Kentaur dressuur zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: Kentaur dressuur zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:40

Ik heb ook een Penelopa, pas er alleen zelf niet meer op maar is een heerlijk zadel. :j zit heel lekker en mooie dikke wrongen en blijft super liggen.

Hier zitten alleen nog wel beugels opgestoken, maar gebruik het zadel nu 1,5 jaar zo'n beetje en hij ziet er nog super uit! :j
Afbeelding

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:50

Ik heb de dubbelleers uitvoering van de Kentaur Penelope en ik wil geen ander zadel meer.
Dit is de stroevere uitvoering, np ligt rond de 1350 euro. Ik heb het nu een jaar of 2 en ben er nog steeds supertevreden bij.
Het zit heerlijk, ik zit dus wel mooi in het midden en met dit zadel heb ik al heel wat bokken uit kunnen zitten.
Voor mij een echte aanrader!!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:56

_Bitje_ schreef:
Hallo,

Ik ben evt. aan het kijken voor een ander zadel,
en vroeg me af hoe jullie de kentaur zadel ervaren.

Puntjes zijn toch wel;
*zit hij lekker (diepe zit) ?
*en hoe zit je, vrij stevig, of toch best losjes in het zadel?
*Blijft het leer lang goed?
*Schuift een kentaur zadel snel?

Nou ja, wat zijn jullie ervaringen met een kentaur zadel? :D

Ik heb een penalopa dressuur en ik vind em fantastisch *\o/* voor mij nooit meer een ander (merk) zadel :D

antwoord op jou puntjes:

Ja hij zit heerlijk
ik zit vrij los in mn zadel, zit is diep en mn knieeën best vrij, vind ik persoonlijk lekker :D
Leer blijft errug mooi :D rijd er nu 5 jaar mee en je ziet absoluut geen "schuurplekken" van beenligging o.i.d.
Ken meerdere kentaur-eigenaren (+ een hele goede zadelmaker :D) en ik heb nog nooit gehoord dat hij zou schuiven.. (heb dan ook voornamelijk paardjes met redelijk schoft)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:58

Mijn Penelopa is ook te koop, mn paard is eruit gegroeid maar ik heb er altijd echt heerlijk mee gereden!

marietje62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:10

Zit er eigenlijk veel verschil tussen de medea, penelopa en elektra?
O ja en de Artemis.............?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 07:42

Ik heb een kentaur Elektra

*zit hij lekker (diepe zit) ? - Ja, hij zet me echt goed in het zadel, zonder te dwingend te zijn
*en hoe zit je, vrij stevig, of toch best losjes in het zadel? - Behoorlijk stevig, maar op een fijne manier
*Blijft het leer lang goed? - Ik heb hem nu nog geen half jaar, rij er 4x per week mee ongeveer, doe hem met passier balsam behandelen, en moet zeggen nog niks.... Geen beschadigingen, rimpels etc (wel heb ik beugelriemen onder zweetblad)
*Schuift een kentaur zadel snel? - nee?? Een goed passend zadel schuift niet...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:04

Ik heb de Penelopa. (over 2 maanden niet meer, want er is een opmaatgemaakte van Arno Brandt onderweg)
Ik vond het altijd een fijn zadel. De zit is half diep.
Mijn zadel is nu 3,5 jaar oud & behalve de gebruikelijke slijtage plekken is het leer prima.
En of een zadel schuift of niet ligt niet aan het merk, maar of het zadel goed past.

Ik heb zelf ook onder vonden dat de plaats van de zit niet aan mij besteed is.
Ik heb een zadel nodig waarbij ik voorin het zadel kom te zitten, anders krijg ik een stoelzit.
Maar dat is dus per persoon verschillend :)