zadels met breedkanaal tussen kussens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:34

ja dat weet ik maar het gaat om te lengte van de kussens, deze lopen te ver door naar boven. De ruimte die je overhoudt is te krap voor de zijkanten van de schoft. De schoft ligt dan niet helemaal vrij.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:37

Citaat:
Wellicht een MSFC zadel

Die had ik inderdaad ook net gevonden..Vind ze helemaal geweldig alleen allemaal rond de 2000 euro %)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:49

Ik heb hier een Dressuur zadel van het merk Exselle http://de-heuvelhoeve.nl/vzframe.html!
Vrij onbekent hier in Nederland, maar helemaal top voor brede rondgeribte paarden, juist voor paarden met weinig schoft! Het tussen kanaal is van voor tot achter 8 cm breed (vuistbreedte)

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:37

randie schreef:
Citaat:
Wellicht een MSFC zadel

Die had ik inderdaad ook net gevonden..Vind ze helemaal geweldig alleen allemaal rond de 2000 euro %)

Wij hebben hem toen bij divoza besteld met 20% korting (hebben ze 2x in het jaar geloof ik ongeveer) en er kwam nog 5% bijop, waardoor dus 25% korting, en nieuw was hij €1750 ongeveer. Dat maakte hem nog goed betaalbaar. maar hij bevalt echt super. Zit ook heerlijk.

EliseLukas

Re: zadels met breedkanaal tussen kussens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:39

Ik heb een thorowgood Cob endurance voor mijn dikkerd, maar ze hebben ook een dressuuruitvoering. Ze zijn van kunststof. Als je een leren wilt dan heet het merk Kent & Masters.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:44

Exselle idd of Albion zijn wellicht een goede optie. We hebben zelf een Albion, echt top. deze ligt op onze kruising tinker, lekker rond van bouw met een brede (en middelhoge) schoft.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:49

Ik zou ook voor Massimo of Prestige gaan. Mocht je voor MAssimo gaan dan hebben wij op dit moment maar liefst 20% korting op de zadels van Massimo dus dat scheelt een hele boel.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:16

Citaat:
Ik zou ook voor Massimo of Prestige gaan. Mocht je voor MAssimo gaan dan hebben wij op dit moment maar liefst 20% korting op de zadels van Massimo dus dat scheelt een hele boel.

dat scheelt inderdaad wel een hoop maar van ons uit naar jullie is het 4,5 uur rijden..!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:18

randie schreef:
Citaat:

dat scheelt inderdaad wel een hoop maar van ons uit naar jullie is het 4,5 uur rijden..!

haha ja het beste is gewoon dat je de maat al weet en dan bestelt want dan kan het gewoon worden verstuurt, maar dan moet je wel de goede maat weten. Maar ja het scheelt echt honderden euro´s.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:20

Citaat:
haha ja het beste is gewoon dat je de maat al weet en dan bestelt want dan kan het gewoon worden verstuurt, maar dan moet je wel de goede maat weten. Maar ja het scheelt echt honderden euro´s..

Ja en dat is dus een beetje het probleem ik weet niet welke maat ze heeft alleen dat ze van hulsebos een
medium wide heeft. Dus ik zal toch eerst iemand moeten laten komen denk ik..Om een idee te krijgen welke
boomaten bij welke modellen nodig zijn.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:32

Thorowgood, Kent&Masters en Fairfax hebben een cob-versie. Die heeft een brede zadelboom, niet alleen de voorboom, maar de gehele boom is breder dan de warmbloedversie. Deze zadels heb je in meerdere uitvoeringen, o.a. ook dressuur.
De meeste andere zadels verbreden wel de voorboom, maar niet de rest van de boom. Waardoor het bij de schoft wel past, maar eigenlijk te nauw is bij de ruggengraat. Ook hebben deze zadels een verwisselbare voorboom.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:35

Ik was ook op zoek naar een zadel met zo breed mogelijk tussen kanaal en ben uitgekomen op de prestige, heb de top dressage voor mijn paard.
Super zadel. Ik ken ook veel mensen die het zadel hebben (waaronder mensen die veel paarden rijden met hetzelfde zadel), vind het zelf echt heel makkelijk passen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:37

ik heb een Frank Baines. Veel schoudervrijheid en een breed tussenkanaal. Volgens mij loopt het kanaal recht, maar ik heb er nooit zo gelet eigenlijk.
Ik heb een vrij rond paard, met toch behoorlijk wat schoft en flinke schouder.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:42

ik neig nu heel erg naar hulsebos, massimo of de topdressage. heb contact gezocht met green distance. en wil van de week een andere zadelmaker contacten over de hulsebos en prestige.

fairfax ken ik niet kan iemand me daar meer over vertellen? een thorowgood wil ik liever niet.frank baines ben ik ook niet bekend mee.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:47

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:52

Thorowgood vind ik zelf ook 3x niets.
Frank Baines is Engels. In NL wordt je paard opgemeten en de fabriek in Engeland maakt het zadel op maat. Goede kwaliteit leer. Volgens mij werkt het bij Hulsebos net zo (komt ook uit Engeland). Prijs vanaf € 1500,00. http://www.frankbaines.com/page.asp?id= ... age-Saddle
Prestige hoor ik ook altijd wel goede verhalen over.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:56

km world riding! voeldoet aan al je eisen, breed kussenkanaal voor rugvrijheid, veel schoudervrijheid en flexibele boom.
alles staat op de site van hun uitgelegd hoe het zadel in elkaar zit.
kost 1595 euro compleet.
ik ehm ook en ben er zeer tevreden over!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:57

randie schreef:
ik neig nu heel erg naar hulsebos, massimo of de topdressage. heb contact gezocht met green distance. en wil van de week een andere zadelmaker contacten over de hulsebos en prestige.

fairfax ken ik niet kan iemand me daar meer over vertellen? een thorowgood wil ik liever niet.frank baines ben ik ook niet bekend mee.

Hulsebos heeft ze niet zo breed. Ik heb jaren Hulsebos gereden naar volle tevredenheid. maar niet een echt breed kussenkanaal. Ik kan daaro helaas niet meer met deze zadels rijden. ;(

Prestige paste ook niet op die van mij. Hele mooie zadels maar echt te smal.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:58

Bokt, shoot me, maar TS aangezien je al zoveel geprobeert hebt, heb je al eens aan boomloos gedacht?
Prijzen zitten zeker goed qua budget, en je kunt ze fijn aanpassen aan je paard.
Mischien is een testzadel voor een weekje wel interessant. Is het niks dan is er geen man overboord.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 21:13

Hulsebos heeft ze niet zo breed. Ik heb jaren Hulsebos gereden naar volle tevredenheid. maar niet een echt breed kussenkanaal. Ik kan daaro helaas niet meer met deze zadels rijden.

Prestige paste ook niet op die van mij. Hele mooie zadels maar echt te smal.

(vanaf mobiel daarom geen quote.)

ik heb er een wb 3/4 hulsebos 18inch op gehad en die was perfect. misschien is mijn paard toch iets smaller dan die van jou?

boomloos ben ik niet helemaal een voorstander van. ben een fanatieke (wedstrijd) ruiter en wil een stabiele stille zit. en ik verkrijg dat niet met een boomloos zadel. maar bedankt voor het meedenken!

excelle ga ik nog even naar opzoek.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:32

Bij mij heeft boomloos juist voor een stabiele zit gezorgd, en zo bij velen, maar iedereen is anders, en als je het al eens een poosje geprobeerd hebt en het werkt niet moet je het idd niet doen.
(Het is overigens niet iets wat je na een uurtje rijden meteen fijn vind meestal, ik moest een week flink kilometers maken, toen pas had ik mijn zit gevonden, en toen vond ik het ook zalig.)

Maar ik wil je niks opdringen! Succes met de zoektocht verder. ;)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:18

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:29

Volgens mij heb ik een pony enigzins vergelijkbaar met die van jou; rondgeribt, smalle schouder, licht overbouwd, weinig schoft. Ik heb Marcel van Trekkingsaddles.com laten komen met diverse Zaldi's. Voor mij is het uiteindelijk de Zaldi Lander geworden. Het kost ongeveer 70 euro om hem te laten komen en het is vrijblijvend. We zijn zo'n 2 uur bezig geweest en hij kijkt ook naar je huidige zadel. Zaldi's vallen erg mee qua prijs; rond de 1100 euro. Ik heb hiervoor een Equestor (singelstoten te ver naar achteren) en een Thorowgood cob (te wijd) gehad.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:33

Ik heb een Fairfax dressuur, leer, met verwisselbare boom. Ligt op een rondgeribt paard. Ben er tevreden over.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:18

Anoniem schreef:
randie schreef:
massimo ben ik niet bekend mee, ga ik eens opzoeken

edit: Dit zijn geen dressuurzadels? en ik verwacht vrij duur?

Je hebt ook Dressuur, Prijs is nieuw 1200-1300 euro

dat is de Dressuur II
http://www.greendistance.nl/data/Image/ ... 4px%29.jpg

en ze zijn helemaal niet breed, niet geschikt voor paarden met hoge schoft en brede schouders en de aanpasbaarheid laat te wensen over.
Verder is de lepel van de dressur2 gewoon lelijk hoog (maar goed, daar heb ik ook niet naar gekeken toen). Leer is verder wel goed, maar de afwerking is toch minder dan bij een A-merk.
Het probleem van kussens die rond de schoft drukken heb je met Massimo niet, ik herken je probleem bij de wintec wel, want dat maakt een wintec minder aanpasbaar. Maar ik ben zelf juist wel tevreden over wintec en totaal niet over Massimo. Mijn zadel is na een half jaar ellende weer weggegaan.

Ik zou voor hetzelfde geld eerder voor een Zaldi gaan, of voor een Kent en Masters (beide mooi breed kussenkanaal, bij Zaldi minder breed dan bij Kent en Masters). Zit van de Zaldi new Kent vind ik fijn.