Euroriding diamant zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Euroriding diamant zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:26

Leuk B-merk. Zitten op zich wel fijn.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:57

euroriding is gewoon een goed a merk hoor.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:00

Ik vind hem keihard en dan vooral de wrongen.
Rij altijd mijn knieën open....
Vind de zit niet zo gedwongen,maar dat komt misschien omdat ik altijd op een te grote heb gereden.
Moet er nu voor iemand 1 verkopen met een geplakt scheurtje op de zitting.
Ben eigenlijk bang die aan de straatstenen niet kwijt te kunnen,er staan er zoveel te koop!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:42

Ik heb jaren een diamant gehad. Kwaliteit van het leer is prima alleen achteraf achtergekomen dat er een boom in zit die niet geschikt is voor paarden die een vlakke rug hebben en die erg breed zijn achter de schoft. Bij de twist is de ruimte tussen de siderails te krap en de boom is te rond. bij mijn paarden gaf dat het nijptang effect.

Ik zou eerder voor een echt engels zadel gaan. Zijn veel verder in de ontwikkeling.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:01

eridinges schreef:
euroriding is gewoon een goed a merk hoor.

En dan niet eens RVS beugelriemhaken?
Euroriding mag dan wel de prijs van een A-merk hebben, maar het is geen A-merk qua kwaliteit (neemt niet weg dat het best goede zadels zijn, beter dan JC bijvoorbeeld, ook een B-merk, maar het zijn geen Prestiges, Stubbens of Passiers). Zaldi noemt men een B-merk, maar deze zadels zitten technisch beter in elkaar dan een Euroriding. Zaldi zou ik dan weer een A-merk noemen

Als een euroriding goed past op je paard en jij zit er goed op, dan kun je er een heel leuk zadel aan hebben. Ik zeg ook niet dat je het niet moet kopen. Kwaliteit is vergelijkbaar met een Massimo (hier heb ik toevallig hele slechte ervaringen mee qua pasvorm).

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:34

Ik heb 3 jaar geleden ook een 2-dehands euroriding diamant gekocht voor mijn pony van toen 3 jaar. Heb er toen 500 voor betaald dacht ik, was wel nog het rode merkplaatje, maar altijd erg goed verzorgd. Vorige maand heb ik mij dan terug een 2-dehands euroriding aangeschaft, een Diamant II, special edition. De vorige was 18 inch en dat was voor mij toch wat groot, mijn huidige is 17 inch en zit perfect. Heb mijn oude zadel ook direct terug kunnen verkopen voor 450 euro, dus heb er op die 3 jaar maar 50 euro verlies aan gemaakt :)

Op de manege waar mijn pony staat zijn ze ook allemaal weg van mijn zadel omdat het zo heerlijk zit (manege eigenaar heeft oude zadel dan ook overgekocht).

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 11:25

Ik heb het zadel gekocht :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:31

De diamant is gewoon een A merk zadel dat in engeland gemaakt word en met echte wol gevuld is. Daar zitten ook gewoon rvs haken aan. De Jade e.d. zijn B lijntjes en daar is de prij ook naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:56

Ik vind het ook heerlijke zadels, en met lange benen is het lange zweetblad ideaal. Het valt wel op dat ze behoorlijk lang zijn.
Niet voor korte paarden dus.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:49

brigitte2 schreef:
Ik vind het ook heerlijke zadels, en met lange benen is het lange zweetblad ideaal. Het valt wel op dat ze behoorlijk lang zijn.
Niet voor korte paarden dus.

Er worden zat korte paarden me gereden, en het zit gewoon goed.
Het ligt eraan welke je kiest. De luxor vin ik vrij lang, maar de diamant lag op mijn haflinger erg goed.