Hoe kun je zien of het zadel past? & waar op letten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:31

E
linky schreef:
Natuurlijk, als je zo luxe kunt doen om twee zadels te houden is dat natuurlijk super. Ik ging er van uit dat je nog geen zadel had.
Past je springzadel goed? Weet je welke inchmaat en boomwijdte dat heeft? Dan ben je al een heel eind op weg.......
Denk er om dat je beter een goed tweedehands merkzadel kunt kopen, dan een goedkope nieuwe.
Ik heb laatst een hele mooie Stubben Parcival gekocht voor € 125,- maar zonder keilkussens die (bijna) iedereen tegenwoordig wil.
"Oud" model dus, maar wel een superzadel. Mijn Stubben dressuur is uit 1971.......................... :D
Toch zou ik advies vragen aan een goede zadelmaker, dat hoeft helemaal niet veel te kosten, en je doet je pony er een groot plezier mee en op lange termijn jezelf ook.

Het springzadel is speciaaj op maat gemaakt in engeland voor mijn pbrd dus dat zit top en part goed. Ik ga zaterdag een zadel passen met mijm paard die ik vandbg hec uitgezocht en daar ghebben ze een vastd zadel maker die ik erbij heb gdvrbgd odat het en heel duur zadel ir en ik zekesheid wik of het goed part

mariannebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:04

zeker een zadelmaker laten komen, die hebben er het meeste verstand van

dan hoef je zelf ook niet te lopen gissen wel niet wel niet

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:18

Er zijn ook genoeg zadelmakers die langs komen en zadels mee nemen. Is echt verstandig om te doen en hoeft geen geld te kosten als je een zadel bij ze aan schaft. Dan kan je in alle rust zadels passen en uitproberen. Het beste advies kan een gesertificeerd zadelmaker geven. Check voordat je een zadelmaker laat komen wel zijn of haar referenties. Onder de titel zadelmaker zijn genoeg mensen die ook niet precies weten wat ze aan het doen zijn.

nynkeenfred

Re: Hoe kun je zien of het zadel past? & waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 15:51

@iedereen
Ik laat al een zadlemaker komen even teruglezen voor reactie zou fijn zijn

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:57

Als je aan het begin van het topic zo stellig roept dat een zadelmaker te duur is, vind je het gek dat mensen niet verderlezen?

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 17:03

Ja maar kyk: Die mensen doen het gratis dus

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:05

Doen de zadelmakers aan huis ook. Maar vind het nu een beetje een gek verhaal worden. Je hebt meerdere topics geopend (ook over een Wintec-zadel). Je wil iemand die niet te duur is en nu heb je een heel duur zadel. Als het waar is dan ga ik ervan uit dat het een goede zadelmaker is met dus dure kwaliteitszadels. Wrs ziet hij beter of het goed zit dan jij nu door de tips die hier gegeven zijn. Hoop dat het goed komt. En ben wel benieuwd. Plaats je een fotootje? ;-)

Edit: ik las hier ook een tip van iemand over de inchmaat, dat als je die weet je al een heel eind komt. Dat is NIET waar. Die maat heeft te maken met jouw billen. Een heel korte pony zou mogelijk wat lastig uitkomen met een 18 inch maar in principe is de inch aanduiding voor jou en niet voor het paard.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 08-04-11 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 19:08

Ja klopt maar ik heb met mijn vader een deal gemaakt over dat zadel. En die zadel maker wil het waarschijnlijk gratis doen als ze een zadel kopen

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 14:57

walinalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:53

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:02

walinalover schreef:
ik ben momenteel ook op zoek naar een dressuurzadel en op deze site ga je wel wat extra info vinden https://www.ruitershop-online.be/ruiter ... zadel.html ik heb er zelf ook wel wat gevonden en ze hebben er ook zadels in alle prijsklassen!

Topic is 5 jaar oud :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 08:12

Celiien schreef:
walinalover schreef:
ik ben momenteel ook op zoek naar een dressuurzadel en op deze site ga je wel wat extra info vinden https://www.ruitershop-online.be/ruiter ... zadel.html ik heb er zelf ook wel wat gevonden en ze hebben er ook zadels in alle prijsklassen!

Topic is 5 jaar oud :+

Daarom hier een slotje.