Myler=kul?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Myler=kul?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:39

Als je paard er goed op loopt is er geen reden om over te stappen naar een hoger level. Ik heb dit bitje gekozen omdat ze een kleine tongboog nodig heeft en een level 1 dat niet biedt.

Volgens mij is nog steeds alleen de level 1 toegestaan op wedstrijden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:44

Met springen mag degene die ik gebruik wel, maar met springen mogen er ook veel meer bitten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:49

Ik zie niet in waarom het kul zou zijn..
Niet elk paard loopt goed op Myler, maar met welk bit is dat wel?

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:54

Hier ook een myler! (level 1 bustrens)
Mijn jonge paard werd eerst ingereden met een dubbelgebroken trens. Daarna een enkelgebroken watertrens. Beide was hij erg onrustig in de mond.
Myler gekocht en geprobeerd, hij accepteerde het direct en loopt er zeer fijn mee!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:09

Paintlinger schreef:
Ik zie niet echt een reden om een level hoger te gaan eigenlijk, zeker niet als mijn paard goed loopt erop.
Ooit een keer 1 handig op een scharenbit is de volgende stap.

Omdat als je verder komt in de training je paard het bit 'ontgroeid' daarom zijn de mylers er in verschillende levels/stadia van africhting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:29

Zack schreef:
@Lovely
Ik heb zo een pony niet niet door een pelham knalt.
Maar wel superfijn op een myler loopt, dus vind jou verhaaltje een beetje raar neer gekwakt.

Dat mag jij best vinden. Het verschil tussen jou en mij is misschien dat ik nog nooit een speciaal bit nodig heb gehad om een paard de baas te kunnen omdat ik weet dat een fijne verbinding niet staat of valt met een stuk ijzer met een duur merk in zijn mond. Het is prima om te zoeken naar de juiste pasvorm voor een bepaald paard, maar dan nog ben je er niet, je paard moet namelijk de werking van het bit en de hand accepteren en of je dat bereikt ligt aan alles, maar niet aan het merk en of je bit toevallig een millimeter te dun, te lang, te breed of te dik is.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:15

Het beter kunnen slikken op een Myler bit is niet correct. Hier is onderzoek naar gedaan en wat bleek, de paarden op een Myler bit slikten minder vaak dan op de andere test bitten. Verder heb ik zelf geen goede ervaringen met de Myler bitten. Hebben 3 soorten modellen gehad en bij diverse paarden geprobeerd. Slechts 1 pony liep er redelijk fijn op maar niet beter dan bijv. op de Sprenger Turnado.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:24

ik vind het fijne bitten, vind het ook een goed doordacht concept,

daarnaast blijft het uitproberen wat je paard prettig vind en wat bij je paard past ;)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:27

We rijden voornamelijk bitloos, maar als er een bit in gaat dan is het een myler.
Super fijn in het doorgeven van teugelhulpen, mits je een bit in het algemeen juist gebruikt en daar gaat het naar mijn mening nogal eens fout.
Veel mensen rijden op de lagen van de mond van het paard, zodra je je handen hoger houd heb je contact met de mondhoeken die voor minder pijn en en meer contact zorgen.

Dus mijn vraag is af en toe... Is het bit (in dit geval de myler) juist gebruikt?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:52

de myler leek mij ook een heel fijn bit,maar mijn pony werd er stug en sterk op,op een simpele ongebroken bustrens loopt zij het fijnste.

dat heeft niks met 'niet de baas kunnen' te maken,maar ieder paard vind wat anders fijn.