Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sans6 schreef:Joyciej dat klopt hoor, maar ik moet je eerlijk zeggen dat wij ongebroken trenzen ook gewoon stangetjes noemen.

stef schreef:Het is zeg maar een normale bustrens, met een extra oogje eraan. Dit oogje kan je of het bakstuk aan zetten, of het bakstuk gewoon aan de grote ring en een extra teugel aan t kleine ringetje (bit dus omdraaien)...
stef schreef:nee, oohh grrr, hier kan ik niet tegen
Het is zeg maar een normale bustrens, met een extra oogje eraan. Dit oogje kan je of het bakstuk aan zetten, of het bakstuk gewoon aan de grote ring en een extra teugel aan t kleine ringetje (bit dus omdraaien)...
Overigens zie ik op de site van divoza dat daar ongebroken trensen ook onder het kopje stangen staan, dus tja, als ze het bij zo'n winkel al niet goed doen....
Abra_ schreef:stef schreef:nee, oohh grrr, hier kan ik niet tegen
Het is zeg maar een normale bustrens, met een extra oogje eraan. Dit oogje kan je of het bakstuk aan zetten, of het bakstuk gewoon aan de grote ring en een extra teugel aan t kleine ringetje (bit dus omdraaien)...
Overigens zie ik op de site van divoza dat daar ongebroken trensen ook onder het kopje stangen staan, dus tja, als ze het bij zo'n winkel al niet goed doen....
Geen bustrens maar het lijkt er op?
http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... 29,r:6,s:0
Ik ben er van overtuigt zelfs dat dat veel heftiger is als een bit in de mond, maargoed ieder zijn mening. 

hestejente schreef:En waarom zou een kneveltrens dan scherper inwerken? Je hebt er hooguit wat aan als stuurbekrachting, aangezien je door de knevels wat druk kunt geven aan de zijkant van het hoofd.
Kijk alsjeblieft uit met pessoabitten, dat zijn ophaalbitten. Het mondstuk van een pessoabit kan, in tegenstelling tot bijvoorbeeld dat van een kimblewick, bewegen langs de ring, waardoor je het mondstuk in de mond kantelt bij druk. Ook zit er geen kinketting aan om de werking te begrenzen. Ik vind het zulke smerige bitten, vooral als ze gebroken zijn. De paarden die ik ken en die met pessoa gereden worden hebben ook allemaal zonder uitzondering een onderhals.

Duhelo schreef:waarom ik dan voor de hack kies: ik rij altijd met losse teugel, maar ik wil wel iets in handen hebben, voor ALS ze aan de kletter gaat. ik ben zacht en héél zacht, maar men leven niet beu
kaak en kingekruist is allemaal leuk en fijn, heb ik ook nog mee gereden, maar als ze ergens naartoe wil dan heb ik simpelweg niks te vertellen
Beetje lomp misschien, maar als je menes richting een boom stuurt (gaat dus met bitloos niet) staat ze stil. Moet je eerst wat afgeremd zijn hoor anders krijg je ongelukken natuurlijk, maar dat is bij de mijne helaas de enige manier (alleen bij de echte noodsituaties, als een draver gaat, gaat ie hard
heel hard...) Gelukkig moet ik zeggen dat het alweer 2 jaar niet gebeurd is, en het hopelijk ook nooit meer gaat gebeuren. Maar je kan het wel proberen, de stop aanleren. De mijne kent het prima, maar als ze gaat kan ik op mn kop gaan staan, dan stopt ze niet meer. xtostarlight schreef:Duhelo schreef:waarom ik dan voor de hack kies: ik rij altijd met losse teugel, maar ik wil wel iets in handen hebben, voor ALS ze aan de kletter gaat. ik ben zacht en héél zacht, maar men leven niet beu
kaak en kingekruist is allemaal leuk en fijn, heb ik ook nog mee gereden, maar als ze ergens naartoe wil dan heb ik simpelweg niks te vertellen
Hihi dat ken ik ja, als ze niet willen moet je bij een tank toch ff wat duidelijker zijn soms. Mijn fjordje is een tank in een fjordenlijf en ik heb daar (vind ik zelf) een hele grappige manier voor bedacht om hem terug te krijgen als hij niet wil. Dan heb je namelijk niks helemaal niks aan een touwhalstertje. Ik rij western en hij kent de stop, vanuit alle gangen. Ik kan nog zo trekken, maar als ie niet wil dan gebeurd het niet. Gek genoeg als ik mn benen naar voren zwaai staat ie stil. Is mss ook wat dommigheid maar ik vind het wel heel grappig. Heb dus altijd een noodrem bij.
Over het volbloedje, bij mn draver werkt in noodsituaties niks meer als een dikke boom opzoekenBeetje lomp misschien, maar als je menes richting een boom stuurt (gaat dus met bitloos niet) staat ze stil. Moet je eerst wat afgeremd zijn hoor anders krijg je ongelukken natuurlijk, maar dat is bij de mijne helaas de enige manier (alleen bij de echte noodsituaties, als een draver gaat, gaat ie hard
heel hard...) Gelukkig moet ik zeggen dat het alweer 2 jaar niet gebeurd is, en het hopelijk ook nooit meer gaat gebeuren. Maar je kan het wel proberen, de stop aanleren. De mijne kent het prima, maar als ze gaat kan ik op mn kop gaan staan, dan stopt ze niet meer.

), links, rechts, stoppen op zit, zijgangen, etc, enkel als het moeilijk wordt komt haar karakter weer effe boven

)