[WN] (western-)Rijbroekentips graag!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 08:34

Ik vond de Wrangler Q Baby zo prettig zitten (vooral ook omdat redelijk brede heupen heb (tja, 3 kinderen :') ) maar mijn taille relatief smal is dus broeken stonden van achteren vaak 'open' en deze niet) dat ik er meteen een aantal gekocht heb en ze ook gewoon draag. Deze gaan in ieder geval tot lengtemaat 38, want ik heb ze mijn zusje nog aangeraden (zij rijdt dan wel geen paard, maar heeft moeite met het vinden van lengtemaat 38 ;) )

De Wrangler Aura vind ik ook trouwens ook heel prettig.

Diaz

Re: (western-)Rijbroekentips graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:24

Ahhh... spijkerbroek met heupruimte? :D

Ik heb mega-heupen, en al moeite met spijkerbroeken vinden.
Ik heb korte beentjes, dus broeken zijn standaard te lang.. (vind ik niet erg..)
ik ga als ik geld heb eens kijken naar de Q baby ;)

Dutchstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:06

Ik lees normaal gesproken alleen maar mee, maar wilde toch even reageren.
Je zegt dat je 1.90 bent en lengte maat 36 draagt. Dat lijkt mij echt veelste te kort om mee te rijden, misschien dat ze daarom omhoog kruipen. Je hebt echt op z'n minst 38 nodig, als niet 40 (Xtra long van Cruel Girl). Ik rijd het liefst met lengte maat 38 en ik ben maar 1.70 (alleen vaak moeilijk te vinden helaas).
Mode broeken zijn niet gemaakt om mee te rijden. Wranglers en bijv. Cruel Girl hebben verstevigde en platte binnen naat. Daar scheur je niet zomaar uit, dus daar doe je langer mee, dus je geeft minder geld uit aan broeken 'in the long run'!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 08:31

Dutchstar schreef:
Je zegt dat je 1.90 bent en lengte maat 36 draagt. Dat lijkt mij echt veelste te kort om mee te rijden, misschien dat ze daarom omhoog kruipen. Je hebt echt op z'n minst 38 nodig, als niet 40 (Xtra long van Cruel Girl). Ik rijd het liefst met lengte maat 38 en ik ben maar 1.70 (alleen vaak moeilijk te vinden helaas).
Mode broeken zijn niet gemaakt om mee te rijden. Wranglers en bijv. Cruel Girl hebben verstevigde en platte binnen naat. Daar scheur je niet zomaar uit, dus daar doe je langer mee, dus je geeft minder geld uit aan broeken 'in the long run'!

Hee, bedankt voor je reactie! Sjah, bij normale broeken voldoet lengte 36 meestal wel, maar is al bijzonder moeilijk te vinden. En ja, tijdens het rijden heb ik hoogwater bij die broeken :o
Als ik inderdaad voor een echte rijbroek(Wrangler etc.) zou gaan, zou zo lang mogelijk misschien fijn zijn! Maar die zullen wel net zo moeilijk te vinden zijn als lengtematen in ''normale'' broeken... maar ik ga eens serieus op zoek, en dan inderdaad proberen een zo lang mogelijke broek te vinden!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:03

Als ik niet op het paard zit, dan sleept mijn broek over de grond, dus sla ik die maar een paar keer om. Dus ik heb ook graag veeeel te lange broeken met rijden. Maar spring er ook wel eens op in mijn gewone rijbroek, dan maar even hoog water, hahaha.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:14

Als je op de site http://www.sheplers.com kijkt, kan je zien dat de Q-Babes ook lengtemaat 38 hebben. :D
Op dit moment zijn ze trouwens in de aanbieding voor $ 44.99. Je krijgt er nog wel de verzendkosten bij van $ 28,34. Ik bestel er dus meestal een aantal tegelijk!
Let wel op dat je importkosten moet betalen. Het werkt wel super snel. Weekend besteld is meestal op woensdag of donderdag binnen *\o/*

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 12:14

dit is broeklengte 32 geloof ik.. een gewone spijkerbroek. als ik sta veel te lang (zie de kreukels :P ) en dus op het paard nieteens de bovenkant van mijn gympen zichtbaar.. mijn broeken slepen altijd over de grond ;)
Afbeelding

Dutchstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 03:28

Miss_Fancy schreef:
Als je op de site http://www.sheplers.com kijkt, kan je zien dat de Q-Babes ook lengtemaat 38 hebben. :D
Op dit moment zijn ze trouwens in de aanbieding voor $ 44.99. Je krijgt er nog wel de verzendkosten bij van $ 28,34. Ik bestel er dus meestal een aantal tegelijk!
Let wel op dat je importkosten moet betalen. Het werkt wel super snel. Weekend besteld is meestal op woensdag of donderdag binnen *\o/*

Op internet bestellen heb je idd de meeste kans dat de lange maten nog op voorraad zijn. Als ik hier naar een winkel ga (en zo ook in de western winkel waar ik werk) zijn die maten juist als eerste weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:18

Verplaatst van WN-AM naar WN-TR

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:33

ik koop ze meestal bij de kringloop. diverse merken voor weinig geld. Heb er zelfs wat wranglers weggehaald. Je moet natuurlijk wel het geluk hebben dat je maat er net hangt. Ik heb ook lengtemaat 36 dus dat is meestal even zoeken.

quarter84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:20

Ik zweer bij rijbroeken van Reiners & Ranchers.
Ze zitten zalig, je kan ze in alle mogelijke maten krijgen, ook in verschillende kleuren trouwens.
De prijzen vallen trouwens reuze mee, ze hangen rond 70 euro wat ik persoonlijk niet veel vind voor een goede rijbroek

groetjes

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:31

Dutchstar schreef:

Niet perse mee eens. De jeans die ik altijd koop in de Vögele (meestal per 4 tegelijk, ze kosten toch maar 29.99 euro, en als je ze per twee koopt is het twee paar voor 40 euries) hebben ook een platte naad aan de binnenkant. En ze verslijten niet opvallend sneller dan mijn Wranglers. Echt niet. En voor dat geld mogen ze nog 2X zo snel verslijten, dan doe ik mij nog altijd winst :))

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:50

@Sevke, Welke broeken zijn dat dan?