Zadel voor haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:23

Ik heb een Kent & Masters Cob versie veelzijdigheid met dressuur vrijheid voor de schouders.
Een super fijn en mooi zadel. Kwalitatief goed en soepel leder.
In Zwart en Bruin te verkrijgen.
En met verwisselbare voorboom. Ik heb de witte boom erin voor mijn haflinger.
Die dan ook vrij breedt is.
Met 4 punts singel systeem waar je ook mee kan singelen om te voorkomen dat je zadel over de schouders naar voren schuift.

informeer maar eens bij mijn zadelmaker: www.rielklumper.nl Heleen Klumper. MSFC zadelmaker

Groetjes

Marsha777

Re: Zadel voor haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:20

hallo,

ik heb hetzelfde probleem met mijn haflinger.
het schijnt dat meerdere haflingers een rossner amerika hebben.
ligt het voor niet te hoog bij een haflinger? de boom?

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:54

de gewone zadels met brede voorboom hebben de rest van de boom niet breedt, niet zo breedt dat het bedoeld is voor de rondgeribte brede ruggen, net als de wintec zadels .
wel een brede voorboom , maar de boom loopt verder naar achter alleen maar smaller toe.
dus dat is weer niet goed.
en ja een haflinger is over het algemeen breder dan de medium / wijdt boommaten in gewone zadels.

Marsha777

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:35

wintec schijnt ook niet goed zijn, volgens een winkel in breda. vanwege de kussen (die wat boller zijn om het zo maar teggen) ligt het niet goed op de rug. bij de thorowgood zijn de kussens vlakker en sluit het beter aan op de rug van het paard. misschien dat dat iets voor je is, de thorowgood

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:52

ivonne85 schreef:
de gewone zadels met brede voorboom hebben de rest van de boom niet breedt, niet zo breedt dat het bedoeld is voor de rondgeribte brede ruggen, net als de wintec zadels .
wel een brede voorboom , maar de boom loopt verder naar achter alleen maar smaller toe.
dus dat is weer niet goed.
en ja een haflinger is over het algemeen breder dan de medium / wijdt boommaten in gewone zadels.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb het idee dat heel veel haflingers met een slecht passend zadel rondlopen. Mijn haf had eerst een KN met brede boom opliggen, maatje 34 ongeveer. Nu rijd ik met een op maat gemaakte Morris & Nolan met boommaat 44. Die tien centimeter verschil zat allemaal in de spieren. Die waren helemaal afgeknepen en weggedrukt door de smalle zadelboom. Het zadel was ook nog eens veel te lang en drukte in de lendenen. Het arme ding moet er echt heel veel last van hebben gehad. Ze is helemaal van vorm veranderd in de twee jaar dat ik dit zadel heb.
Het ergste is nog dat die Kn was nagekeken en goedgekeurd door een goed bekend staande zadelmaker. Wees dus zeer kritsch, en aarzel niet om een andere zadelmaker te bellen voor een second opinion als je twijfelt.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:36

ik heb een fryso zadel op mijn haffie liggen.
Maar ben er niet helemaal tevreden over de ligging op het paard.

Daarom ben ik ook opzoek naar een nieuw zadel

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:38

Massimo !!!!!!!!!
En ik heb dan de Massimo Trail
Echt top zadels.

angela26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:33

ik hen net een massimo dressuu nummer 1 gekocht dat licht goed op mijn haffie heb /had een harry horse dressuur zadl er op liggen heb namelijk een jong paard du was erg handig met opgroeien en hij lag ookheel netjes op haar rug dus een heel duur zadel hoeft niet per se goed t liggen ik heb metharry horse ook goede ervaring en het licht er ook aan hoe de bouw van je paard valt :o