ik rij zelf op een kieffer. mijn vriend heeft wel een rossner veelzijdigheid maar ik vind die echt niet lekker zitten, maar hij is al oud maar ziet er nog wel netjes uit.
chantal_1981
Geplaatst: 17-04-12 15:31
Heb net zelf een montreal gekocht, is ook de boom iets smaller van gemaakt en de kussens maximaal opgevuld voor een betere ligging. De Utah heb ik mij laten vertellen is niet voor ieder paard geschikt omdat het qua kussenstand niet op ieder paard past. Zit trouwens wel lekker.
Hommage
Geplaatst: 17-04-12 15:38
Ik heb zelf een Rossner Montreal gehad, erg fijne zadels maar passen echt lang niet op ieder paard. Over het algemeen zijn ze vrij krap bij de schouders. Heb nu een Schumacher zadel en dat bevalt een stuk beter qua pasvorm, ook heb ik het idee dat Rossner zadels van vrij zacht leer zijn en dus ook wat sneller splijten. Zijn goede middenklasse zadels.
NienSCHaap
Geplaatst: 17-04-12 15:39
Ik had de rossner amerika plus, de kwaliteit was redelijk oke, meer dan wat ik er van verwacht had Maar ik kon er niet lekker op zitten en hij ging behoorlijk van achteren klapperen, hij paste ook niet op mijn nieuwe paard dus weer ingeleverd. En ben toen opzoek gegaan naar een springzadel erbij, lang gezocht en toen toch bij de rossner uitgekomen het zadel bevalt me nog steeds goed . Ik ben voor de dressuur zadel overgestapt op een fryso zadel.