Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Frasier schreef:supersambo schreef:Nadeel van de vulling is ook dat je deze slecht kunt laten opvullen. Over het algemeen ben je beter af met een echt wolgevuld zadel.
Beter lezen, Supersambo, de manier waarop ze deze zadels vullen heet: lining, oftewel, eerst een laag schuimrubber, en daarop de wol. Is prima te vullen.
Echter ( DE kanttekkening) voorheen gebruikte Prestige vilt, maar vilt is duur, nu gebruiken ze een schuimrubber... Beetje jammer, maarja Prestige zal ook de paasei naar de nering moeten zetten in tijde van deze..
Fairfax ( Thorowgood) gebruikt prolite, als lining. Dat is mooi spul. Alleen weer erg jammer dat het een stuk van nog geen 1,5 mm is.. Prolite werkt pas bij 7mm...
Hyposjuhhh schreef:listiglistje schreef:Ik heb sinds kort een Prestige Milan![]()
Dit zadel wordt eigenlijk alleen gemaakt voor de amerikaanse markt.
is met dubbel overtrokken kalfsleer, dus helemaal antislip en boterzacht met veel wrong....doorzitten is voor mij voortaan echt appeltje eitje
De boom is aanpasbaar, dit was de reden voor mij om voor een Prestige te gaan, mijn paard wordt in mei 6 en gaat dus nog de breedte in.
kaal koste hij 2300 maar met beugelriemen, beugels en singel van Prestige kwam hij op 2540
![]()
![]()
![]()
Die wil ik, NU!
Heb je die bij ruiters voor ruiters gekocht? Vind hem echt prachtig!!
Pollux schreef:Listiglistje: dat is een prachtig zadel zeg! Prestige staat ook hoog op mijn verlanglijstje... zal eens meer info zoeken over dit zadel. Bij wie heb jij dit zadel aan laten meten?
Pollux schreef:Jaguar xkc lijkt erg op de prestige D1 alleen de kussens lopen veel ronder naar boven. Heb je wel genoeg draagkracht achter op het zadel? Heb jijzelf ervaring met dit zadel?
Pollux schreef:Myca: ik heb jouw jaguar zien staan op internet (een tijd geleden had je ook gereageerd op een topic van mij). Een smal zadel is niet goed voor mijn paard, dat is de reden waarom mijn KN niet goed meer ligt, deze is te smal. Ze is een stuk breder geworden. Ik heb wel interesse in een Jaguar zadel, heb een 2e hands zien staan met een medium boom, lijkt me een fijn zadel. Maar eigenlijk wil ik een nieuw zadel zodat het zadel zich nog kan vormen naar mijn paard (weet niet is of ook echt zo werkt, maar dat gevoel heb ik).

.