wat zijn A-merken van hoofdstellen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:35

Hyposjuhhh schreef:
Mijn lijstje;

AA-merk
Duurdere Passier
Döbert
Stübben
Prestige
Antares
Schumacher
Dyon

A-merk
Anky
Goedkopere Passier
Isabell Werth
Kieffer
BR
Schockemohle
Eric Thomas
Duurdere HB

B-merk
Ascot
Euroriding
Betere HH
Rossner
Goedkopere HB

C-merk
Goedkopere HH
DHH
Premiere
Pagony
Norton
Wintec
Quur
EJ

Denk dat hij zo wel oke is :) Iemand nog toevoegingen/wijzigingen?
Laatst bijgewerkt door x_Milou op 19-03-11 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:40

Ik zou niet weten waarom Dy'on geen AA merk is, ik heb de mijne nu een jaar en ik zou hem zo terug kunnen hangen in de winkel, ziet er nog als nieuw uit en is ook heel soepel :)

Verder vind ik BR meer een B merk?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:48

Anthea schreef:
Ik zou niet weten waarom Dy'on geen AA merk is, ik heb de mijne nu een jaar en ik zou hem zo terug kunnen hangen in de winkel, ziet er nog als nieuw uit en is ook heel soepel :)

Verder vind ik BR meer een B merk?

Heb Dyon bij de AA gezet, heb geen ervaringen met deze hoofdstellen, dus had ze bij A gegokt :')
Wat betreft BR, zie vorige blz.

lovey_ou

Re: wat zijn A-merken van hoofdstellen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:52

Vantagio? Duurder A Goedkoper B zoiets?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:56

Nou ik vind vantagio geen A merk,sorry naat :P

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:59

Jaa das waar maar als je kijkt naar br en hb die er tussen staan vind ik wel dat ze ongeveer gelijke kwaliteit zijn maar dan heb ik het echt over de 250+ Hoofdstellen he die van 100 zijn ook prut :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:00

Ik heb dan altijd zoiets van; als je meer dan 250 te besteden hebt,zou ik liever een dobert of passier ofzo kopen

Libbeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:01

Kieffer, Passier en Dobert :D

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:03

Ja inderdaad zoiets heb ik dan ook! := Betaal je 250 voor een hoofdstel en mooi zijn ze ook niet echt bijv de gesp van de neusriem bij een rondgenaaid hoofdstel zit aan de zijkant als die nou bovenop zat waren ze al beter.

En ik mis premiera! Mijn lak hoofdstelletje is wel van fijn leer moet ik zeggen! :j

http://hypostore.nl/premiera-monaco-ron ... sriem.html

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:22

Lynn_x schreef:
Ik vind kieffer toch wel echt een A merk hoor..

vind ik ook wel..

Margreet_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:08

Sommer. Super mooie kwaliteit.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:17

Ik mis bij genoemde AA merken ook het merk Sommer. Aardig aan de prijs, want je betaalt voor een hoofdstel al gauw tussen de 180 en 220 euro maar dat is het echt waard, ik vind het superkwaliteit.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:33

Hyposjuhhh schreef:
Mijn lijstje;

AA-merk
Duurdere Passier
Döbert
Stübben
Prestige
Antares
Schumacher
Dyon
Sommer

A-merk
Anky
Goedkopere Passier
Isabell Werth
Kieffer
BR
Schockemohle
Eric Thomas
Duurdere HB
Duurdere Vantaggio
Duurdere Ascot
Premiera

B-merk
Goedkopere Ascot
Euroriding
Betere HH
Rossner
Goedkopere HB
Goedkopere Vantaggio
Horka

C-merk
Goedkopere HH
DHH
Premiere
Pagony
Norton
Wintec
Quur
EJ
Goedkoopste Vantaggio
Barato

Premiera had ik ook al aan zitten denken maar ik weet niet waar ik die moet plaatsen eigenlijk.
Vantaggio heb ik erbij gezet, de duurste engelse moeten voor die prijs wel in het A lijstje passen, de iets goedkopere B en die dingetjes van 40 euro heb ik bij de C geplaatst
Laatst bijgewerkt door x_Milou op 20-03-11 11:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:34

Premiera mag gewoon bij de A merken, kwaliteit is vergelijkbaar met de rest uit dat rijtje.
Prijs zegt niet alles :n

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:36

Doubtless schreef:
Premiera mag gewoon bij de A merken, kwaliteit is vergelijkbaar met de rest uit dat rijtje.

Nee, dat snap ik, maar ik vind het wel een richtlijn. Omdat ik zelf geen ervaring heb met Vantaggio ga ik er voor die prijs vanuit dat dat gewoon een A merk moet zijn.

Colbert Brothers van Emmers, heeft iemand daar ervaring mee? Waar zal ik die plaatsen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:38

Vantaggio heb ik dan weer een minder hoge pet op & zou van mij bij de B merken mogen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:40

Doubtless schreef:
Vantaggio heb ik dan weer een minder hoge pet op & zou van mij bij de B merken mogen.

Welke heb je gehad? Zo'n Engelse?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:44

Ik ben heel erg te spreken over Kieffer juist. :j Ik heb in de divoza echt alles gevoeld, gebogen en bekeken wat ze hadden hangen en daar kwam Kieffer toen als een van de beste uit. Passier was net zo soepel, maar voor mij te duur. Er hingen hoofdstellen die net zo duur waren als de Passier, maar vies rimpelde als je de riempjes boog, hard en stug aanvoelden en van dichtbij ook niet mooi afwerkt waren.
Als je geld over hebt zou ik zelf gaan voor een Passier, als je ietsjes minder geld over hebt zou ik gaan voor een Kieffer (die overigens nog steeds duur zijn.)

Ik heb mijn Kieffer nu een jaar en ben er niet zuinig op. Ik spuit 'm gewoon af onder de kraan, maak hem vies enz... en als ik het ding nu op zou poetsen, zou hij door kunnen gaan als nieuw. Hij is echt nog helemaal mooi.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:44

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:47

Doubtless schreef:

Helemaal mee eens! :))

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:50

Voor mij hoort kieffer zowiso wel bij de A-merken. Dan ook nog prestige, forrestier (weet niet zeker of die ook hoofdstellen hebben, de zadels zijn in elk geval TOP), passier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:53

Als ik het geld zou hebben zou ik gaan voor Schumacher. Heb er ook een zadel van en ben ontzettend tevreden over die leerkwaliteit ook, en het gemak met onderhoud. Blijft heel erg mooi, zelfs al ga je ermee door de modder racen :j

Ik heb nu wat goedkope hoofdstelletjes van LJ. Dingen gaan toch ook mee, rij enkel recreatief en voor een paard dat ik nog moet beleren ga ik geen duur spul erom hangen. Als ie persé wil slopen in het begin, dan maar wat goedkoper spul.
Enige nadeel is wel dat dat leer flink lijkt te rekken. Had een full hoofdstel met aansnoerneusriem, nou heb aan 1 bakstuk al een gaatje moeten bijprikken omdat het bit steeds lager kwam te hangen elke keer als ik de boel gepoetst en ingevet had, alsof dat leer dan elke keer meer ging meegeven. Idem met de neusriem en sperriem. ben ik niet zo blij mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:56

Je hebt ook Chamberlain, B merk imo

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:59

Interessant topic! Wat maakt een hoofdstel nog meer goed, behalve dat het leer zacht is en lang goed blijft?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:02

Laurrren schreef:
Lynn_x schreef:
Ik vind kieffer toch wel echt een A merk hoor..

vind ik ook wel..

Men zegt dat de nieuwe hoofdstellen van Kieffer van mindere kwaliteit zijn. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wel met de oude hoofdstellen: die gaan zeker 10 jaar mee in blijvend goede kwaliteit. Mooi, soepel en zacht leer wat na vele jaren intensief gebruik geen slijtplekken of scheurtjes vertoont. +:)+ Nou als dat dan geen A-merk hoofdstel is..

Als je er echt veel geld voor over hebt dan vind ik het leer van Schumacher erg mooi.(heb ik ook een hoofdstel van) Engelse merken hebben trouwens de beste kwaliteit harnachement. En ik heb onlangs via Lusitana op bokt een Portugees hoofdstel gekocht van een tuigenmaker daar en ik vind het een super kwaliteit hoofdstel. Dus zo zie je maar weer!