Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hahha je was me voor
ze moet nog een paar kilo's afvallen en ik weet niet hoelang dat gaat duren
orion_ schreef:Nee, niet ieder boomloos zadel ligt automatisch goed op ieder paard. Doordat ze zo verstelbaar zijn (andere pommel) is het vaak wel makkelijker om ze passend te maken.
Echter is niet ieder paard geschikt voor een boomloos zadel. Paarden (maar ook ruiters) met een gevoelige rug, zijn beter af met een boomzadel.

Jaan81 schreef:Dit met veel interesse gelezen, zit een beetje met hetzelfde. Heb een trekpaard maatje tank (ze is echt vierkant) en rijd nu eigenlijk altijd zonder zadel. Zit heerlijk, echt als een stoel, maar lange stukken draven houd ik niet vol, mn buik- en rugspieren vinden dat niet prettig
Ik heb nu mn oog laten vallen op een Barefoot Cheyenne (Dry-Tex), maar inderdaad, past dat wel enzo?
Ga de sites eens bekijken die hier als tip gegeven zijn!
) Drytex Cheyenne zadel afgeleverd op een 3 jarig Belgisch trekpaard Juliette86 schreef:jeniej schreef:okee dankje wel maar heb je dan in de berefoot ook nog verschillende soorten? want je heb ook richting western en dressuur geloof ik?
Dat verschil is te verwaarlozen. Het gaat om de basis opbouw van het zadel, niet om de looks, kleur of tooling.

Voor haar heb ik nu dus weer gewoon een boomzadel.