superwoman schreef:kieffer is wel erg hard, daar moet je van houden....
Ik heb een superzachte kieffer
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mirjam_x schreef:Weten jullie ook hoe duur tweedehands zadels ongeveer zijn?
Ik denk dat een nieuw zadel te duur wordt.. Mijn ouders hebben al een pony gekocht voor 3500 wat ze eigenlijk te duur vonden.
Ja ik vind het ook onzin, ik bedoel, het is super belangrijk om te investeren in een goed zadel. Maarja ik heb het hier niet voor het zeggen.
Mirjam_x schreef:En ik weet nu iig nu al een paar namen van merken!

superwoman schreef:Mirjam_x schreef:En ik weet nu iig nu al een paar namen van merken!
Op bokt vind je een hoop zadeltopic's met de zoekfuntie. Zou ik zeker aanraden voor wat meer "merk" info.
Onbekende merken (goedkope nieuwe zadel) kunnen nog wel eens gebruik maken van oude zadels en daar een nieuw jasje omheen doen. Gevolg dat ze erg scheef kunnen zijn (roest in het zadel komt trouwens ook veel voor) - geen aanrader dus
Verder heb ik de fout bij mijn eerste zadel gemaakt, dat deze wat te groot voor mij was. Hij paste goed op mijn paard, had een nette prijs en was het merk dat ik zocht.. (en wou graag snel een "nieuw" zadel) Helaas kwam dit niet ten goede van mijn houding, dus neem je tijd om iets goeds/geschikts te vinden
Oh ja en wet je al welk type zadel je wilt? Dressuur, spring of veelzijdig?
Veel mensen gaan bij hun eerste voor veelzijdig, met als gevolg daar later spijt van te krijgen... Denk daar ook goed over na!
Lauren1997 schreef:Mirjam_x schreef:Weten jullie ook hoe duur tweedehands zadels ongeveer zijn?
Ik denk dat een nieuw zadel te duur wordt.. Mijn ouders hebben al een pony gekocht voor 3500 wat ze eigenlijk te duur vonden.
Ja ik vind het ook onzin, ik bedoel, het is super belangrijk om te investeren in een goed zadel. Maarja ik heb het hier niet voor het zeggen.
Dit verschilt heel erg.
Kijk je bijv. meer richting Wintec-zadels (kunststof), kom je rond de 400 euro uit.
Een 2e-hands Kieffer (leer) bijv. (die nog in goede staat is en niet 20 jaar oud ofzo..) komt meestal ook rond die prijs uit.
Moet je wel een zadelmaker hebben die ook in 2ehands zadels handelt, natuurlijk.
Maar het ligt er echt helemaal aan, heeft je pony toevallig een hele lastige rug en passen de zadels niet goed, en kan je echt niets vinden, kan het ook best zijn dat je in het uiterste geval een zadel op maat moet laten maken. Dan zit je wel aan 1.500/2.000 euro..
knollentuin schreef:klein tip die ik je mee wil geven is : lees jezelf ook even in hoe een zadel hoort te liggen en waar je naar kijken moet als ruiter of het past . er zijn op internet best veel filmpjes over te vinden. op http://www.schwung-online.nl staat ook een duidelijke uitleg. ook geef ik je nog mee [ik lees hier niet dat je dat doet hoor] maar pin je niet vast op een merk omdat al je vriendinnen dat hebben of omdat men roept dat dat het helemaal is... en als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat het ws ook.
Anoniem schreef:Veel mensen krijgen er spijt van omdat later blijkt dat ze toch alleen maar willen dressuuren. Maar als jij wil springen gewoon lekker een VZH nemen. Heb ik ook en ben nu aan het sparen voor een spring. Maar ik heb mijn paard inmiddels al 3 jaar en nooit geen spijt gehad van een vzh
Mirjam_x schreef:Dank je voor je info!
Oke, dan zal ik voor een echt merk gaan, want wil dat wel voorkomen dat ik terug moet enzo.
Maar het is dus ook heel belangrijk dat je er zelf goed op zit? Is natuurlijk wel logisch..
We hebben besloten om eerst voor een veelzijdigheidszadel te gaan, omdat mijn zusje dressuur wil gaan rijden, maar ik wil gaan springen. Dus hebben we nu nog niks aan een dressuur- of springzadel![]()
Maar waarom kregen die mensen er spijt van? Een vzh is toch ook gewoon een goed zadel? Het verschil is toch alleen dat je er alle kanten mee op kan, maar dat het alleen niet zo'n geschikt zadel is voor de hogere sport?

Mirjam_x schreef:Anoniem schreef:Veel mensen krijgen er spijt van omdat later blijkt dat ze toch alleen maar willen dressuuren. Maar als jij wil springen gewoon lekker een VZH nemen. Heb ik ook en ben nu aan het sparen voor een spring. Maar ik heb mijn paard inmiddels al 3 jaar en nooit geen spijt gehad van een vzh
Oh oke, dat snap ik. Dan nemen we nu gewoon een VZH en dan ga ik maar sparen voor een spring en mijn zusje voor een dresuur
want met een dressuur kun jij echt niet springen, en met een spring kan jou zusje niet lekker dressuuren en om nou gelijk 2 zadels aan te schaffen is misschien wat veel. Citaat:Lijkt mij heel verstandigwant met een dressuur kun jij echt niet springen, en met een spring kan jou zusje niet lekker dressuuren en om nou gelijk 2 zadels aan te schaffen is misschien wat veel.
We gaan gewoon veel sparen!