Word en wintec cair zadel hard in de winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:49

Anoniem schreef:
upendo schreef:
Ware het niet dat je elke keer aan komt zetten met Massimo als iemand een wintec wil. Maargoed, a la, ieder zijn eigen stijl. :Y)

Ochja, verder is de prijsdaling ook niet geheel offtopic. :Y)

Zoveel reageer ik niet op wintec topic's ;) maargoed ik ben tevrede over mijn massimo, en was dat niet over wintec. Dus dan is dat logisch toch;)

Edit: daarbij gaf ik een vergelijking, en de TS vroeg zelf naar de prijs van een massimo ;) Dus kwam ik er niet mee aan zetten. Lezen is ook een vak..

Het kussenkanaal van een Massimo is zelfs smaller dan van een wintec, Massimo past niet op paarden met een hoge schoft en brede schouders. Leer is verder wel goed, maar de lepel van de dressur2 is gewoon ongelofelijk lelijk (en toch had ik dat zadel omdat ik er wel goed op kon zitten en het eerst goed op mijn paard leek te passen, helaas bleek het gewoon niet goed op mijn paard te liggen, en ook niet goed te krijgen was).
Ook ben ik al een scheve Massimo tegengekomen (nieuw zadel, dus direct vanaf de fabriek).

Wintec heeft met de nieuwe modellen gewoon mooie zadels op de markt gebracht. De pasvorm is beter dan bij de oudere modellen. De zit is niet zo hard meer en Cair vind ik juist wel fijn, is dus echt niet zo hard als hier beweerd wordt.
Enige nadeel vind ik dat de zweetbladen wel wat langer hadden gemogen. De wintec500 is verreweg het mooiste model vind ik. Die ziet er als leer uit. De stoten hadden ze beter van leer kunnen maken, want deze zijn erg stug. Maar wat mooi of lelijk is, is natuurlijk een persoonlijke smaak.

babslovertje

Re: Word en wintec cair zadel hard in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 13:50

ik vind persoonlijk de wintec 500
het nieuwste model heel erg mooi en ik ga me die ook
halen in de cair dan wel en ik laat het zadel door een zadelmaker
passen of aanpassen als dat nodig is.
ik heb er ook al op gezeten en ik vond ze ook heel fijn zitten
verder lijken het me wel goede zadels.
hebben nog meer mensen ervaring met de wintec cair 500 nieuwste model?
alle reacties zijn welkom!

nog bedank voor de reacties iedereen!