Welk zadel voor shetlander ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:41

@TS, ik zou een Knightrider Neptunus eens proberen
Verkrijgbaar in 14 en 15inch en heeft een verstelbare boom.
Ligt ook binnen je budget (zo is die bij Agradi op dit moment 190 Euro en betaal je GEEN verzendkosten).

En doorgaands past een shet van rond de 1m makkelijk een 14inch of 15inch zadel.
Uitzonderingen daargelaten maar dat heb je overal.
Niet alle shetten over 1 kam scheren wat maten betreft. Tuurlijk past een kleine shet dat niet, maar een grote past dat makkelijk.

14/ 15 inch zijn eerder shetmaten (of kleine welsh) en een 16inch eerder voor grote A/B/C pony's.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:39

Anoniem schreef:
voor 200 euro is geen fatsoenlijk zadel te krijgen nieuw :n

Als je zo'n laag buget heb zou ik gaan kijken naar een wintec of een barefoot(boomloos). Al kun je je natuurlijk ook afvragen hoeveel zin het nog heeft een zadel te kopen. Ik zie dat je 13 bent. Met 1 jaar pas je wss niet meer op je shet..

de leefdtijd doet er toch helemaal niet om al ben je 30 en je bet maar een 1m45 ofzo en weegje niet veel heeft de leefdtijd daar niets mee te maken

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 12:25

roxy_ZharaX schreef:
Anoniem schreef:

Als je zo'n laag buget heb zou ik gaan kijken naar een wintec of een barefoot(boomloos). Al kun je je natuurlijk ook afvragen hoeveel zin het nog heeft een zadel te kopen. Ik zie dat je 13 bent. Met 1 jaar pas je wss niet meer op je shet..

de leefdtijd doet er toch helemaal niet om al ben je 30 en je bet maar een 1m45 ofzo en weegje niet veel heeft de leefdtijd daar niets mee te maken

ik ben al te groot, al bijna een jaar ;) .
Maar ik vind dat mn verzorgers ook gewoon fatsoenlijk mogen rijden! :)

Bedankt voor alle reactie's, daar kan ik wat mee! :D

Linsey_X

Re: Welk zadel voor shetlander ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:14

Cemlys

Re: Welk zadel voor shetlander ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:59

de barefoot kids kun je volgens mij ook in zwart krijgen. Ik heb er 180 voor betaald. en idd anders wintec, zijn heel nette zadeltjes. Knightrider slijt vaak snel en schuift ook teveel, die vond ik zelf niks. Heel leuke ponyzadeltjes vind ik nog steeds de bardette (google maar even), kinderen zitten er stevig op en is voor een leuk prijsje verkrijgbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:34

roxy_ZharaX schreef:
Anoniem schreef:

Stel een 13 jarige is nu 1.50M dan zou ze nu nog wel op de shet passen (wel aan de lange kant, maar kan nog net..) Dan zou ze met een jaar wanneer je je groeispurt krijgt. sowieso te groot zijn.

Iemand die al uitgegroeit dan heeft het idd niets met de leeftijd te maken ;) maar dat is in het geval van de TS niet het geval.

Maar de TS geeft zelf al aan dat ze te groot is, en dat het zadel voor haar verzorgsters bedoelt is.