wat is fijner om mee te rijden peesjes of pijpkousjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wat is fijner om mee te rijden peesjes of pijpkousjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:56

Hebben jullie jezelf nou nooit eens afgevraagd waaròm een paard zichzelf aantikt en/of strijkt?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:58

Ik gebruik voor het longeren van mijn (bijna) 3-jarige peesbeschermers, springschoenen en strijklappen, puur voor als hij een keer onbenullig doet. Als hij straks wat verder doorgetraind is gaat alles er weer af. Heb al eerder een artikel in de bit gelezen over de hoge temperaturen onder beenbescherming en dan met name bandages.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:58

JoviBan schreef:
Hebben jullie jezelf nou nooit eens afgevraagd waaròm een paard zichzelf aantikt en/of strijkt?

Eerlijk gezegd nog nooit :o
Ligt het aan het voorwaarts zijn?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:16

enny schreef:
Ik gebruik voor het longeren van mijn (bijna) 3-jarige peesbeschermers, springschoenen en strijklappen, puur voor als hij een keer onbenullig doet. Als hij straks wat verder doorgetraind is gaat alles er weer af. Heb al eerder een artikel in de bit gelezen over de hoge temperaturen onder beenbescherming en dan met name bandages.

In het land doet hij toch ook wel eens onbenullig?

Longeer de mijne zonder ook maar iets, mocht hij zich daar aantikken...balen, maar dan had dat ook in het land gebeurt. En een paar dat standaard aantikt, koop ik sws niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:37

Jeudi schreef:
JoviBan schreef:

Eerlijk gezegd nog nooit :o
Ligt het aan het voorwaarts zijn?

De oorzaak kan liggen in je manier van rijden, de manier van bekappen of beslaan, en ook fysiek in het paard zelf (spieren, gewrichten).
Als een paard z'n voorbenen niet op tijd optilt en naar voren zet, dan is daar een oorzaak voor.
In plaats van je paard in te pakken met beschermers, moet je de oorzaak aanpakken. Tenminste, dat lijkt mij toch voordehandliggend. ;)

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:23

Sjors493 schreef:
sorry hoor maar wat zijn 'pijpkousjes' (zijn dit bandages?)?

Soort van flexibele beenbeschermer met versteviging aan de binnezijde van het paardebeen (buitenkant van de beschermer) die om het hele been zit. Kijk maar eens op Google afbeeldingen op pijpkousen!

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:55

Peesbeschermers.
Ik gebruik ze ook gewoon omdat mijn paard nog heel veel aantikt.

x_Elise

Re: wat is fijner om mee te rijden peesjes of pijpkousjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:04

Ik gebruik hoge peesberschermers achter en normale voor. De reden is duidelijk als je ze ziet.