waarom verkoop ik mijn harnachement niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: waarom verkoop ik mijn harnachement niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:58

Maak het wat overzichtelijker...zou ik zeggen.
Al heb ik dat wel en maakt het geen verschil,haha.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 12:01

@darkchrystal haha! Jou topic is inderdaad overzichtelijker. Maar jij verkoopt ook weer 'aparte' hoofdstellen en touwteugels e.d.
@Vjestagirl Oke, dat zou ik voor die transportbeschermers dan ook wel even veranderen. Ik had dat eigenlijk niet in de gaten. Maar je hebt gelijk. Ik heb het er eigenlijk bijgezet omdat ik niet wilde dat mensen aan huis komen voor een halster van 5 euro. Dan moet ik heel de dag thuis blijven etc. Maar voor die transport beschermers, heb je gelijk.

Wat vinden jullie van bieden? Ik had dat niet gedaan. Ik dacht nu de regels veranderd zijn is dat niet meer zo aantrekkelijk...

Ik ga het dus allemaal veranderen. Ik heb weer een paar mensen die wel wat willen. Hopelijk kan ik dat aan hun verkopen.

Wat vinden jullie ervan als ik een advertentie de S&T zet met alle bitten en de transportbeschermers?
De volgende keer mijn zadel?
En de keer erop alle 'goedkopere' dingen in een. Met een titel in de trant van 'Alles onder de 25 euro en dan een paar merknamen/voorwerpen' ofzo?? En natuurlijk foto's erbij zoals jullie allemaal zeiden.
:j Is het dan goed? Of verder ook nog tips? Of zijn jullie dan tevreden hahah
Echt SUPER bedankt voor ALLE reacties _/-\o_ _/-\o_

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:04

Ik zou eigenlijk mensen sowieso dingen bij jou op laten halen als ze dat willen. Je spreekt een tijd af, geeft in de mail wisseling aan dat je ook echt alleen maar rond die tijd thuis bent, en zijn ze er niet dan is het jammer.

Ik laat eigenlijk bijna nooit meer iets verzenden, ik haal alles op. Er wordt zo veel opgelicht, dat ik geen geld meer overmaak naar mensen die ik niet ken.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:46

Ik zou ieder item vet maken met daaronder direct de foto.

Ik verkoop altijd prima zowel op bokt als op Marktplaats. Je moet alleen niet het onderste uit de kan willen met je prijzen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 15:26

Nog een keer voor de zekerheid:
Citaat:
Wat vinden jullie ervan als ik een advertentie de S&T zet met alle bitten en de transportbeschermers?
En de keer erop alle 'goedkopere' dingen in een. Met een titel in de trant van 'Alles onder de 25 euro en dan een paar merknamen/voorwerpen' ofzo?? En natuurlijk foto's erbij zoals jullie allemaal zeiden.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:53

apple01 schreef:
Nog een keer voor de zekerheid:
Citaat:

Is wel een goed plan, maakt het wat overzichtelijker.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:07

Oke Dankje! Dat ga ik vanavond misschien al realiseren...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:11

Ik reageer niet eens als er geen foto's bijstaan.. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:12

Je moet denk ik net geluk hebben dat iemand datgeen wat je aanbiedt ook zoekt.
Ik heb bijv. mijn Hulsebos zadel verkocht voor 700€ ik had hem voor verkoop na laten kijken door zadelmaker en die had hem getaxeerd op voorgaand bedrag.

Ik had hem binnen 5 min. verkocht, en diezelfde dag nog 2x kunnen verkopen, ik had nog niet eens de advertentie online. :+

Verder vind ik het persoonlijk heel vervelend om foto's te zoeken. Als de foto bij het product zichtbaar is of in link is er veel meer interesse denk ik.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:47

@chaos Als je die klanten voor jouw 'ex' hulsebos zadel nog hebt, hahal Dan stuur ze maar door.

Ik ga zometeen even mijn advertentie verbeteren. Dan plaats ik hem hier en dan moeten jullie even mijn advertentie beoordelen. Als die naar jullie zin is, dan PB ik even een modje. En dan vraag ik die heeel lief en schattig....Of hij/zij mijn advertentie wil aanpassen.
:)

Hanne_Deedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:07

ik zou je advertenties op ebay of kapaza zetten, altijd wel mensen die iets willen kopen van je :)
( en oja , bij de meeste mensen werkt het beter als je er de foto bij zet ;) , bij mij bijvoorbeeld )

nog veel succes *\o/*

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:23

Apple01, ik zou werken met categoriën om het overzichtelijk te houden (vetgedrukte onderstreepte kop, zodat iemand die geen interesse heeft in een bepaald iets gewoon door kan scrollen naar het volgende) en idd de foto's erbij.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:54

Probeer ook even onnuttige dingen er tussenuit te halen (spullen die verkocht zijn bijvoorbeeld). Daarnaast is het handig om elk kopje (dus bijvoorbeeld: 23. Praam, als voorbeeld) even dik gedrukt te maken. Hierdoor is het meteen duidelijk bij elk stukje waar het om gaat. Als je er dan ook nog een foto bij hebt bij elk artikel, dan zal dat een stuk schelen!

Apart topic voor "soorten" spullen is volgens mij sowieso wel fijn bij zoveel verschillende spullen. Duur, goedkoop, "volwassen" artikelen en penny-dingetjes staan allemaal door elkaar. Zeker die S&T hoofdstellen worden vast veel beter bekeken in 1 apart topic met duidelijke foto's en overzichtelijke kopjes er in!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 11:49

Ik ga het aanpassen... MAar ik heb een tijd-gebrek.
het kost toch wel weer even voor je alles goed hebt staan...
@Jethafa dat ga ik doen. Alles scheiden. Eerst de stang en trens en die kopere spullen want die passen er goed bij en wat bitjes.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:52

Hier ook hetzelfde hoor.. zo nu en dan gaat er eens iets weg.
Maar ondertussen zit ik nog steeds met een schuur met teveel dekens zowel nieuw als 2de hands....

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:50

Ik ben mijn topic al aan het aanpassen. Even in Word aan de slag gegaan. Nu even eten. Straks is het af. Dan plaats ik het even hier... Kunnen jullie gewoon je ongezouten mening geven. Hopelijk is straks iedereen tevreden...:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:49

Ir111 schreef:
edit: zorg ook dat in je titel duidelijk is wat je te koop hebt. Topics met algemene titels klik ik zelf nooit aan.

Nee precies, ik dus ook niet. En zorg idd voor foto's. Ook staan er veel te veeeeeel spullen in je advertentie en sorry dat ik het zeg maar ik zit eigenlijk ook meer op de schrijffouten dan op de inhoud van je tekst te letten :o

Maar ik heb hetzelfde probleem hoor. 2 bitten en 1 pessoalongeerdinges verkocht in een jaar tijd en de rest blijft maar liggen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:53

Ik heb het ook. Mijn sulky was zo weg, nu probeer ik mijn tuig te verkopen maar ik raak het niet kwijt, en ik wil er toch minimaal 300 voor... Terwijl het super goed is, en de nieuwprijs is 200 duurder! De vraag voor deze specifieke dingen is inderdaad erg laag...

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:58

jammer ik had graaaaag de ipod overgenomen maar iemand was me voor....net dat is dan wel weer verkocht he *\o/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:59

Ik heb eens gezocht naar wat ik een duidelijk en prettig (en succesvol!) verkooptopic vind. Let op de titel, de foto's en de schrijfstijl. Die is beknopt, duidelijk en volledig zonder overbodige informatie, vriendelijk en vooral niet belerend (als mensen niet weten hoe ze een praam moeten vastmaken komen ze je daar heus wel om vragen)

Dit topic heb ik het dan over: [EA-TK-AP] Diverse dekens (maat 205) tegen elk aannemelijk bod

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:18

@hestejente is het zo erg met mijn spelling? Zelf zie ik de fouten niet. Je snapt misschien (inmiddels) wel dan dat ik last heb van dyslexie. Ik vind het altijd heel erg als ik spelfouten schrijf... En ik probeer er echt op te letten. Heb je wat aanwijzingen? Die volg ik dan echt wel op. Ik vind het echt heel erg en dat terwijl ik toch beter zou moeten weten. Ik zou het 'belerende' weg laten.
@futurefox Tja... Sorry. Al heeft die ook wel even te koop gestaan alleen toen voor een hoger bedrag

En nog iets. Vinden jullie het nu wel of juist niet fijn als er een inleiding is. Sommige mensen vragen naar de reden van de verkoop en dat soort vragen. En schrijven ook in dit topic dat ik een inleiding moet schrijven andere juist van niet. Mijn 'proefversie' is nog niet af. (ik had wel verteld dat ik dat vanavond hier neer zou zetten maar het is nog niet af)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:25

Een korte toelichting per artikel, van maximaal 1 regel vind ik veel prettiger dan dat ik eerst 3 hoofdstukken moet gaan lezen. Wel vind ik het fijn als je aan het begin in het kort de algemene dingen opschrijft. Bijvoorbeeld: te koop wegens overcompleet. Vraagprijzen staan er bij exclusief verzenden, ik ruil niet. Ophalen en passen kan in *woonplaats*. En als je wel ruilt dan even waar je graag tegen wil ruilen.
En dan bijvoorbeeld bij je foto's: fleece zweetdeken, maat 175, paar keer gebruikt. Zgan, sluitingen goed. vp 10 euro. Meer dan dat heb je toch niet nodig? De kleur bijvoorbeeld kunnen mensen ook op de foto zien.

Als je schrijft:
Artikel: zweetdeken
Maat: 175
materiaal: fleece
Staat: paar keer gebruikt
Bijzonderheden: sluitingen goed
Kleur: lichtblauw
Reden verkoop: mijn paard ziet er in deze deken erg dik en homofiel uit
Prijs: 10 euro

Is dat 8 regels te veel. Het kan ook in 1 regel. Het scheelt je ook nog eens een boel schrijfwerk :)
Iemand interesse trouwens? Ik heb er geen foto's van :Y)

Wat je spelling betreft: schrijf samenstellingen als samenstellingen, let op je d's en t's in vervoegingen, haal de hoofdletters weg waar ze niet horen en schrijf de merknamen van de spullen zoals de fabrikant ze ook schrijft. Dan ben je al een heel eind :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-03-11 20:37, in het totaal 3 keer bewerkt

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:29

@hestjente *hier komt de spellingsbarbaar die wel haar best doet maar gewoon niet goed kan spellen aan...*
wat zijn vervoegingen ook al weer? Bovendien kan je samenstellingen wel op je buik schrijven dat komt volgens mij nooit goed. Maar ik ga extra-extra-extra mijn best doen...
Nu heb ik nog meer werk voordat ik mijn proefversie hier durf te vertonen :)
haha
Ik wil jullie nog een keer bedanken! Ik heb al veel geleerd!

Zie mijn nieuwe onderschrift...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:35

Vervoegingen zijn alle werkwoorden die een tijd en persoon aanduiden. Dus bijvoorbeeld: hij loopt. De t aan het eind geeft aan dat het ovt en 3e persoon enkelvoud is.

Als je bijvoorbeeld "verkeerd in perfecte staat" schrijft... dan bedoel je verkeert in perfecte staat. Maar als de staat verkeerd is is hij niet meer perfect :P

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:37

@hestejente ik zie net dat jij in een topic over spelling heel actief bent. (ik durf daar nog niet naar te kijken)
Dat is wel een hele domme fout. Dat moet ik dan even aanpassen...

@hestejente je bent een toppertje! :D Super! Zie net je PB