Op maat gemaakt zadel ligt ronduit slecht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viootjuh

Re: Op maat gemaakt zadel ligt ronduit slecht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 12:47

Schangah: het is een engels zadel maar heb geen idee bij welke fabriek deze vandaan komt.

De zadelmaker komt trouwens tussen 4 en 5 langs. Ik sta er dit keer niet alleen voor, We zijn dit keer met z'n drieën en dat stelt me wel gerust!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:59

Alsof het alleen maar om geld gaat.. De persoon waarmee ik samen rijd heeft ook een op maat gemaakt zadel, en dat schuift binnen 1 minuut weer helemaal scheef. Binnenkort gaat ze mijn barefoot een keer uitproberen, misschien is dat voor een komend zadel voor jou ook een oplossing?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:10

waar je zadelmaker wellicht mee zal gaan schermen is dat jouw paard ook scheef bespierd is en dat hij daar het zadel naar aangepast het, dat verklaart namelijk de verschillen op je foto's. Links en rechts is altijd verschillend en soms is het erger en soms minder, het kan best zijn dat hij dit zadel zo passend heeft gemaakt. ( ik vooronderstel dit, het hoeft niet zo te zijn )
Als een zadel scheef gaat hoeft dat namelijk niet aan het zadel te liggen maar aan een scheve bespiering, zet je paard maar eens vierkant met zijn hoofd naar voren en kijk maar eens van boven hoe het zit met zijn bespiering op zijn voorbeen, schouderparty en rug, maar ook heupen en billen zijn leuk om te bekijken, zo leer je meer over je paard.
Succes en ik hoop dat jullie eruit komen en dat je snel een goed passend zadel hebt voor je paard

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:14

Garny: ja daar dacht ik ook aan, maar als hij het op haar eventuele "scheefheid" heeft aangepast dan zou het toch juist moeten passen? Het zadel is nu een maand oud, het kan toch niet dat ze in een maand zo erg veranderd is qua bespiering dat ze nu ineens rechtbespierd of juist scheefbespierd is?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:25

Heb met TS gepbt en het gaat om de zadelmaker waarover ik al dacht dat het zou gaan.. Heb zelf nooit een op maat gemaakt zadel bij hem gekocht maar hij heeft wel een keer mijn nieuw gekochte zadel gecheckt. Volgens hem lag die perfect; helaas bleek achteraf niets minder waar...

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:28

Viootjuh schreef:
Garny: ja daar dacht ik ook aan, maar als hij het op haar eventuele "scheefheid" heeft aangepast dan zou het toch juist moeten passen? Het zadel is nu een maand oud, het kan toch niet dat ze in een maand zo erg veranderd is qua bespiering dat ze nu ineens rechtbespierd of juist scheefbespierd is?

Pas wel op dat hij je zadel niet gaat aanpassen aan de bespiering van je paard. Dit levert alleen maar meer problemen op omdat je paard dan nooit de juiste bespiering gaat krijgen. Je zult dan bv met een prolite pad moeten gaan werken om tijdelijk de scheefheid te corrigeren.
Heeft je paard toevallig twee ongelijke schouders?? (een plat en de ander heel bol en ligt een schouder verder naar achteren?)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:31

Nee, niet dat ik weet. Volgens de fysiotherapeute is ze juist heel mooi gelijk aan beide kanten!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:41

Als hij aangeeft dat hij het zadel heeft aangepast aan de scheefheid van jou paard, vertel hem dan maar dat je op die manier je paard nooit recht zal gaan krijgen.. Het is niet de bedoeling dat je op een scheef paard, een scheef zadel legt.. Juist een goede training, rechtrichten én een goed recht zadel zou moeten leiden naar een recht paard. En als je paard zo scheef was geweest dat hij daarop het zadel wou gaan aanpassen had hij dat van te voren ook moeten aangeven. Maar zoals je zegt heeft de fysio aangegeven dat je paard helemaal recht is... Dus als hij dat als reden geeft, is dat sowieso onzin natuurlijk..

Heel veel succes vanavond TS en ik ben benieuwd hoe het afloopt.. Hoop dat je je centen allemaal terug krijgt en kan investeren in een goed zadel wat wel helemaal fijn ligt.. :)

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:43

Zo jongens.. ik zit hier te trillen op mijn stoel van nijd. Wordt net gebeld: meneer zou eerst laat in de avond komen, toen tussen 4 en 5 en nu om 15.15. Ik uitgelegd dat ik op mijn werk zit: dan had ik pech dan kwam hij wel een andere keer langs. Na weer een leuke woordenwisseling is meneer bereid om om 16.00 te komen! De l*l, ik moet zo heel veel moeite doen om me in te houden vrees ik!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:44

Sterkte straks.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:50

Sterkte straks, probeer zelf rustig te blijven..

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:53

Ik zou ook graag willen weten om wie het gaat...ik sta nl ook op het punt een zadel aan te laten meten. Succes verder met deze rottige situatie.
Het leed dat zadel heet ;(

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:56

Iedereen die wil weten wie het is beantwoord ik na mijn gesprek met hem. Ik ben nu even niet in the mood om te reageren, sorry.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:00

Viootjuh schreef:
Manon_lin: bedankt voor je uitgebreide bericht! Helaas betekent dit dat ik hem na deze keer nog 1 keer de kans moet geven terwijl ik hem nu al niet meer vertrouw! Misschien ga ik hem vanavond toch proberen te "overbluffen". Maar in ieder geval nogmaals bedankt!

Heb je niet een goede instructeur, die je vertrouwt, die erbij kan zijn en die je kan bijstaan maar ook mee kan denken aan een oplossing? Dan sta je er niet alleen voor en 4 ogen zien meer dan 2.
En ik weet ook al wel wie het is ;-)

EDIT Zorg in ieder geval dat je niet alleen bent en dat je een getuige hebt, dan sta je sterker
Laatst bijgewerkt door fargo op 16-02-11 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:06

Viootjuh schreef:
Zo jongens.. ik zit hier te trillen op mijn stoel van nijd. Wordt net gebeld: meneer zou eerst laat in de avond komen, toen tussen 4 en 5 en nu om 15.15. Ik uitgelegd dat ik op mijn werk zit: dan had ik pech dan kwam hij wel een andere keer langs. Na weer een leuke woordenwisseling is meneer bereid om om 16.00 te komen! De l*l, ik moet zo heel veel moeite doen om me in te houden vrees ik!

Nou, dat is niet klantvriendelijk! Voert de spanning natuurlijk ook op. Pfff, andere keer langskomen, je kunt het paard toch niet rijden op deze manier? Dan is lang wachten toch geen optie? Sommige mensen kunnen beter een ander beroep kiezen.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:27

Viootjuh schreef:

Begrijpelijk, ken het gevoel... Wat een rotsituatie zeg! Rustig blijven is het beste maar weet dat het niet altijd meevalt.

Sterkte en succes...

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:33

Ik heb ook geen geluk met zadels.. ene blijkt scheef te zijn, andere is een 16.5 inch terwijl die 17,5 inch tegen mij zei, en ik maar raar vinden dat hij zo klein was.. :')

Vind het echt een hele slechte service..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:35

Heb zelf ook al wat pech gehad met zadels, 1tje mocht ik terug brengen kreeg ik meteen mijn geld terug (super dus!) de andere heb ik (stom genoeg) niks aan gedaan maar paard steigerde de eerste keer al met dat zadel!

wedgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:39

Pfffffffffffffff
wat een elende.
Ook ik heb een hulsebos, die volgens een andere zadelmaker niet past. Maar zadelmakers kunnen het werk van ander ook goed afkraken.
Ik ben nu ook nog op zoek naar een zadelmaker voor een zadel voor onze welsh D pony.
En zit aan een euroriding te denken.
Weet iemand een goede zadelmaker die ik kan bellen.
En geef me ook maar een pbtje welke ik niet moet bellen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:49

fargo schreef:
Viootjuh schreef:
Manon_lin: bedankt voor je uitgebreide bericht! Helaas betekent dit dat ik hem na deze keer nog 1 keer de kans moet geven terwijl ik hem nu al niet meer vertrouw! Misschien ga ik hem vanavond toch proberen te "overbluffen". Maar in ieder geval nogmaals bedankt!

Heb je niet een goede instructeur, die je vertrouwt, die erbij kan zijn en die je kan bijstaan maar ook mee kan denken aan een oplossing? Dan sta je er niet alleen voor en 4 ogen zien meer dan 2.
En ik weet ook al wel wie het is ;-)

EDIT Zorg in ieder geval dat je niet alleen bent en dat je een getuige hebt, dan sta je sterker

Maar even quote van mezelf om dit nog even onder de aandacht te brengen..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:37

Viootjuh schreef:

nouja hij zou er mee kunnen schermen, misschien is het zo misschien is het een slechte zadelmaker of niet, lastig hoor.
Bespiering kan hel snel veranderen, ook in een maand, dat is de pech met zadels vooral met jonge paarden, een paar maanden/ half jaar later kunnen ze aan een heel ander zadel toe zijn.

Succes he !

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:41

TS heeft volgens mij geen jong paard wat nog groeit oid en gewoon getraind dus lijkt mij niet dat de bespiering binnen een week heel erg veranderd... (als je even op haar berichten zoekt zie je dat ze haar paard heeft voorgesteld in een topic voor taxatie, neem aan dat dat hetzelfde paard is)
Ben benieuwd hoe de afspraak verloopt zo...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:43

ook een oud paard kan groeien in bespiering deniece, het kan in een maand ook nog schever worden gereden als je altijd maar op de makkelijke kant blijft rijden bijv. Ik zeg niet dat het hier dat geval is

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:44

schnappie schreef:
deniece schreef:
Omdat TS aangaf niet in de stemming te zijn om te reageren (en terecht..) heb ik de meeste even een pb'tje gedaan om wie het hier gaat..

zou ik van jou dan ook en pb'tje mogen... vrijdag komt er iemand bij me langs, wil graag weten om wie het bij ts gaat...

Ik wil ook graag een pb tje....want een vriendin van mij heeft ook twijfels bij haar nieuwe zadel..

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:56

Ja absoluut tuurlijk kan een ouder paard veranderen in bespiering maar TS heeft het erover dat na 1 week haar paard al pissig reageerde op het zadel. Toen lag die dus al niet meer goed; waarschijnlijk heeft hij dan sowieso niet goed gelegen. Ik bedoelde alleen dat TS geen paard heeft wat nog in de groei is of waarmee ze aan het opbouwen is en op het moment dus in korte tijd vrij snel en veel bespiering opbouwd.. :)