Springschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ella_

Re: Springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 11:30

Kan het als sommige paarden hun ijzers er af lopen, dat de ijzers er niet goed opstaan?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:38

Ella_ schreef:
Kan het als sommige paarden hun ijzers er af lopen, dat de ijzers er niet goed opstaan?

Zou kunnen, maar is meestal niet zo hoor. Ik heb er ook eentje die ik nooit zonder laat lopen, maar die is gewoon ontzettend lomp, heeft er niks mee te maken dat z'n ijzers er niet goed onder liggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:51

Het kan idd, maar ik kan die van mij 9 keer zonder buiten zetten en hij laat alles eronder, maar die 10e keer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:53

iemand hier ervaring met de springschoenen Pro light, van Harry's Horse?

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 19:43

Doe je hoefschoenen alleen aan bij bandages of ook bij gette?
En kan je ze ook aandoen zonder bandages of gette?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 07:27

Dat maakt helemaal niet uit. Peesbeschermers of bandages. (in ieder geval niet voor het wel of niet om doen van springschoenen) Je zou ze inderdaad ook zonder verdere beschermers aan kunnen doen.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 08:20

Bij mijn pony gebruik ik in de zomer ook springschoenen, trapt hij de ijzers er niet onderweg.
Ijzers zitten er wel hartstikke goed onder hoor, en bij die van mij is het ook meer voor de 'stel je voor'. Die van mn zus trapt ze met zijn slungel benen aardig snel onderweg en die moet ze dan ook echt om hebben (en heeft ze al snel weer stuk).

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:25

ik gebruik voor mijn pony ook springschoenen, omdat hij (vooral buiten en of als het fris is) nog wel eens
gek wil gaan doen en dan dienen de springschoenen als bescherming voor de kootholtes, omdat hij
die nog wel eens wil aantikken dan. Ook in de gewone dressuur training tikt ie nog wel eens tegen zijn
voorhoeven aan bij bijv. strekken. :)
Daarom vind ik het wat fijner rijden, dat de koten iig beschermd zijn als het een fikse tik krijgt.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:45

Hier gaan de springschoenen er razendsnel door.. Ze is vaak een ijzer kwijt en na een paar weken hangen de springschoenen nog maar in stukjes aan elkaar :')
Zij heeft ze altijd aan, zowel in de wei als bij het trainen.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:48

Ik gebruik springschoenen met springen en eerder ook vaak met rijden. Mn paard trapte min. 1x per week haar ijzer af en met springschoenen ging het wel goed.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:58

Toen mijn vorige pony nog jong was had ik altijd springschoenen om, ook met buitenrijden en dressuur. Deed ik dat niet, lag d'r hele kootholte open. Na een tijdje zonder geprobeerd, toen ging dat ook goed, dus toen deed ik ze alleen nog om met springen en cross..
Ik had geen ijzers, maar voor mij was het absoluut geen ''mode'' ding, ik vond het met dressuur best stom staan..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:13

Ik gebruik ook springschoenen tijdens het dressuren, mijn paard trapt ze ook onder het rijden regelmatig af.
Niet dat ik het zo erg vind om de smid iedere week te laten komen, maar het lijkt me ook niet fijn voor het paard zelf.
Eigenlijk zou ik liever zonder rijden, ik vind het nogal ondingen.