Zit deze neusriem te hoog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:06

Vudress schreef:
Als je dan toch bezig bent kun je meteen je hoofdstel poetsen. Zelfs op de foto kun je zien dat het leer stug is. :o

goedkope methode : 2liter slaolie halen, een bak vullen met de olie, alle onderdelen appart in de olie een nacht laten weken. De volgende dag alles even laten uitdruipen op een handdoek en afdrogen.
De eerste dagen is het leer nog heel erg doordrengd, maar na een paar dagen kan je een jaar verder zonder problemen!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:11

webster543 schreef:
Vudress schreef:
Als je dan toch bezig bent kun je meteen je hoofdstel poetsen. Zelfs op de foto kun je zien dat het leer stug is. :o

goedkope methode : 2liter slaolie halen, een bak vullen met de olie, alle onderdelen appart in de olie een nacht laten weken. De volgende dag alles even laten uitdruipen op een handdoek en afdrogen.
De eerste dagen is het leer nog heel erg doordrengd, maar na een paar dagen kan je een jaar verder zonder problemen!

Dat heb ik al geprobeerd :o
Maar zoals ik zei is het hoofdstel nieuw,en was dit dan ook nog maar de 2e keer dat ik ermee reed.
Maar ik kan het proberen of gewoon nooit meer foto's hier op bokt plaatsen

Lolleke

Re: Zit deze neusriem te hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:43

Gewoon lekker laten amira, nieuw is nieuw. Dan kun je het wel lang in laten weken etc. Maar als je er dan toch mee moet / wil rijden gewoon lekker doen.
Geef het wat de tijd en olie het inderdaad een paar keer in als het mogelijk is :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:49

Lolleke schreef:
Gewoon lekker laten amira, nieuw is nieuw. Dan kun je het wel lang in laten weken etc. Maar als je er dan toch mee moet / wil rijden gewoon lekker doen.
Geef het wat de tijd en olie het inderdaad een paar keer in als het mogelijk is :)

Beschadigd het niet als ik het zo vaak doe? :o

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:47

Amira_ schreef:
Lolleke schreef:

Beschadigd het niet als ik het zo vaak doe? :o

Als je hem 2 weken lang elke dag in de olie zet kan hij het ook nog wel hebben. Moet je wel zorgen dat je m dan de nacht kan laten intrekken o.i.d.'maar dat is meer voor je paard dan voor het hoofdstel.
Er is eigenlijk niet zoiets als te veel olie, te veel neemt het gewoon niet meer op en je poetst in principe altijd na met een doek :)
Een nachtje in een emmer met olie doet vaak ook al veel goeds.
's avonds erin, 's ochtends eruit en goed laten intrekken en 's middags pas weer gebruiken.
Is ie goed soepel voor een maand.

Amira_

Re: Zit deze neusriem te hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 06:52

Ok :)
Ik heb de neusriem lager gedaan,zag niet echt heel erg verschil en kon het ook niet merken aan het rijden want ze werd weer is kreupel ;(