Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MelanieB schreef:marjolein_el schreef:Tja, voor de foto doe ik ook wel eens bandages om. Gaat m'n pony ook niet dood van. Maar met gewoon rijden heb ik ze nooit om. Alleen met springen en buitenrijden.
Spring je met bandages?vind ik vrij lomp...

) vrij ruim dus anders tikt ze vaak tegen dr eigen benen aan, en ze tikt dr voorbenen wel eens langs elkaar.
hestejente schreef:Wat ik nou niet snap... als je zegt dat je paard voor altijd peesbeschermers nodig heeft. Waarom heb je dan dat paard? Er zijn toch ook zat paarden te koop die niet steeds zichzelf lopen te schoppen? Daarnaast: lees hier over strijklappen. En over mensen met paarden die op ijzers staan wat voor wondjes zorgt. Toen mijn paard op ijzers stond streek hij ook. Overlegd met de smid, die heeft toen wat veranderd aan de ijzers en het strijken was over. Bovendien: als een paard nooit zichzelf voor z'n voeten schopt blijft hij ook zo raar lopen natuurlijk. Af en toe een tik van een hoef zorgt er juist voor dat ze uitkijken waar ze hun voeten neerzetten.
hestejente schreef:Wat ik nou niet snap... als je zegt dat je paard voor altijd peesbeschermers nodig heeft. Waarom heb je dan dat paard? Er zijn toch ook zat paarden te koop die niet steeds zichzelf lopen te schoppen? Daarnaast: lees hier over strijklappen. En over mensen met paarden die op ijzers staan wat voor wondjes zorgt. Toen mijn paard op ijzers stond streek hij ook. Overlegd met de smid, die heeft toen wat veranderd aan de ijzers en het strijken was over. Bovendien: als een paard nooit zichzelf voor z'n voeten schopt blijft hij ook zo raar lopen natuurlijk. Af en toe een tik van een hoef zorgt er juist voor dat ze uitkijken waar ze hun voeten neerzetten.

)

.
CleovG schreef:Je kunt beter voorkomen dan genezen wordt er toch altijd gezegd? Naar mijn mening voorkomen beschermers problemen, zeker peesbeschermers. Ik zie mijn paard het liefst met zo min mogelijk wondjes aan zijn lichaam want zelfs een klein wondje kan al grote gevolgen hebben.
Zeker voor paarden met ijzers vind ik het belangrijk dat ze beschermd zijn, zo'n ijzer komt toch een stuk harder aan dan alleen een hoef.

_Dotty schreef:Als het niet nodig is maar voor het mooi,
is het toch niet zo erg? want beter iets overbodigs en geen pijn ofzo,