Ik ga de volgende keer zoiezo eens proberen zonder gel, dus enkel met dekje en zadel. Zou dat beter zijn? Mits ik nu toch het krukje heb ontdekt zou het zo moeten blijven liggen.
_troetel_
Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-11 22:35
sry voor de zoveelste reactie :p Ik kan natuurlijk ook dekje - pad van barefoot- barefoot erop leggen... Maar ik weet niet of het dan terug zou gaan draaien. Valt te proberen natuurlijk. Maar er blijft dan nog steeds druk op de ruggengraat van het paard dus ik vraag me af of het zoveel verschil maakt of ik nu da barefoot pad wel of niet gebruik
Voor alle duidelijkheid, het gewone dekje haal ik er zo snel mogelijk af als ik weet dat hij geen luisjes meer heeft.
biancavos
Geplaatst: 29-03-11 22:44
ik zie het nut eigenlijk niet bepaald van de gelpad, die zou ik er nooit onder doen. ik denk dat de pad over het dekje wel nut heeft, hoewel het beter is om direct op de rug te leggen (maar ook ik zou dat nu met de luisjes niet doen)
misschien een rare vraag maar singel je wel goed aan? Ik merk vooral dat bij mijn fries de zadels schuivens als ik ze niet goed aansingel. (Niet dat je paard geen lucht meer mag krijgen hoor. Maar ik ben zelf nogal klein met groot paard dus moeite met aansingelen! )
_troetel_
Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-11 20:44
ik ben zeker een kwartier bezig telkens met aansingelen. Aansingelen, rondje wandelen, aansingelen, rondje wandelen... tot dat ik het eeecht niet meer aangesingelt krijg. Maar this niet dat hij geen lucht meer krijgt, want ik kan de singel altijd nog wat van zijn buik aftrekken. Ik heb gelukkig wel wat kracht in mijn armen, dus aansingelen lukt wel goed. Ik heb er zo mijn eigen systeempje voor :p je wil niet weten in wat van 'posities' ik sta bij het aansingelen xD