past dit zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: past dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:38

Jessix: bedankt voor je tip. Maar wees gerust, er komt enkel een passend zadel op mijn paardjes :D

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:39

Maris_Robijn schreef:
Heb je inmiddels al foto's gemaakt dat het zadel niet zo extreem naar voren ligt?
Louter afgaande op de foto's van je openingspost zou ik zeggen; nope :P

Zadelmaker laten komen is geen optie? Het is even een investering, maar een zadel is het laatste waar je op moet bezuinigen. Wat een slecht passend zadel allemaal teweeg kan brengen.....

Leuk beestje trouwens :))

Veel succes met beleren en doe voorzichtig :)

In één van mijn eerdere posts had ik al vermeld dat er zeker nog een zadelmaker komt om het uiteindelijke zadel dat ik zal gebruiken om haar op te leren na te kijken ;).

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:11

Sjintoo schreef:
Maris_Robijn schreef:
Heb je inmiddels al foto's gemaakt dat het zadel niet zo extreem naar voren ligt?
Louter afgaande op de foto's van je openingspost zou ik zeggen; nope :P

Zadelmaker laten komen is geen optie? Het is even een investering, maar een zadel is het laatste waar je op moet bezuinigen. Wat een slecht passend zadel allemaal teweeg kan brengen.....

Leuk beestje trouwens :))

Veel succes met beleren en doe voorzichtig :)

In één van mijn eerdere posts had ik al vermeld dat er zeker nog een zadelmaker komt om het uiteindelijke zadel dat ik zal gebruiken om haar op te leren na te kijken ;).

In je eerdere post had je vermeld dat je een zadelpasser liet komen. 'Mijn' zadelpasser kwam alleen langs om het oordeel te vellen. De zadelmaker heeft daarna in overleg met hem het zadel aangepast. Hoeft dus niet hetzelgde te zijn.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:19

nee,het adel ligt absoluut niet goed! het kussenkanaal is veels te smal, hij kantelt achterover, en de ruimte tussen schoft en kamer is nu al veels te klein,dus als je er straks op gaat zitten dan ligt hij op de schoft, en zit je gelijk met een schoftkneuzing. er moet als hij los ligt ongeveer een kleine vuist tussen kamer en schoft kunnen, en als er iemand opzit ( ga er maar eens op hangen met je handen) 2 tot 3 vingers (rechtop) dus absoluut net mer dit zadel aan de gang gaan, je paard moet nog alles leren en dat wil je tot een goede ervaring maken, en geen pijnlijke. succes!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:47

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:56

Kunnen jullie me anders een zadel aanraden waarbij het kussenkanaal breder is? Misschien moet ik ook beter voor een dressuurzadeltje uitkijken (tweedehands) aangezien je dat toch vaak iets meer naar voren kan leggen dan een vzh.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:15

Je kan de boommaat zelf opmeten dan weet je welke breedte je nodig hebt. (kun je terugvinden in de link die ik je gegeven heb) Verder zit je dus met een paard met een korte rug.. Het zadel moet achter de schouder liggen, dus naar voren trekken kan ook niet en het mag niet voorbij de laatste rib komen. Dan is het nog van belang dat je naar de vorm van de rug kijkt, is die vlak of veel schoft en welving? Aan de hand van die informatie bepaal je de juiste (vorm) boom.

Maar goed, dat weet een goede zadelmaker allemaal wel. Maar het is wel goed om jezelf een beetje te verdiepen, want helaas heb je ook zadelmakers die maar wat aanpraten..