Beenbescherming...... is het eigenlijk wel nodig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:39

joyce_eddy schreef:
Ik zie het vaak als MODE ontwerp.. net als bontjes, borsttuigen, dekjes, en noem zo maar op...
de meeste vinden het mooi als setje... maar is het dan ook echt nodig???
dat is dan de vraag

een dekje vind ik niet raar hoor? :o

wicky_fonske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:41

ik ga met de meeste mee op de wei dragen mijn ponys niets (alleen schetter omdat hij vaak over de stroomdraad probeert te springe en is al veel geopeereerd geweest draagd hij nu springschoenen ) maar tijdens het rijden draag ik bij sommige die een beetje wild zijn enz maar spoel de benen altyd af :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:48

IK gebruik helemaal niets om de benen heen, doet meer kwaad dan goed als het niet nodig is.

Bij paarden waarbij dat echt wel nodig is, dan is dat niet anders maar na het rijden worden ze toch altijd weer afgedaan.

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:16

Ik doe die van mij altijd beschermers om tijdens het rijden (soms bandages, maar dat is veel te veel oprolwerk.) _/-\o_
Ik doe het omdat ze haar benen aantikt en ik heb al een paar keer gehad toen ik zonder reed dat ze een wondje aan haar been had.
Op de wei die ik haar niets om, en daar is ook nog nooit iets gebeurd, maarja ..
Ik vind het wel vreemd dat ze hier tijdens het rijden wel soms wat last van heeft & op de wei niet.
Tenslotte vind ik dat iedereen doet met z'n paard wat hij/zij wil.
Ik vind gewoon dat je elkaars mening moet respecteren :)
groetjes :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:21

In de wei en paddock heeft mijn paard niets om,
maar met rijden wel beenbeschermers (BR Pro Max) en daar zitten de gaten achter in :o

Ik moet er niet aan denken, dat hij met rijden iedere keer strijkt zonder,
wat dus wel degelijk gebeurd...anders zitten er geen slijtgaten op die plek :Y)

Nachtlampje

Re: Beenbescherming...... is het eigenlijk wel nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:26

ik vind beenbescherming onzin, gebruik het nietnooit en paardje heeft nog nooit beschadiging opgelopen in te weiland of tijdens trainen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:32

Ik ben het met je eens! Veel is het gewoon 'voor de mooi' of 'voor de zekerheid'. Ik had het vroeger ook, maar ben er toen snel van af gestapt, wordt er veelte warm onder! Ik heb haar tijdelijk rondom in de peesbeschermers & springschoenen op het land gehad, maar vond ik not done, en heb ik de ijzers er maar af gehaald (ze trapte steeds af en verwondde zich daarbij). Toen een heeeel tijd lekker bloot.

Helaas is ze een tijdje terug gaan strijken. Niet constant, maar ze tikt wel aan tijdens onze oefeningen aan de longe, en soms best hard. En dus kwamen er strijklappen. Helaas tikt ze met de achterlijke sprongen en de moeilijke oefeningen aan de longe ook voor aan sinds kort, en dus nu ook peesbeschermers. Beschermen tegen die klappen is toch belangrijker dan de warmte die er tijdelijk ontstaat vond ik. Ik hoop echter dat, als we verder in training zijn en ze meer balans heeft, ze minder gaat aantikken en ze weer bloto kan. Rechtdoor rechtaan buitenritjes gaan alleen met strijklapjes maar geen peesjes. Bloot heeft toch zeker wel mijn voorkeur, zo min mogelijk poespas!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:38

Maar voor de mensen die vinden dat beenbescherming onzin is. Vinden jullie dan ook dat je in een cross geen beenbescherming hoeft te gebruiken en tijdens het springen? Want in deze wedstrijden is het verplicht om beenbescherming te gebruiken..

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:42

Ik gebruik de pees en kogelbeschermers. Als ik ze niet gebruik worden de witte achterbenen al op sommige plekjes rood van bloed. Ze tikt ze echt kapot.
Voor heb ik ze ook geregeld om omdat ze nog wel eens vergeet waar ze haar benen heen moet zetten.
Mijn beenbeschermers zijn dan ook na een paar keer rijden zwaar beschadigd.
Ik zou niet zonder durven met mijn paard.

In het land loopt ze zonder en dan heeft ze geen problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:05

R0oszs schreef:
Maar voor de mensen die vinden dat beenbescherming onzin is. Vinden jullie dan ook dat je in een cross geen beenbescherming hoeft te gebruiken en tijdens het springen? Want in deze wedstrijden is het verplicht om beenbescherming te gebruiken..

Als het verplicht is, heb je weinig keus he :)

Overigens lees ik hier wel veel over paarden die het duidelijk wel nodig hebben, dan is het niet anders :) Je kan niet hebben dat je paard zijn eigen benen kapot slaat.
Denk dat ik dan altijd gewoon handigerds heb gereden, die van mij hadden het niet nodig.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 07:53

HeleneDas schreef:
joyce_eddy schreef:
Ik zie het vaak als MODE ontwerp.. net als bontjes, borsttuigen, dekjes, en noem zo maar op...
de meeste vinden het mooi als setje... maar is het dan ook echt nodig???
dat is dan de vraag

een dekje vind ik niet raar hoor? :o

Ik bedoel alleen te zeggen dat een echte functie van een dekje is om vuil en zweet op te nemen. eigenlijk zijn de aller dunste dekjes goed in mijn ogen.. alleen zijn pads en dekjes tegenwoordig zo dik dat we met zijn allen raar vinden dat ons (op maat gemaakte) zadels allemaal veel te krap liggen...
We beseffen alleen niet dat we met die dikke dingen onze zadels krapper maken op de rug van onze paarden!

daarom vind ik dekjes ook een mode ontwerp Ik zelf heb alleen echt dunne dekjes voor mijn paard / paarden die ik gereden heb.