redelijk goedkoop zadel voor fries?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 18:26

MissDonna schreef:
Tamadine schreef:
merano zadels die liggen vaak wel goed op friezen.

schrap die maar heeeeel gauw van het lijstje af :=

Heb ook veel dingen gehoord en gelezen over de merano, deze ga ik dus ook echt niet aanschaffen. Ik ga proberen om een a-merk 2e hands te krijgen. En de zadelpasser ga ik morgen bellen en even een afspraak maken, en natuurlijk info vragen over zijn 2e hands zadels! :D

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:08

Op M.P staan ook nog een Zaldi Hannover en lander aangeboden door Esclusivesaddels (als ik het zo goed typ) 2e hands aangeboden.
Zij kunnen de zadels aanpassen maar het moet natuurlijk jouwn maat ook maar net zijn.
Dit even als tipje ;)

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:13

HindaFree schreef:
ik zou gaan voor een zadel maker laten komen en wat 2e hands A-merk zadels te passen. met een boom zit er toch wat stabieler heb ik het idee

Dit is ook mijn idee. Ik heb een Ainsley dressuur zadel op mijn brede Fries, zadel heeft brede boom en past goed. Is een 3e hands zadel maar in goeie staat en past goed dus hoeft dan niet duur te zijn!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:55

Claudia78 schreef:
Op M.P staan ook nog een Zaldi Hannover en lander aangeboden door Esclusivesaddels (als ik het zo goed typ) 2e hands aangeboden.
Zij kunnen de zadels aanpassen maar het moet natuurlijk jouwn maat ook maar net zijn.
Dit even als tipje ;)

Dat is ook van trekkingsaddles (marcel sneek), misschien komt hij er ook wel mee langs om te passen. Ik heb zelf een Zaldi Lander en ik vind de zadels niet duur voor een nieuw zadel.

abgarxx

Re: redelijk goedkoop zadel voor fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:03

Een leuke 2e hands van een beter merk laten passen op je paard

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:02

Tessebes schreef:
Claudia78 schreef:
Dit even als tipje ;)

Dat is ook van trekkingsaddles (marcel sneek), misschien komt hij er ook wel mee langs om te passen. Ik heb zelf een Zaldi Lander en ik vind de zadels niet duur voor een nieuw zadel.

Die staat los van Trekkingsaddles. Callista doet esclusivesaddels toch?
Ik heb de Lander nu als testzadel. Volgende week ga ik de Lusitanus nog testen omdat deze wat stabieler lag.
De Lander schuift helaas wat maar dat doen eigenlijk alle zadels op mijn fries. Volgens Marcel heeft hij heel veel beweging in zijn rug.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:15

Exclusive saddels en Trekkingsaddles is zo goed als hetzelfde bedrijf, als ik het goed heb, alleen doet Callista meer de Strada zadels en Marcel de Zaldi's.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:35

En als je een 2e hands Zaldi New Kent zoekt, heb ik er nog eentje voor je, die komt bij Trekking Saddles vandaan ;) .

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:03

Slim dat je voor een 2e hands goed zadel gaat ipv een nieuw 'goedkoop' zadel.
Ik ben via Bestfit aan een goed zadel gekomen. Volgens mij hebben die ook 2e hands zadels.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 20:17

AnnemiekvM schreef:
Slim dat je voor een 2e hands goed zadel gaat ipv een nieuw 'goedkoop' zadel.
Ik ben via Bestfit aan een goed zadel gekomen. Volgens mij hebben die ook 2e hands zadels.

Ik heb ervoor gekozen om een wintec 500 dressuur te nemen! :j Vind het namelijk érg handig dat de boom verwisselbaar is,plus weinig onderhoud en ze zien er ook nog een erg mooi uit! (en de kussens/boom zijn ook niet scheef,wat met de goedkope, nieuwe zadels vaak wel zo is.)
Hopelijk kan ik het zadel donderdag ophalen. Hoop dat het zadel beter zit dan het huidige, vzh zadel. Ik weet het bijna wel zeker haha.

Dit topic mag inprincipe gesloten worden, heb namelijk een goed zadel gevonden. Maar misschien is het wel handig voor de mensen die ook een goed (2e hands) zadel zoeken? :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:21

Miss een rare vraag, maar hoe weet je zo zeker dat die wintec 500 op je paard gaat passen? Ik hoop dat je er wel een zadelpasser naar laat kijken ipv zelf te gokken of het zadel past of niet.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 07:35

Tessebes schreef:
Miss een rare vraag, maar hoe weet je zo zeker dat die wintec 500 op je paard gaat passen? Ik hoop dat je er wel een zadelpasser naar laat kijken ipv zelf te gokken of het zadel past of niet.

Zadelpasser is geweest ,alleen toen was ik er niet. Hij heeft de wintec er op gehad, en heb gehoord van de eigenaar dat deze goed paste etc. :) vandaar.