Anatomisch gevormde singel, banaansingel, hoe om?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:21

Het komt er eigenlijk op neer dat de holle kant/uitsparing naar voren moet. Bij al dit soort singels. Alleen is de reden/werking anders :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:22

Ireen_ schreef:
hestejente schreef:
Een hardnekkig misverstand, ik heb het letterlijk vorige week nog in een ander topic uitgelegd:

Daarnaast, beste Quir, heeft de TS een ANATOMISCH GEVORMDE singel, deze heeft geen enkel nut voor paarden waarop het zadel door de verder naar voren liggende singelplek naar voren wordt getrokken. Jij bedoelt een BANAANSINGEL maar dat is de singel in de OP duidelijk niet. Een anatomisch gevormde singel, zoals die TS heeft, moet met de uitsparingen naar voren. Anatomisch betekent: gevormd naar het lichaam. En dus zijn die uitsparingen voor de voorbenen.

Ehh, volgensmij zeggen jullie hetzelfde hoor ;)
De bolle kant naar voren zegt Quir.

Maar er zijn inderdaad verschillende soorten banaansingels. De meesten zijn bedoeld om met de bolle kant naar voren te dragen, zodat de singel het zadel niet naar voren trekt bij paarden die de singelplek ver naar voren hebben liggen.
Er zijn echter ook banaansingels, zoals die van mattes, die uitsparingen hebben en die met de bolle kant naar achteren gedragen moeten worden. Volgens mij zijn die banaansingels vooral voor buikige paarden gemaakt, zodat de singel met de vorm van de buik meevormt. Zou je die singel op een paard gebruiken met de singelplek ver naar voren, dan krijg je denk ik juist een averechts effect.
Kortom, het is nogal verwarrend :+

Cavaliere, bij jouw singel moet het ringetje naar voren wijzen, het bolle deel moet dus naar voren.

Ik zeg inderdaad precies hetzelfde. _O-

Edit: ik zeg, zoals op jouw tekening staat. Je zegt in woorden iets heel anders (boven staande post)!! :')

xEline

Re: Anatomisch gevormde singel, banaansingel, hoe om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:44

Is een banaan singel tegen het naar voren schuiven van het zadel? bij mijn pony ligt de singel vrijwel tegen de voor benen aan en zo gaat het zadel naar voren . krijg je van deze singel singelwondjes?

joyforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:50

Mijn pony is rond ... en het zadel schuift naar voren. Een banaansingel lijkt me dus een goede oplossing. Als ik doorklik op de plaatjes en kijk naar de maten, dan is 70 cm het langste wat ik zie. Betekent dit dat deze singels alleen geschikt zijn voor dressuurzadels? Mijn singel moet 90 cm zijn, de stoten zitten vrij hoog, maar gezien zijn lage schoft is dit een van de weinig zadels die past.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:30

joyforever schreef:
Mijn pony is rond ... en het zadel schuift naar voren. Een banaansingel lijkt me dus een goede oplossing. Als ik doorklik op de plaatjes en kijk naar de maten, dan is 70 cm het langste wat ik zie. Betekent dit dat deze singels alleen geschikt zijn voor dressuurzadels? Mijn singel moet 90 cm zijn, de stoten zitten vrij hoog, maar gezien zijn lage schoft is dit een van de weinig zadels die past.

Dat vraag ik mij ook af heb een veelzijdigheids zadel waar kan je die banansingel krijgen ik kan alleen anatomische singels vinden

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:42

felicity schreef:
Bij het elastiek zit er een kreukel bij mij singel. Aan beide kanten. Op de foto's is het een beetje te zien. En daar komt tijdens het lopen haar been steeds tegen aan. Ik gaat het vanmiddag weer proberen misschien moet ik mijn zadel nog verder naar achteren leggen ofzo :?
Als ik er aan denk maak ik meteen foto's. Dat is wat duidelijker dan dde uitleg.

dat kreukje wat jij daar hebt had ik ook dat komt omdat de singel mee wil buiken met de buik en omdat deze singel niet die vorm heeft krijg je dat vouw/deukje.

Ik heb een wow singel vergelijkbaar als de kieffier die hier getoont wordt die heeft die bocht wel die jou singel dus wil maken :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:45

Met andere woorden geen geschikte singel voor mijn paard dan?
Ik heb hem nu trouwens andersom zitten op de goede manier. En nu vind paardlief hem wel fijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:11

voor mijn paard werkte het niet die kreeg ook snel last van die singel heb daarna de prestige singel van iemand kunnen lenen dat was echt een verschil heb toen gelijk een wow op de kop kunnen tikken voor weinig