Myler bitten: erg wennen voor paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:58

moonfish13 schreef:
HelgaV: Heeft hij daar een reden voor gegeven misschien?

Hij gaf als reden dat je het paard de kans moet geven te wennen aan het bit. Laat het paard even ongestoord met het bit 'spelen'. Daarna kun je rustig contact opbouwen.
Indien dit bit niet bevalt, heb je al eens een Danger bit overwogen? Dit is nog niet een heel bekend bit, maar mensen die het bit uitproberen schijnen er erg enthousiast over te zijn!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 22:06

Een Dangerbit staat inderdaad ook op mijn lijstje HelgaV. :j

Logische verklaring, ik dacht dat er misschien iets aparts achter zat. :)

DendroFleur

Re: Myler bitten: erg wennen voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:14

Ik rij met ene Mylerbit (nr2) omdat Juntos een klein mondje heeft en een gewone dubbel gebroken trens tegen zijn gehemelt prikte. Ik heb niet echt verschil gemerkt. Hij pakt nog steeds makkelijk links vast maar ik ben links ook stugger. Ik heb hem bij Paul Versluis gekocht, handig dat hij tevens gebitsverzorger is en je dus 2 vliegen in 1 klap heb. Je kan daar een bit voor een klein bedrag uitproberen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:49

Ik ben ook een tevreden Myler gebruiker. Mijn nieuwe tandarts heeft me vorig jaar laten zijn dat Tinesje eigenlijk helemaal geen ruimte in zn mond heeft voor een bit. Erg laag verhemelte, grote dikke tong, veel wangvlees en een lage mond spleet. De aanleuning was altijd al een probleem bij ons.

Maar sinds we over zijn gegaan op de Myler level 1 met een #2 mondstuk gaat het al een heel stuk beter. Eigenlijk vanaf dag 1. Hij wil nu veel eerder ontspannen en goed t bit aan nemen.

Hiervoor heb ik jaren met een simpel enkel gebroken trensje gereden. Laten met een dubbel gebroken KK bit. En als laatste een KK Korrectiestang. Daar liep hij eigenlijk super op. Maar de tandarts heeft me laten voelen waarom. Dat bit deed dus hardstikke zeer bij hem. Als ik mn vinger er tussen deed en de tandarts deed Tines z'n mond dicht deed t gewoon zeer. -O-

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:24

mijn paard gooit haar tong eruit met alle bitten

heb onderlegtrens geprobeerd
dubbelgebroken
enkelgebroken
bustrens
watertrens

en nu met dit bit houdt ze veel minder vast, en gooit ze haar tong er bijna niet uit. verbaas me over het verschil

heb haar eerst meerdere keren laten checken door de tandarts

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 18:17

De eerste keer is het bit inmiddels getest.
Ze was erg moeilijk te sturen, op de myler was ze op de pinken te wenden.
Echter wel hoofd omhoog.
Opzich positief, en we gaan het zeker nog even vol houden met de Myler.
Kijken of het nog verbeterd.

Wat opzich wel apart was, is dat ze normaal over de schouder uitbreekt en dat met de myler niet deed.