Nieuw zadel of...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Nieuw zadel of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:32

Verschrikkelijk zadel, zit niet fijn. En persoonlijk houd ik meer van een degelijke boom en 'echt' leer.
al blijkt het voor sommige mensen 'de' oplossing te zijn

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 12:14

Nog even een vraagje.
Zou de zadelmaker wel een Wintec aan kunnen passen? Heeft hij daar de bomen voor bij zich? Ik ben niet van plan zelf te gaan klooien met die bomen.

Ik heb Godfried Broekman gemaild btw :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:44

Mijn zadelmaker heeft verschillende bomen mee. Maar ik zou het gewoon aangeven als je een afspraak maakt, dan kan hij ze meenemen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:50

Wintec en een Haflinger gaan meestal niet samen :n
Wintec heeft nl erg uitstekende keilkussens die voor de meeste (korte) haflingers in de rug prikken
Een veel betere keuze is de Kent and Masters (de lederen versie van Torrowgood)
Mooie korte kussens en heeft net als Wintec ook een verstelbare boom (kopijzer)

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 19:56

Ik denk dat je in het verkeerde topic hebt gepost :P ik heb namelijk een Appaloosa.

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:02

Het is maar hoe je het bekijkt.. Als jij je huidige zadel fijn vind zou ik zeker laten aanpassen ,maar als je toch liever direct een (goed passend! ) ander zadel wilt dan kun je dat ook doen. Het ligt aan jou. Want of je het zadel houd of een nieuwe neemt het moet passen dus de rest ligt aan jou (wat je prettiger vind)

xSaarSaar

Re: Nieuw zadel of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:06

Als ik jou was zou ik er gewoon voor controle even een zadelmaker bijhalen. :)
Uit je topic begrijp ik dat je er zelf niet zoveel verstand van hebt, en zo weet je zeker dat het goed gaat!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:07

xKatjj schreef:
Ik denk dat je in het verkeerde topic hebt gepost :P ik heb namelijk een Appaloosa.

_O- :o

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:11

xSaarSaar schreef:
Uit je topic begrijp ik dat je er zelf niet zoveel verstand van hebt, en zo weet je zeker dat het goed gaat!

Klopt, ik weet er niks van :D ik kan natuurlijk wel oppervlakkig zien of het goed ligt of dat er iets mis is. Maar een zadelmaker heeft er voor geleerd.

Maar ik stel mijn vraag nog een keer: denken jullie dat de zadelmaker bomen voor Wintec-zadels bij zich heeft, of zou ik die zelf moeten kopen? Ik zal het sowieso even navragen als ik bel, maar misschien heeft iemand er ervaring mee?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:17

Ik denk dat de kans wel kleiner is als de zadelmaker geen wintecdealer is.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:23

xKatjj schreef:
xSaarSaar schreef:

Klopt, ik weet er niks van :D ik kan natuurlijk wel oppervlakkig zien of het goed ligt of dat er iets mis is. Maar een zadelmaker heeft er voor geleerd.

Maar ik stel mijn vraag nog een keer: denken jullie dat de zadelmaker bomen voor Wintec-zadels bij zich heeft, of zou ik die zelf moeten kopen? Ik zal het sowieso even navragen als ik bel, maar misschien heeft iemand er ervaring mee?

Ik denk hetzelfde als _Dune_ . Gewoon even bellen dus, de zadelmaker kan je vast wel wat informatie over de telefoon of mail geven. :)

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:28

Ik heb gemaild een paar dagen geleden, maar ga morgen even bellen. Ik heb geen idee of die man een Wintec-dealer is, er staat nauwelijks info op zijn site, maar ik vraag het wel even :)