doet) langs een gevoelige of geschoren huid kan schuren. Ik heb ook altijd dat het op die plekken meer bezweet is dan ergens anders. Maar schuurplekken gelukkig niet.

Die bontjes aan de teugel vind ik ook afzichtelijk, maar als het echt niet anders kan..

Hoe correct is een aanleuning als de hals kapot schuurt? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:54

Het ligt niet altijd aan de aanleuning, dat probeer ik te zeggen. Ik zie vaker (geschoren) paarden met daar schuurplekken terwijl de ruiter toch echt netjes en vriendelijk met de hand is. Als het paard weer wat meer haar heeft is het vaak ook over. Meteen zo'n conclusie trekken is wellicht een beetje voorbarig.

Maargoed daar ging het ook eigenlijk niet over.