linky schreef:Natuurlijk, als je zo luxe kunt doen om twee zadels te houden is dat natuurlijk super. Ik ging er van uit dat je nog geen zadel had.
Past je springzadel goed? Weet je welke inchmaat en boomwijdte dat heeft? Dan ben je al een heel eind op weg.......
Denk er om dat je beter een goed tweedehands merkzadel kunt kopen, dan een goedkope nieuwe.
Ik heb laatst een hele mooie Stubben Parcival gekocht voor € 125,- maar zonder keilkussens die (bijna) iedereen tegenwoordig wil.
"Oud" model dus, maar wel een superzadel. Mijn Stubben dressuur is uit 1971..........................
Toch zou ik advies vragen aan een goede zadelmaker, dat hoeft helemaal niet veel te kosten, en je doet je pony er een groot plezier mee en op lange termijn jezelf ook.
Het springzadel is speciaaj op maat gemaakt in engeland voor mijn pbrd dus dat zit top en part goed. Ik ga zaterdag een zadel passen met mijm paard die ik vandbg hec uitgezocht en daar ghebben ze een vastd zadel maker die ik erbij heb gdvrbgd odat het en heel duur zadel ir en ik zekesheid wik of het goed part