Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Adil schreef:crazycactus schreef:Heee... waar is mijn berichtje gebleven??
Nou na nog maar een keer. Ik rijd voor een vriendin van mij haar jonge paint in met boomloze zadels. Eerst een bob marshal en nu met een circle y (beide western) en ik vind juist dat de druk met die zadels prima verdeeld wordt. De opbouw verscheelt maar weinig van een gewoon westernzadel, er moet alleen een hele goede pad onder.
Tja, ik zou zeggen: Lees het onderzoek
joenohoe schreef:Ik zou zeggen, lees niet zo selectief... Uit het onderzoek blijkt dat voor beiden veel te zeggen is en beiden hebben minpunten. Veel boomzadels passen niet goed, want een paard verandert en niet iedereen kan elk half jaar een zadelmaker laten komen... Dat probleem heb je met boomloos niet. Heb zelf een Heather Moffett, wat lijkt op een dressuurzadel en even duur is, maar het heeft geen boom, heerlijk.
Sammyoo schreef:Ik heb ook een driejarige staan die zadelmak gemaakt moet worden en heb een boomloos zadel liggen. Ik ga dat zadel zeker niet gebruiken voor het zadelmak maken. Laat er eerst maar eens goed onderzoek komen wat het effect is van zo'n zadel met ruitergewicht op een ongetrainde, jonge, paardenrug. Ik neem het risico niet, ondanks goede ervaringen van mensen. Laten ze eerst al die ruggen maar eens op de foto zetten.
Ben nu al op zoek naar een eigen boomloos zadel