Een zadel voor erbij...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:38

Grijnzzzz daaraan kan je het bouwjaar van je zadel aflezen ;)

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:39

oke :?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 22:42

Dat is natuurlijk ook een optie. Ik heb helaas niet de beschikking over een trailer dus dan zal jij hier naartoe moeten komen :+ Maar hold your horses, ik wil op stal ook nog even met een paar mensen babbelen wat zij adviseren.

@rina: wat zouden de kosten zijn van het aanpassen van een boom en waar kan ik dat laten doen? Ik heb echt geen flauw idee wat voor boommaat ik moet hebben. Volgens mij medium, want er ligt nu een Stubben op met boommaat 31.

CinTwiZo

Re: Een zadel voor erbij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:44

waar kom je vandaan?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:45

@CinTwiZo ik heb nog steeds een beetje een Kieffer tik ;)

@Falona, ik heb er de laatste keer 30 euro voor betaald. En oa Divoza kan dat doen.
Boommaat 31 is niet echt breed, ik heb de mijne op 36 laten zetten.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:46

kan dat??? oeps, lees nu je stukje pas helemaal :o
Maar volgens mij heeft de meine gewoon een houten boom :?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:54

CinTwiZo schreef:
kan dat??? oeps, lees nu je stukje pas helemaal :o
Maar volgens mij heeft de meine gewoon een houten boom :?

Geloof me maar de Aachen heeft ook een kunststofboom :j Kijk maar, http://www.kieffer-saddle.de/sattelbaeume/
Kieffer maakt alleen maar zadels met kunststofbomen.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:57

oke, dat wist ik niet. Maar maakt ook niet uit. Is en blijft een super fijn zadel :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 22:59

Ik zit in regio Eindhoven. Een 40km vanaf centrum Tilburg.
Maar ik zat net te kijken of je toevallig een advertentie van je zadel op bokt had staan voor meer foto's en daar heb je het over een 17 en 17,5 inch zadel met dezelfde foto. Het is een beetje nutteloos om met dat zadel deze kant op te rijden als ik er niet in pas.

30 euro is te doen, maar ik hoor niet echt veelbelovende vragen over de passervice van Divoza en ik neem aan dat ik dan wel op hun oordeel moet kunnen vertrouwen.
Ik weet dat 31 niet echt breed is, maar ik weet ook dat de boommaat van het ene merk niet 1 op 1 te vergelijken is met de boommaat van het andere merk.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:05

ja klopt maar dit zadel was voor mij wat aan de grote kant en heb nu sinds een maandje een nieuw dressuurzadel maat 17,5 dus denk dat mijn kieffer toch groter is geweest.

Heb nu voor mijn paard ook een bredere boommaat terwijl ik geen breed paard heb dus de kieffer heeft een vrij smalle maat denk ik dan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:23

Falona schreef:
Is dat een spring- of een vzh zadel? Ik ben niet zo thuis in de Stubben modellen :o
VSS doet mij vermoeden dat het een vzh richting springen betreft, klopt dat?
Klopt, het model waar ik 't over heb is een veelzijdigheid richting springen. :j Maar er zijn ook wel Siegfrieds die echt springzadel zijn, om 't zo maar even te zeggen.

Tweedehands zie je ze regelmatig voorbij komen.

Wat je ook kunt doen is op een verkoopsite als Ebay of Marktplaats kijken wat het aanbod spring(gerichte) zadels is en kijken wat voor merken daar zoal worden aangeboden.
Soms zit daar iets tussen waar je in eerste instantie niet aan dacht.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:36

ik heb nog een hele fijne en kraakt nog als nieuw, een Rossner Amerika veelzijdigheidszadel. hele lichte gebruikerssporen. je kan er alles mee, genoeg kniewrong voor dressuur maar ook voor springen.met een heerlijke zit. heb zelf een springzadel maar wil deze evt ook wel ruilen voor een dressuurzadel als iemand dat wilt ;)

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:42

ik heb nog een bijna nieuwe wintec veelzijdigheid liggen. 18 inch. :j
met verwisselbare boom. ( zit een medium en wijde bij)
prijs 200 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:27

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 16:40

In medium wide/wide gaat mijn paard verzuipen ;)

Maar het is niet mijn bedoeling dat dit een verzameling van aangeboden zadels wordt. Ik ben op zoek naar opties, alternatieven en ervaringen. Als je denkt iets interesants voor me te hebben kan je altijd pb-en, maar op korte termijn kan ik even niks aangezien paardlief herstellende is van een fikse trap op de wei.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:47

Ik heb laatst bij een zadelmaker een 2e hands springzadel gekocht. Een mooi zadel en rijdt heerlijk!

Misschien is dat een idee. Je weet dan namelijk ook meteen of het zadel goed licht op je paard. En vaak kan je een zadel dan ook op proef krijgen.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:56

Als je er nu een stubben op hebt liggen met boommaat 31 zou ik gaan zoeken naar een stubben springzadel 18 of 17.5 inch vlakke zit. Welke type stubben heb je nu ?
Naar mijn weten zijn de meeste stubbens op dezelfde boom gebouwd. Alleen de MF spezial misschien niet dacht ik, maar die zie je bijna nooit.
Stubben is ook 2e hands goed aan te komen. Ik zou eerder voor een spring dan vzh gaan. Qua zitting maakt dat niet zoveel uit. En een springzadel geeft toch net een beetje meer houvast bij het springen door de kuitwrongen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:59

Ik heb nog een wintec springzadeltje te koop, zie onderschrift :)

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:04

Zijn er mensen die zich iets afvragen bij 2de hands zadels over de vulling?

Deze zijn veelal snoeihard en zijn gevormd naar de rug van het vorige paard. Mijn ervaring is dat mensen drukdoende zijn met het merk, uitstraling, boommaat etc, maar daar veelal niet veel van weten of misschien zelfs druk overmaken.

Heb ik dit verkeerd?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:31

Tip kijk voor springzadels eens over de grens in belgie of duitsland, vaak een heel stuk goedkoper en veel makkelijker te vinden 2e hands. En aangezien jij zelf toch uit de omgeving van eindhoven vandaan komt zit je net zo makkelijk in duitsland of belgie ;)

Qua zadel is kieffer aan te raden evenals stubben. maar vergeet ook kentaur niet(is er ook leverbaar in een VZH met een kuitwrong :j ), rossner is ook leuk voor erbij.
Wat ik erg prettige zadels vind is sommer (zadelbomen van sommer zijn ook van een speciaal kunststof die op maat te buigen zijn)
Ook prestige heeft erg fijne springzadels, daar kan ik ook met een groot zitvlak(broekmaat 44) gewoon op zitten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 15:40

Thanks Aafje, Belgie zou ik zelf helemaal niet aan gedacht hebben. Daar ben je idd in een vloek en een zucht vanuit ons. Ik zal het Belgische web eens gaan afspeuren.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:59

Falona schreef:
Thanks Aafje, Belgie zou ik zelf helemaal niet aan gedacht hebben. Daar ben je idd in een vloek en een zucht vanuit ons. Ik zal het Belgische web eens gaan afspeuren.

Belgie is veel meer spring gericht als wij hier in nederland, vooral in belgisch limburg worden en veel meer spring concoursen georganiseerd als dressuur wedstrijden.
Ik kom zeer regelmatig in Belgie (bree-bocholt), neem eens een kijkje bij HVS in Peer of bij Emmers in Hamont. En anders de site's van kapaza, 2dehands enz :j

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:06

Ik zou een zadelmaker in de buurt benaderen en vragen wat hij heeft liggen voor jouw budget. Wat bijvoorbeeld leuke zadeltjes voor erbij zijn is JC, mits het op je paard past natuurlijk.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:50

Voor buitenritten is een boomloos zadeltje misschien wel erg fijn? Zijn ook lekker betaalbaar.
Zijn tegenwoordig ook in allerlei soorten.. zoals dit enzo:

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 08:02

Boomloos valt voor mij per definitie af. Ik wil gewoon een ouderwets boomzadel. Daarnaast moet er ook mee gesprongen kunnen worden en mevrouw wordt dan heeeel erg enthousiast.

Ik denk trouwens dat het een springzadeltje gaat worden. Vrijdag bijrijder aan de slag gezien in een springparcours en je kan daar wel wat wrong bij gebruiken.