Lederen kruissingel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:58

Hmm .. klinkt ookal zo goed :+
Was via een ander topic op een singel van Barefoot uitgekomen, leek me ook wel wat, blijken ze niet meer te maken .. Dus ik kijk nog even verder :') (misschien dat ik 2e hands nog wel wat vind, ik hou mijn ogen in ieder geval wel open :) ).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:03

Ik snap de benaming kruissingel niet zo? Dit is toch gewoon een anatomische singel?
Zelf heb ik een wintec singel, een anatomische met een met lucht gevuld borstdeel waardoor de druk op het borstbeen gecentreerd word.

Anoniem

Re: Lederen kruissingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:08

Ja, ik weet het ook niet, maar hij heet zo op de site dus ja .. :+

Kan je wat meer uitleg geven over de singel die jij hebt?
Wat voor type pony/paard heb je bv.? En had je problemen en ben je daarom die singel gaan gebruiken? Etc. etc.

*gaat even op zoek naar de anatomische wintec singel*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:11

Afbeelding
Het is een kunstof singel, met beide zijdes elastiek.
In het borstdeel zit een luchtkussen wat de druk op de borst centreert.

Ik zocht een kunstof singel met beide zijdes elastiek, anatomisch gevormd en bij voorkeur een die de druk goed verdeelt.
Daarom kwam ik hier op uit. Verder geen grote problemen dat ik hem ben gaan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:15

Dat is toch de Wintec Cair Dressuursingel hé? Deze?
[HAR] wintec cair dressuur singel... ervaring?
*gaat even topic verder lezen*

Mijn probleem is dat ik (naja, pony) niet echt last heb van drukplekken maar echt puur van wonden .. en dit dan voor de singel (niet onder of net aan, maar net een stukje voor), ik denk door het teveel aan vel wat hij daar heeft en wat dan schuurt over de singel bij het lopen ...

(en ja, een bontje is al geprobeerd en is om diverse redenen ook geen groot succes, ik zoek dus liefst een singel die ik gewoon kan gebruiken ;) ).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:16

Ik heb je topic toen volgens mij gelezen.

Ja die singel heb ik inderdaad. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:22

Ohja, dat zou wel kunnen :j Het is niet het eerste topic neen :')
Ik ga eens kijken of ik een prijs van die singel kan vinden, maar aan de reacties in dat topic te zien zal het weer niet niks zijn :o :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:23

110 euro. :Y)
Niet niks, maar goedkoper als een goed merk singel van leer met twee kanten elastiek o.i.d..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:24

Hmm, thanks :+

Zoals al eerder gezegd: nog niemand die op het idee gekomen is om een winkel met testsingels te beginnen? :Y) :))

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:25

Blijkbaar niet..
Wel een gedoe zeg, zo blijf je bezig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:28

Ja, daarmee :j
En ik zit nu op een punt dat het voor mij eigenlijk niet meer moet ... We hebben ons plezier ook zonder rijden (nu zelfs veel meer plezier dan ervoor met het rijden, maar dat vind ik niet gek als een singel je zowat altijd pijn doet ;) ) maar toch .. ergens blijf ik wel wat rondkijken & zoeken, je weet nooit dat ik er weer op wil :Y) En ik heb een verzorgstertje die er toch wel graag op zit en ik wil haar dat plezier wel geven (zolang het ook plezierig voor mijn pony is).. Echter heb ik dan weer geen zin om er een pak geld aan uit te geven als ik niet zowat zeker kan zijn dat het ook gaat werken ... Ik kan het natuurlijk wel weer verkopen als het niet werkt, maar dat is zo'n gedoe en je volledig bedrag krijg je toch nooit terug ..

Dus ja, iets waar je singels zou kunnen testen (en dan daarna eventueel aankopen) zou wel mooi zijn :Y) :))

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:36

[***] schreef:
Ja, daarmee :j
En ik zit nu op een punt dat het voor mij eigenlijk niet meer moet ... We hebben ons plezier ook zonder rijden (nu zelfs veel meer plezier dan ervoor met het rijden, maar dat vind ik niet gek als een singel je zowat altijd pijn doet ;) ) maar toch .. ergens blijf ik wel wat rondkijken & zoeken, je weet nooit dat ik er weer op wil :Y) En ik heb een verzorgstertje die er toch wel graag op zit en ik wil haar dat plezier wel geven (zolang het ook plezierig voor mijn pony is).. Echter heb ik dan weer geen zin om er een pak geld aan uit te geven als ik niet zowat zeker kan zijn dat het ook gaat werken ... Ik kan het natuurlijk wel weer verkopen als het niet werkt, maar dat is zo'n gedoe en je volledig bedrag krijg je toch nooit terug ..

Dus ja, iets waar je singels zou kunnen testen (en dan daarna eventueel aankopen) zou wel mooi zijn :Y) :))

Mijn zadelpasser heeft ook altijd verschillende singels bij om te passen, misschien daar eens bij horen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:40

Ik heb geen zadelpasser ... Naja, toch geen vaste, heb mijn zadel natuurlijk wel laten passen ;) maar dat was maar éénmalig zeg maar en die persoon is ook ziek dus ik val haar liever niet meer lastig. Heb er toen een FRA singel bijgekocht omdat dat volgens haar wel zou werken .. deed het in het begin ook, maar om de 1 of andere reden blijft het nooit werken .. (misschien dat ik in het begin niet zo doorreed en daarna weer meer van hem ging vragen ofzo, ik weet het niet).