Vraagje over beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramzi

Re: Vraagje over beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:15

Beugels met aan biede kanten rubber is het fijnst. Ik heb mijn voet verbrijzeld en daarom ga ik ze ook kopen. Ze veren met je mee en zo belast je je knieen en andere gewrichten minder. Ze zijn volgens mij van Sprenger en niet zo goedkoop..

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 11:18

@ anthea: Dankje! :D
@ Ramzi: Klopt, dat zijn de Bow Balance.. Maar ik denk dat het voor mijn kniebanden ook wel fijn is als ze veren ( dus de schokken dempen)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:35

colette_007 schreef:
Ik zou absoluut voor Bow Balance gaan.
Heb zelf GPG adapters gehad, en die vlogen letterlijk uit elkaar onder het rijden... Misselijke is dan dat heel je beugel weg vliegt.... En ik had het in de landing na een (Behoorlijke ;)) sprong... Trainer had bijna beugel tegen zijn kop en ik kon er nog net op blijven hangen omdat ik heel mijn evenwicht kwijt was.... Snel weggegooit die rotzooi dus.
Heb nu soort van bow balance (sprenger stirrups) en daar merk je al super veel verschil mee :D (en tot nu toe zijn ze nog heel :Y)

Dan is er toch echt iets niet goed, te slap afgesteld, of productiefout. Want dit heb ik nog nooit gehoord.
Maar heb ook geen ervaring met Adapters alleen met de beugels van gpg en die zijn nooit kapot gegaan in de tijd dat ik er allerlei gekke dingen mee doe :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 16:08

Heb een site gevonden waar ik de gpg adapters 14dagen kan proberen.
Dus als ik het weer wat minder druk heb met school en wat meer kan rijden ga ik ze even uitproberen! :D

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:23

san4nie schreef:
Maar het is dus ook mogelijk de BB te nemen met GPG adapters? Want dit komt dan op hetzelfde neer als de Jacobs?

Dat kan uiteraard ook, alleen vind ik dat persoonlijk wel een hele dure optie...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 11:40

Hihi, dat is wel duur natuurlijk ja.
Maarja loop nu al echt jaren met pijn aan m'n knie,
en als m'n moeder en haar vriend zien dat het helpt zodat ik weer normaal kan rijden enzo.
Dan willen ze me wel sponsoren. :D
En ik neem aan dat het wel een tijdje mee gaat.. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:34

Ik zou inderdaad kijken of je ze eerst even een paar uurtjes kunt proberen :j

Het kan namelijk ook zijn dat het juist minder comfortabel wordt , doordat je beenligging wat onrustiger wordt omdat je steeds een beetje door veert en je beugel-lengte dus als het ware steeds veranderd :P

Ik zelf vond dat namelijk niet fijn , teveel onrust in mijn knie.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 17:47

Ja, daar had ik idd nog geen rekening mee gehouden ;)
Wat ook helpt is zonder beugels!
Als ik m'n examens gehad heb mag ik van m'n moeder weer in de springles, dus ga ze dan maar even proberen!

Had/ heb je dan dezelfde klachten als mij, aan je knie?