Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
loeky_flap schreef:@Jolliegirl; Als je mijn eerdere berichten leest, zie je dat er al twee goede zadelmakers zijn geweest.En deze hebben allebei gezegd dat het zadel goed past.Ook zijn er verschillende onderzoeken gedaan of horseball nu slecht is voor de rug van je paard, deze hebben allemaal uitgewezen dat er geen schade aan de rug van je paard kan ontstaan!Ook is horseball sinds ongeveer een maand aangesloten bij de KNHS.
Het bontje gaat zoiezo al weg!

Maar bewust aan de zijkant van je paard hangen, nee niets voor mij.
bedankt voor de tips 
Schangah schreef:loeky_flap schreef:het zadel past wel
Is past nog nagekeken door 2 verschillende zadelmakers
Is alleen geschikt om te gebruiken onder een iets te wijd zadel.

). Misschien ook iets van die antislip dekje ofzo. Vaak weten zij beter wat er allemaal op de markt is.
mylene32 schreef:een zadelmaker?
De zadelmaker heeft eigenlijk geen tips gegeven, omdat hij toen niet wist dat ik ging hjorseballen.Maar ik kan hem inderdaad wel even een mailtje sturen of hij wat weet
Freya schreef:Ik heb wel van de wandelgangen gehoord, dat een singel in de vorm van een banaan het schuiven ook iets tegen kan houden.
) schuiven helpt een antisliponderlegger. Eventueel kun je tussen de onderlegger en het zadel nog een DUN dekje doen. Zo'n antislipding werkt echt, beter dan een leren dekje