Nini_roosje: Kan je je paard aan vastzetten hoor... als je paard het werk zo erg niet leuk vind zou ik mij toch eens achter de oren krabben.
Die marylot is dan wel een mooie optie
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miss_Malfoy schreef:Dat begrijp ik heel goed hoor, als je je er niet lekker bij voelt moet je het niet doen.![]()
Ik doe het ook alleen als ik een paard vertrouw.
Ochjoh wie weet, ooit...
Goed toch dat je alle opties ophoud.
@nini_roosje: Tja dat is ieders eigen mening, voor mij werkte een stalhalsters bij een paardje prima en daar kon ik haar heel mooi aan vast zetten natuurlijk.
DJB schreef:Anoniem schreef:
Gebruikte je die in de bak of buiten? want in de bak vind ik een sperriem of lage neusriem ook praktischer. Maar buiten maakt het mij en mijn paard
niets uit.
Halster onder een normaal hoofdstel zou ik niet doen! dat schuurt. En een touwhalster zou ik ook niet doen, want daar kan je een paard niet aan vast zetten
Gebruikte ik in de bak, buiten alleen met die lage neusriem gereden.
Wat is voor jou het verschil tussen in de bak en buiten dan qua wel/niet een sperriem/lage neusriem?
Air schreef:Joh de zomer duurt nog even, genoeg tijd om aan bitloos te wennen en te oefenen in de rust
Nini_roosje: Kan je je paard aan vastzetten hoor... als je paard het werk zo erg niet leuk vind zou ik mij toch eens achter de oren krabben.
Die marylot is dan wel een mooie optie
DJB schreef:Sodeletuut schreef:Ik heb een Marylot hoofdstel. Als sidepull, crosslink, bithoofdstel en als halster te gebruiken.
Heb hem gekocht omdat hij makkelijk in onderhoud is, mooi is en dus veelzijdig.
Ik rijd er nu alleen met bit mee, en ik moet zeggen dat het bit gewoon goed stil ligt, en paardjelief is tevreden.
Maar mijn doel is wel bitloos rijden, vind het wel fijn dat het gewoon allemaal met deze kan, en ik dus niet 2 verschillende hoofdstellen nodig heb.
Foto
Mooi kleurtjeAls ik een biothane hoofdstel zou kopen zou ik denk ik ook dit model nemen. Als je er dan toch een hebt lijkt het me wel handig om verschillende manieren van bitloos rijden uit te proberen.
Miss_Malfoy schreef:Klopt helemaal, ik had het geluk dat er een halster lag wat precies zo strak zat het het niet knelde maar dat het ook niet helemaal los hing. Schoof ook niet.
Sodeletuut schreef:DJB schreef:
Mooi kleurtjeAls ik een biothane hoofdstel zou kopen zou ik denk ik ook dit model nemen. Als je er dan toch een hebt lijkt het me wel handig om verschillende manieren van bitloos rijden uit te proberen.
Dankje! Dit model bevalt inderdaad erg goed! Al moet ik zeggen dat ik de crosslink functie nog nooit heb uitgeprobeerd.
Anoniem schreef:Miss_Malfoy schreef:Klopt helemaal, ik had het geluk dat er een halster lag wat precies zo strak zat het het niet knelde maar dat het ook niet helemaal los hing. Schoof ook niet.
Dan is het natuurlijk helemaal super! Wat trouwens wel een goed alternatief is als je geen grote investering wil doen TS (de marylot hoofdstellen zijn erg prijzig)
Kun je ook een goed aansluitend stal halster nemen en daar bitklips bij kopen. Die maak je aan de bovenste ring en je hebt een halster hoofdstel!
Citaat:Dat ze prijzig zijn had ik al gezien ja. Nog iemand een tweedehandse in de aanbieding toevallig?
Halster met bitklips vind ik het ook weer net niet, ik ga vaker buiten rijden dus dan gelijk maar goede spullen.
evt foto via mail (ben digibeet)