kwaliteit prijs verhouding goede regendeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:49

Veulen84 schreef:
Ik heb goeie ervaringen van Nika. Zijn te koop vanaf 40 euro. En ik heb hem nog niet zien doorregenen. En de pasvorm is fijn.

Deze dekens vind ik ook heel goed! en niet duur

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:47

wij hebben weatherbeeta, op www.equestrianclearance.com kun je er prijselijk aan geraken
en we blijven ook bij WB, kunnen tegen een stootje en zijn waterdicht (ook leuke kleurtjes bij)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:54

Ook hier een tevreden amigo 600 dn. gebruiker (nou ja, mijn paard dan ;) )
Licht en sterk (hij wordt dagelijks getest door mijn paard)
Ik denk dat deze niet echt ademend is, maar doordat het zo'n lichte deken is, voelt het paard ook niet benauwd onder deze deken.
Maar de pasvorm is wel het belangrijkst. Deze heeft een vrij brede boeg, maar sluit goed aan bij de schouders. Bij een goede ruitersportzaak, kun je dekens meekrijgen om thuis te passen. (of je paard meenemen naar de winkel)

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:55

Kijk even op de website (winkel ) van http://www.koekiesruitersport.nl die hebben een goede kwaliteit regendekens in de uitverkoop.
Voor 50 euro heb je al een hele goede

mariannebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:59

amigo <3

Mastrootje

Re: kwaliteit prijs verhouding goede regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 12:34

Ik denk dat ik voor de amigo deken ga, maar mijn paard is ontzettend moeilijk met maten. Ik heb er nu een 195 deken op liggen die eigenlijk te groot voor hem is, toen heb ik een 185 deken 2e hands van iemand overgekocht en die was weer veeeeelste klein. zal ik dan alsnog voor de 195 gaan, of de 190?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:42

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:27

Ik heb gister geprobeerd te meten maar ik snapte er geen reet van toen ik op internet met de maten die ik gemeten had ging zoeken :') Ik heb er maar 1 besteld waarvan ik denk dat ie waarschijnlijk wel past en ik bewaar alles heel goed zodat ik het altijd kan retourneren als hij toch niet past.

:) Heb de amigo besteld.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:46

Tja is ook lastig met maten, verschillende merken vallen heel anders. Er kan best 185 bijvoorbeeld in een deken staan, terwijl hij bij nameten tien centimeter kleiner blijkt.

Welke Amigo heb je precies besteld?

horseys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:50

Heb bij de divoza een regendeken gekocht van hun eigen merk 'Baseline'. Een luxe deken met goede pasvorm voor 50 euro.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 15:51

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:54

Oh die is nog heel mooi ook! En de prijs valt me mee... Ga even koopjes kijken op hun site :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:39

Ik ben fan van bucas :j :)
Heb ook een deken van het drunens ruitershuis, ook goede prijs/kwaliteit :j

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:41

Ik lees even mee, aangezien ik ook nog steeds op zoek ben naar de perfecte regendeken.
Na een stuk of 6 goedkope QHP dekens in 4 jaar, en daarvoor 2 600dn Amigo's begin ik er een beetje verdrietig van te worden. Stuk voor stuk blijven ze niet geheel waterdicht, kwamen er scheuren in (lag meer aan de kuddesamenstelling toen dan aan de dekens moet ik toegeven, en dat is gelukkig inmiddels opgelost) of gaan er naden los, gek wordt ik ervan. Terwijl mijn paard toch echt doodbraaf en (vrijwel) altijd rustig is, dus iets geks doet ze er niet mee... Het laatste jaar (en voorlopig nog steeds helaas) stond ze zelfs apart in een afgezet stukje wei, vanwege blessures, en nog zijn er 2 dekens gesneuveld.

Gister heb ik een 1200 dn Amigo gehaald in de hoop dat deze het wel houdt (mag ook wel voor die prijs). Ik twijfel alleen over de pasvorm, aangezien hij nogal ver doorloopt zeg maar, waardoor een behoorlijk deel van de manen eronder verdwijnt, die waarschijnlijk lelijk zullen gaan afslijten, en misschien zelfs kunnen gaan schuren, hoewel het materiaal vrij soepel en glad aanvoelt. Mijn paard heeft een behoorlijke schoft, waardoor veel regendekens bij langere perioden dragen gaan schuren.
Ik wilde eigenlijk ook een Bucas, maar die hadden ze niet bij de winkel waar ik was.

Toen we haar kochten kregen we er trouwens zo'n super ouderwetse zware legergroene regendeken bij. Die had ze al jaren om bij de vorige eigenaar en is bij ons ook nog 5 jaar meegegaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:30

Was dat misschien een Canvas deken? Die zijn wel stuk zwaarder.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:54

Dat zou goed kunnen inderdaad, was niet stuk te krijgen dat ding :).

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 21:28

Afbeelding
Mastro met zijn mooie Amigo deken op! Helaas nog niet echt kunnen gebruiken, te mooi weer :P

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:52

Staat hem goed!
Ik ga mijn Amigo toch maar weer terugbrengen, de pasvorm zit bij mijn paard gewoon niet goed helaas :n .
Voor een deken van 120 euro vind ik dat toch nogal zonde.
Dus voor mij gaat de zoektocht weer verder. Deze keer ga ik toch een Bucas bestellen of kopen denk ik (als ik mijn geld terug krijg en niet zo'n stomme bon).

Ik herken trouwens opeens de achtergrond bij je paard, Haarlem Noord. Grappig, staat mijn paard vlakbij en vroeger woonde ik er ook :) .

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 21:54

Haha ja inderdaad :P Heeremans?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:57

Nee een beetje de andere kant op, ik pb het wel even :) .

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:32

Staat goed die deken. Past ook mooi, iets ruim op de rug, maar mijn ervaring is dat deze dekens wel blijven liggen :)

De kleur is wel wat donkerder dan op de site, niet?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 07:54

Inderdaad wat ruim op zijn rug maar de pasvorm bij de borst is echt super, voel het niet schuren, lekker ruim en goed breed geschouderd. Hij is wel wat donkerder dan op de website inderdaad... Dit is in de zon gemaakt, dus het kan de kleur een beetje veranderen.