Dominick deken... Onverwoestbaar???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Limpia

Re: Dominick deken... Onverwoestbaar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:59

Een oplossing is eventueel een extra ringetje aan de voorkant te laten plaatsen, zodat je hem iets dichter kunt sluiten. Dit kan alleen als de deken niet te strak zit.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:34

De enige oplossing is ook de ringen verplaatsen, maarja je verwacht van zo'n deken toch dat dat niet hoeft.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:48

Mijn ervaring is ook wel dat de Airtop (oude model dan in ieder geval) heel anders valt dan de andere Dominick dekens.
Alle Dominick dekens die ik heb zijn maat 195 en die zitten mijn merrie super!
Mooi los op de schoft en op de borst, nooit scheef, nooit schuurplekken!

Ik heb toen een Airtop van iemand overgenomen, maar die viel heel anders, groter, wijder, langer, voor ook te wijd...
die pastte haar gewoon niet, misschien had ik daar een maat kleiner van moeten hebben hoor, maar ik heb die ook weer weg gedaan...

Verder zijn bijna al mijn dekens van Dominick en daar ben ik super tevreden over qua pasvorm en gebruik!

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:58

heb ook de dekens ondek wat een fijne pasvorm zeg super heb voor mijn draver alles al geprobeert van bucas rambo tot goedkope mega schuurplekken.
de dominick ligt gelijk heel anders ook bij de borst zelfs de staldeken blijft super liggen in de modder wei van nu.
zoek er nog een paar bij dus als iemand wat 2e hands heeft liggen graag anders koop ik een nieuwe.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:59

Ik heb ook drie Dominick dekens (ongevoerde versie, de Polo en de 300 grams versie)
Mijn Fjord heeft geen enkel schuurplekje en de dekens liggen afgewisseld al sinds begin
oktober op mijn pony. Ze is toen één keer geschoren en zit nu nog in een perfect vachtje.
De dekens liggen altijd perfect op hun plek, nooit scheef, nooit losse singels. Ik zou niet
meer anders willen :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:33

Ik heb ook alle 3 de diktes in de waterdichte versie, + een dunne staldeken als onderdeken.
Bevalt super!

het enige is dat mijn dunne waterdichte deken na een jaar of 3 niet meer waterdicht is...
dat is wel jammer, want hij is verder nog in super staat!

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 12:47

Ga morgen even foto's mailen van de deken en het visitekaartje van degene die de deken verkocht heeft.
Ben niet van plan om vanalles aan deze deken te gaan "verbouwen" want ik ben van mening dat zo'n dure deken niet (zo snel) kapot mag gaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:59

ik ben wel benieuwd naar de foto's inderdaad, en waar je 'm vandaan hebt...
heb je daar al reaktie van ontvangen?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:14

hmm altijd vervelend als dit met een deken overkomt.
Ik heb dit zelf ook een keer met een deken gehad, geen Dominick.
Na die deken heb ik ook een Dominick deken, en hij bevalt prima! Gebruik hem nu 2 jaar (het is de combi)
En nooit singels los, nooit verschroven en nog steeds niet kappot.
Terwijl mijn paard ook echt een sloperd is!

Ben erg benieuwd naar de foto's!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:43

Ben ok benieuwd waar je hem vandaan hebt, verder zou ik toch overwegen hem op te sturen naar Dominick, kost je hoogstens de verzendkosten en wie weet willen ze hem wel repareren of zo ;)

@Nouvel, tja na 3 jaar, Horseware geeft ook maar een waterdichtheidsgarantie op de rambo dekens van 3 jaar, denk ook dat het bijna onmogelijk is hem langer zo te houden.
Maar kun je hem niet opnieuw impregneren?

@Buxy, dan valt het ng wel mee met sloper zijn ;) want de combi heb ik ook, super deken maar de buitenkant van 600 denier is niet echt sterk......maa goed bij mij worden de Rhino dekens door weigenootjes ook gesloot als strosokejs ;)

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:49

Dominick werkt aan een nieuw model 0 grams deken zonder rugnaad. Deze komt in het najaar uit.
En misschien komend najaar ook een Combi met een iets sterkere stof. Deze is op dit moment 600 Denier en dat is niet echt ideaal voor slopers.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:06

Woehoe een combi met sterkere stof!!

Kan niet wachten!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:13

welk merk je ook neemt het is niet onverwoestbaar, het is altijd wel stuk te maken door paarden dat een echte sloper is.

Echte sterke dekens kunnen meer en beter tegen een stootje, maar als er iets is die het stuk wil maken dan gaat ie stuk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:15

welk merk je ook neemt het is niet onverwoestbaar, het is altijd wel stuk te maken door paarden dat een echte sloper is.

Echte sterke dekens kunnen meer en beter tegen een stootje, maar als er iets is die het stuk wil maken dan gaat ie stuk.

sorry 2 x ivm dat knopje versturen niet echt goed werkte.

dinniedepooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 08:56

Beste Bokkers,

Ik heb zojuist de foto's gemaild naar de mensen van Dominick en zij zijn aan alle kanten welwillend om mij te helpen.

Zij hebben binnen vijf minuten gereageerd dat het inderdaad het welbekende probleem met een foute partij dekens is zoals eerder in dit Topic besproken.

Want ik wil graag nogmaals benadrukken dat de "buiten-deken" wél zoals beloofd 100% waterdicht is en ook hier is nog geen scheurtje in te bekennen. Heb dus helaas de pech dat iemand mij een "verkeerde" deken heeft verkocht.

Op advies van de mensen van Dominick ga ik mijn geld terug vragen bij degene die mij de deken heeft verkocht en deze partij kan dan eventuuel proberen om de kosten reclameren bij Dominick.

Zodra de zaak naar ieders tevredenheid is afgerond, zal ik de uitkomst nog even in dit topic vermelden.
Na alle behulpzaamheid die ik tot nu toe van de mensen van Dominick heb ervaren, ga ik er vanuit dat het wel goed komt, want zij vinden het ook een vervelende kwestie.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:50

Zei ik toch ;) mooi zo!

Hu ons op de hoogte, ben erg beneiwud want er zijn denk ik nog meer mensen met dit probleem!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:52

fijn dat het goed en netjes opgelost lijkt te gaan worden!

wat de waterdichtheid van mijn dunne deken betreft, daar werd op gereageerd, tuurlijk weet ik dat ze met de jaren minder waterdicht worden, maar het is gewoon zo zonde omdat 'ie verder nog helemaal prima is, iets verbleekt, maar verder eigenlijk nog bijna als nieuw!
hij is de laatste keer met wassen geïmpregneerd en ik heb 'm daarna ook nog ingespoten, hij lekt ook niet gelijk door hoor, maar een hele flinke bui redt hij niet meer...

super dat er een nieuwe versie komt die beter waterdicht zal zijn!
is gladde binnenstof een optie, zodat het regenwater niet door het katoen van de voering de hele deken doortrekt als ze een dag in de regen staan?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:02

Ik heb ook een Dominick gehad en meerdere new sealand hengstendekens maar die van mij krijgt ook allkes kapot (fjordenhengst)

Hij begint ook aan de binnenvoering en als die stuk is dan blijft er geen singel of voorsluiting meer heel.
Hij heeft nu een tijd met een anti bijtkap gestaan en nu gaat het weer even.9De buitenkant is nog heel maar het sneeuwt regelmatig op stal)

Dominick heeft ook wel wat opties aangedragen maar die waren niet echt geweldig.

Als jij een goed deken hebt gevonden dan hou ik me aanbevolen.
Heel veel succes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:30

inspuiten met antibijtspray?

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:14

oo ben zo benieuwt ik ga morgen de combi ophalen :D :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:20

Tjemig ik wilde dat ik dit topic eerder had gezien. Ik heb of eigenlijk had een blauwe en een groene Dominick. Bij de blauwe begon de onderdeken bij de singels te scheuren. Uiteindelijk was het zo erg dat ik hem maar heb weggegooid. Nu heb ik de groene op deze winter en tot op heden geen centje pijn. Ik snapte ook al niet waarom de eerdere deken zo snel kapot ging, het was er dus blijkbaar ook een uit een verkeerde batch.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:47

never schreef:
oo ben zo benieuwt ik ga morgen de combi ophalen :D :D

combi is super!
ik heb nu de polo weer opliggen, die heb ik sinds dit najaar, ook een superfijne deken voor deze tijd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 06:21

Het topic is al weer een stukje weggezakt, maar ik zat ineens te bedenken dat ik toch wel heel benieuwd ben hoe het met de deken van TS is afgelopen...

Heb je het inmiddels op kunnen lossen met de verkoper van de deken of met de mensen van Dominick en hoe is dat gegaan?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 06:49

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, ik heb ook alleen maar Dominick dekens en die bevallen prima.
Voor de fries moet ik er een bij hebben en dan verzetten ze gelijk de sluiting omdat hij anders niet goed past, en dat vind ik echt super fijn en inderdaad ook ik heb wel eens een scheur in mijn deken maar dan stuur ik ze op en worden ze netjes gerepareerd.

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:30

Even een berichtje vanuit Dominick. Wij hebben TS aangeboden e.e.a. zo veel mogelijk naar tevredenheid op te lossen. Wij hebben echter niets meer van haar vernomen. Wij weten dus ook niet of ze nog iets heeft kunnen regelen bij de verkopende winkel. Hopelijk hebben we door dit topic toch in ieder geval een aantal mensen kunnen waarschuwen voor de oude modellen.

Voorlopig denken we maar even niet meer aan die warme dekens. Ze kunnen binnenkort weer lekker gewassen worden en tot september de kast in. Voor wie het niet weet: Limpia kan alle dekens wassen en herstellen en we hebben tegenwoordig een mooie grote tas op alles in op te bergen.